Citat:
Ursprungligen postat av
Pallal
Med Rasks väldigt långa videos med fler annonser kan det antas att han tjänar långt över CPM per tusen tittare.
Av det jag har läst är det min slutsats.
Tack! Ska glo på videon.
Vetetusan hur man ska tänka. Han har minst 140k köpta följare. Jag vet inte alls hur de fungerar, om de kommenterar, likear osv? Det kanske beror på vad man betalar för.
Jag har fått intrycket att Baronen bara betalat för följare, döda konton som inte gör något men jag kan ha fel.
En visning räknas efter 30 sekunder, är man ute efter det räcker det med att boten tittar i 30 sekunder för att sedan byta till nästa klipp som har köpt den. Det verkar mest rimligt. Botföretaget skulle ju förlora tid om boten måste titta på ett klipp i över en timme innan det byter till nästa. Men jag vet inte som sagt. Man kanske kan ha någon för av abonnemang vad boten ska göra?
Sen de som verkligen tittar, så finns det ju mängder av AdBlocks att använda. Nu verkar ju Baronens följarskara tycka det är jättebra att titta på hans annonser så han får in pengar.
Jag påpekade också att han blivit strikad två gånger och fick ingen play button, kanske det påverkar också?
Kollar man Socialblade igen tjänar Baronen mellan $128 - $2.1K per månad i snitt. Det är inte mycket att hänga i granen när allt kommer omkring. Dock vet jag inte heller hur tillförlitlig Socialblade är men de flesta brukar hänvisa till den.
https://socialblade.com/youtube/c/ca...kalexanderrask