Citat:
Ursprungligen postat av
perry2
I en Granntråd försspråkar du att man skall kolla på Hockey via Illegala IP-tv såatt lokala klubbar får 0 kronor, från Tv-bolagen.
"Varför kör du inte ngn iptv-lösning? Du får du i princip alla världens kanaler, inklusive alla hockeykanaler - även alla live hockeysändningar.
Går på alltifrån några hundralappar till två-tre tusen beroende på dina kontakter och utbudet i fråga.
Du får du även all hockey i Sverige och precis överallt i världen med för den delen."
Hur hänger det ihop, du betalar ej för Tv mer än till illegal ekonomi. Köp från Tv4Play o andra som ger pengar till Idrott o andra program.
För att förtydliga, har inte iptv för tillfället. Har inte tid med tv eller surfande som tidigare.
Då blir det enstaka fulstreams.
Nu gällde frågan NHL och inte svenska klubbar.
Tycker fortfarande det kostar skjortan att lösa flera olika paket för kolla säg all hockey och ngn fotbollsliga + basket.
Vi landar på över tusenlappen per månad bara för sporttittandet. Att jämföra med 600 kr/år för precis allt. Det jag tyckte om iptv då jag hade det för 4-5 år sen var alla "skumma" kanaler som man förälskade sig i och egentligen tittade mest på, tex the horse channel och my zen tv.
Man kan väl om man har det knappert köra en robin hood och swisha sin klubb en tusenlapp eööer två istället?
Citat:
Ursprungligen postat av
MitchRapp
Det får du räkna med när det är massor med bönder här. Men driftbidrag och kommuner åt sidan, så tycker jag inte stockholmare stöttar sina klubbar så bra heller, från läktaren. Hovet har varit klart sämre och där tappar klubbarna intäkter. Varför backar inte Djurgården, AIK och ssk sina hockeylag bättre? Där finns det mycket att göra för det är knappast brist på befolkning.
Samarbete med fotbollsklubbar, med kombibiljetter eller annat. Finns det?
Du har så rätt så. Under 80-talet var ju hockyn absolut störst. Sen smög sakta fotbollen om och sprang förbi.
Det har försökts en massa. Utan kontinuerlig framgång. Jag ska delge mina 5 ören i frågan vid ett bättre tillfälle nästkommande veckor.