2024-09-25, 21:04
  #13
Medlem
twinlab9999s avatar
240925
En mobil uppdatering idag så prepp hälsa osv är som senast.

Träning:
Bänkpress: 5 x 92,5, 4 x 107,5, 4 x 125, 4 x 125, 4 x 125, 4 x 125, 5 x 115, 5 x 115, 5 x 115, 5 x 115
Uppåtlutande hantelpress: 10 x 35, 10 x 40, 10 x 35
Latsdrag: 10 x 75, 10 x 75, 10 x 75
Triceps pushdown med stång: 15 x 80, 15 x 80, 15 x 80

Betyg: 3/3. Sån jävla pump och ådrig som fan. Tren ger verkligen en rippad look. Det som är fascinerande är att kunna köra ett sådant pass på lite keso,Skinka och whey 80 under dagen ca 1400 kcal. Sen 1 timmes träning med 30 min avslutande varsin utan att rasa ihop. Tror dock att min låga kolhydrater gör att jag inte svettas och mardrömmar. Bara kåt och jävligt morgonpigg.
Bara några veckor kvar på tren sen ner i vilomode.

Kör hårt men smart 😊
Citera
2024-09-26, 22:11
  #14
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twinlab9999
240925
En mobil uppdatering idag så prepp hälsa osv är som senast.

Träning:
Bänkpress: 5 x 92,5, 4 x 107,5, 4 x 125, 4 x 125, 4 x 125, 4 x 125, 5 x 115, 5 x 115, 5 x 115, 5 x 115
Uppåtlutande hantelpress: 10 x 35, 10 x 40, 10 x 35
Latsdrag: 10 x 75, 10 x 75, 10 x 75
Triceps pushdown med stång: 15 x 80, 15 x 80, 15 x 80

Betyg: 3/3. Sån jävla pump och ådrig som fan. Tren ger verkligen en rippad look. Det som är fascinerande är att kunna köra ett sådant pass på lite keso,Skinka och whey 80 under dagen ca 1400 kcal. Sen 1 timmes träning med 30 min avslutande varsin utan att rasa ihop. Tror dock att min låga kolhydrater gör att jag inte svettas och mardrömmar. Bara kåt och jävligt morgonpigg.
Bara några veckor kvar på tren sen ner i vilomode.

Kör hårt men smart 😊

Sådan sweet j*vla känsla när man får till ett pass där man tom själv (man är alltid den största kritikern) toppbetyg. Bra jobbat! Du kör efter ett program nu, vad är tanken med att köra (bara) en ryggövning mitt i ett bröst/tricepspas?
Citera
2024-09-27, 05:46
  #15
Medlem
twinlab9999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF3
Sådan sweet j*vla känsla när man får till ett pass där man tom själv (man är alltid den största kritikern) toppbetyg. Bra jobbat! Du kör efter ett program nu, vad är tanken med att köra (bara) en ryggövning mitt i ett bröst/tricepspas?
Jag vet faktiskt inte men detta 9 veckors program från Styrkelabbet (app) ska vara framtaget för att vecka 9 ska kunna öka din max. Sista veckan förbereder man sig inför maxlyftet. Jag är inne i vecka 7. Ska vara framtaget av ett gäng proffs och amatörer som kommit fram till att detta ska vara det bästa sättet att öka i bänk. Den justerar även vikterna efter mina pass. Vi får se var vi hamnar om 2 veckor
Citera
2024-09-27, 05:48
  #16
Medlem
twinlab9999s avatar
20240926

Vilodag men 5 km promenad, kosten blev inte perfekt, kcal runt 1800 men för lite protein...

Prepp välmående ingen förändring mot tidigare. Återkommer med bröstpasset ikväll
Citera
2024-09-27, 09:33
  #17
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twinlab9999
Jag vet faktiskt inte men detta 9 veckors program från Styrkelabbet (app) ska vara framtaget för att vecka 9 ska kunna öka din max. Sista veckan förbereder man sig inför maxlyftet. Jag är inne i vecka 7. Ska vara framtaget av ett gäng proffs och amatörer som kommit fram till att detta ska vara det bästa sättet att öka i bänk. Den justerar även vikterna efter mina pass. Vi får se var vi hamnar om 2 veckor

Spännande! Alltså, nu lät mig fråga lite sådär skeptiskt besserwisser-aktig. Det var den inte. Jag förstår att latsdragen fyller en funktion i programmet och blev nyfiken. Hur har de första sju veckorna känts? Har du blivit starkare? Kan du se någon - om än liten - muskeltillväxt i pecs/triceps?

Är det ett program som du har köpt eller går det att hitta med en googling?
Citera
2024-09-27, 09:34
  #18
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twinlab9999
20240926

Vilodag men 5 km promenad, kosten blev inte perfekt, kcal runt 1800 men för lite protein...

Prepp välmående ingen förändring mot tidigare. Återkommer med bröstpasset ikväll

Vi kanske redan har skrivit om det but hey; here we go again i sådana fall: Strävar du efter att ligga runt 1800 kcal? Det är nämligen exakt vad jag har gjort sedan i juni. Gissningsvis vill du - som jag - upp i runt 200 gram protein?
Citera
2024-09-27, 19:16
  #19
Medlem
twinlab9999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF3
Spännande! Alltså, nu lät mig fråga lite sådär skeptiskt besserwisser-aktig. Det var den inte. Jag förstår att latsdragen fyller en funktion i programmet och blev nyfiken. Hur har de första sju veckorna känts? Har du blivit starkare? Kan du se någon - om än liten - muskeltillväxt i pecs/triceps?

Är det ett program som du har köpt eller går det att hitta med en googling?
Haha, besserwisser-aktig, nytt ord i vokabulären. Programmet ligger i Strenghtlog appen som kommer från styrkelabbet. Den är gratis men för att kunna köra detta programmet får man betala. Och jag har ökat, man kör ju 3 pass i veckan, tungt, medel och lätt, i stort sett samma övningar men set och reps justeras, likaså vikten till nästa pass. Finns ett antal gratis program också. Valde denna app då jag ofta har lätt att ramla tillbaka till mina vanliga övningar och program och pga av min ryggskada så sa min fysioterapeut att jag skulle köra övningar på översta överkroppen och då passade detta bra. Första tunga passet var jag upp och vände på ett par 2x120kg på 11 set och nu senast tror jag att jag var uppe på 145 och vände. Den bygger på att man sätter sitt max 1RM sen räknar appen ut vad du ska träna på, dock hade jag lite lågt på 1RM tror jag så jag efterjusterade lite.
Citera
2024-09-27, 19:30
  #20
Medlem
twinlab9999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF3
Vi kanske redan har skrivit om det but hey; here we go again i sådana fall: Strävar du efter att ligga runt 1800 kcal? Det är nämligen exakt vad jag har gjort sedan i juni. Gissningsvis vill du - som jag - upp i runt 200 gram protein?
Helt korrekt jag ligger på ca 215 g protein 110-120 g kolhydrater samt 80-90g fett. Min efterforskning är att jag vid deff bör ligga på ca3g/protein per kg fettri kroppsmassa vid deff fett ca 1g per kg fettfri kroppsmassa, jag har byggt en excel som jag kan justerar vilket underskott jag vill ha och sedan justerar den näringsämnena. Om man inte ligger på deff har jag för mig att ca 2,2g räcker och då får man lite mer fett och kollisar. Sen får man ha koll på hur mycket fett man har i kroppen och därmed justera vilket max minus man kan ha på kcal då kroppen bara kan skapa en viss mängd energi från sitt överskott av fett per dygn och det är också individuellt. Man får skruva på intaget och hur man förbränner osv. Min teori så klart och jag har inte doktorerat...
Citera
2024-09-27, 19:56
  #21
Medlem
twinlab9999s avatar
240923
Preparat: Tren A 75mg E2D, Testo P 75mg E2D (första sticket idag)

Kost: Idag hamnade jag på 2200 kcal (en bit blåbärspaj och så jävla gott) men jag körde 300 kcal extra cardio så det ska nog gå bra ändå

Allmäntillstånd: Klart godkänt, inga problem och mår bra, tog ett blodtryck 1 tim efter träningen 117/76 och är så fascinerad att efter 9-10 veckor på tren ändå har ett så bra blodtryck, och jag testat den med en annan maskin och dom visade lika
Skadeläge: Ingen skillnad dock verkar min korsett hjälpa och minimera ryggproblemen vilket bådar gott för stundande operation. Korsett låter så manligt på nått sätt...

Träning:
Lätta passet bänk idag men det värsta för mig som hatar många reps...
Bänkpress: 10 x 85, 10 x 100, 10 x 100, 10 x 100, 10 x 100, 10 x 100, 10 x 100, 10 x 100, 10 x 100
Hantelflyes: 10 x 24, 10 x 26, 10 x 24, 10 x 24
Liggande tricepsextension med skivstång: 10 x 47,5, 10 x 47,5, 10 x 47,5
Hantelrodd: 10 x 35, 10 x 35, 10 x 35, 10 x 35


Betyg 3 av 3, fick pass idag så på mina 3 sista set bänk fick jag hjälp att räta ut armarna, så jävla retsamt när en vikt känns som luft men man får inte upp det den där sista decimetern. Pump till förbannelse. Flyes efteråt bränner bra. Ådrorna på underarmarna, brösten och axlarna ser ut elkablar som ligger i huden. Slutar alltid med lite bicepscurl och hantelflyes framför spegeln i linne om jag är själv hehe



imorgon lite rehab på ben och rygg samt axelpressar med 35kgs hantlarna.

Träna hårt men var snäll!
Citera
2024-09-27, 22:03
  #22
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twinlab9999
Helt korrekt jag ligger på ca 215 g protein 110-120 g kolhydrater samt 80-90g fett. Min efterforskning är att jag vid deff bör ligga på ca3g/protein per kg fettri kroppsmassa vid deff fett ca 1g per kg fettfri kroppsmassa, jag har byggt en excel som jag kan justerar vilket underskott jag vill ha och sedan justerar den näringsämnena. Om man inte ligger på deff har jag för mig att ca 2,2g räcker och då får man lite mer fett och kollisar. Sen får man ha koll på hur mycket fett man har i kroppen och därmed justera vilket max minus man kan ha på kcal då kroppen bara kan skapa en viss mängd energi från sitt överskott av fett per dygn och det är också individuellt. Man får skruva på intaget och hur man förbränner osv. Min teori så klart och jag har inte doktorerat...

Haha, vi har exakt samma upplägg. I dag har jag unnat mig lite extra kolisar och så här långt (ska få i mig lite mer protein innan sängdags) ser dagens intag ut så här:

Protein: 182 gram (jag ska ligga på 215)
Kolhydrater: 140 gram
Fett: 80 gram
Citera
2024-09-27, 22:06
  #23
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twinlab9999
240923
Preparat: Tren A 75mg E2D, Testo P 75mg E2D (första sticket idag)

Kost: Idag hamnade jag på 2200 kcal (en bit blåbärspaj och så jävla gott) men jag körde 300 kcal extra cardio så det ska nog gå bra ändå

Allmäntillstånd: Klart godkänt, inga problem och mår bra, tog ett blodtryck 1 tim efter träningen 117/76 och är så fascinerad att efter 9-10 veckor på tren ändå har ett så bra blodtryck, och jag testat den med en annan maskin och dom visade lika
Skadeläge: Ingen skillnad dock verkar min korsett hjälpa och minimera ryggproblemen vilket bådar gott för stundande operation. Korsett låter så manligt på nått sätt...

Träning:
Lätta passet bänk idag men det värsta för mig som hatar många reps...
Bänkpress: 10 x 85, 10 x 100, 10 x 100, 10 x 100, 10 x 100, 10 x 100, 10 x 100, 10 x 100, 10 x 100
Hantelflyes: 10 x 24, 10 x 26, 10 x 24, 10 x 24
Liggande tricepsextension med skivstång: 10 x 47,5, 10 x 47,5, 10 x 47,5
Hantelrodd: 10 x 35, 10 x 35, 10 x 35, 10 x 35


Betyg 3 av 3, fick pass idag så på mina 3 sista set bänk fick jag hjälp att räta ut armarna, så jävla retsamt när en vikt känns som luft men man får inte upp det den där sista decimetern. Pump till förbannelse. Flyes efteråt bränner bra. Ådrorna på underarmarna, brösten och axlarna ser ut elkablar som ligger i huden. Slutar alltid med lite bicepscurl och hantelflyes framför spegeln i linne om jag är själv hehe



imorgon lite rehab på ben och rygg samt axelpressar med 35kgs hantlarna.

Träna hårt men var snäll!

Det ska bli intressant att höra din summering av programmet om två veckor! Jag kollade blodtrycket i går: 116/82 så ungefär som du. Men det är utan grepp i kroppen. Eller förresten, jag har 300 mg Testo C i kroppen men det har inte hunnit kicka in.
Citera
2024-09-28, 07:13
  #24
Medlem
twinlab9999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF3
Det ska bli intressant att höra din summering av programmet om två veckor! Jag kollade blodtrycket i går: 116/82 så ungefär som du. Men det är utan grepp i kroppen. Eller förresten, jag har 300 mg Testo C i kroppen men det har inte hunnit kicka in.

Ska bli spännande och se vad min utvärdering blir, appen har ju även samma program för marklyft och knäböj men det får jag se om det blir till våren. Nästa vecka är ett nytt tungt, medel och lätt pass (3 st) och veckan därpå är det lite speciellt med 3 pass innan maxlyftet så dår man ner i vikter och låter kroppen vila sig lite sen är det ett speciellt upplägg vid själva maxandet på D-Day.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in