Citat:
Ursprungligen postat av
IvanDF3
Spännande! Alltså, nu lät mig fråga lite sådär skeptiskt besserwisser-aktig. Det var den inte. Jag förstår att latsdragen fyller en funktion i programmet och blev nyfiken. Hur har de första sju veckorna känts? Har du blivit starkare? Kan du se någon - om än liten - muskeltillväxt i pecs/triceps?
Är det ett program som du har köpt eller går det att hitta med en googling?
Haha, besserwisser-aktig, nytt ord i vokabulären. Programmet ligger i Strenghtlog appen som kommer från styrkelabbet. Den är gratis men för att kunna köra detta programmet får man betala. Och jag har ökat, man kör ju 3 pass i veckan, tungt, medel och lätt, i stort sett samma övningar men set och reps justeras, likaså vikten till nästa pass. Finns ett antal gratis program också. Valde denna app då jag ofta har lätt att ramla tillbaka till mina vanliga övningar och program och pga av min ryggskada så sa min fysioterapeut att jag skulle köra övningar på översta överkroppen och då passade detta bra. Första tunga passet var jag upp och vände på ett par 2x120kg på 11 set och nu senast tror jag att jag var uppe på 145 och vände. Den bygger på att man sätter sitt max 1RM sen räknar appen ut vad du ska träna på, dock hade jag lite lågt på 1RM tror jag så jag efterjusterade lite.