2024-09-25, 17:56
Medlem
Gvasalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Då kanske du kan förklara hur jag ska hålla på fotbollslag som inte finns... Finns massor av klubbar med namnet Frölunda, tex Frölunda Badminton...
Åh, jaha du kör Västra Frölunda-kortet. Göteborg är en styggelse inom supporterkultur. Ena veckan fiender GAIS och Blåvitt för att sedan kroka arm för Frölunda.
2024-09-25, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gvasalia
Åh, jaha du kör Västra Frölunda-kortet. Göteborg är en styggelse inom supporterkultur. Ena veckan fiender GAIS och Blåvitt för att sedan kroka arm för Frölunda.
Javisst är det hemskt att dom kan göra så! :-)
2024-09-25, 20:12
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Jag???
Frölunda vill ha det då det kan dra över 20 000 till en del matcher samt det flesta i slutspelet...
Blev lite nyfiken hur mycket Luleå funderat på att bygga ut, hittade detta:
Citat:
– Vi diskuterar för fullt när och hur det skulle finnas en möjlighet. Vi skulle gärna ha haft en arena som kan ta 1 000 åskådare till, vi vill ha en ekonomisk tillväxt även där och det är svårt med 99,8 procents beläggning, säger Enbom till Norran.
Så de verkar fundera på 1000 platser till efter ha haft i princip fullsatt varje match i grundserien (99,8%). Medans Frölunda med en beläggningsgrad på just under 88% bör bygga 8000 platser till?

Tycker däremot det känns väldigt dumsnålt av Luleå med bara 1000 platser till, känns som man borde närma sig 8000 platser totalt iaf.
2024-09-25, 21:27
Medlem
SweTechs avatar
Lite osäker på hur publik per match räknas faktiskt, räknar man faktiskt scannade och använda biljetter eller bara dom som är köpta? Tänker på att det är mängder av företagsplatser som i dom flesta arenor gapar tomma vid mindre intressanta matcher. Borde ju vara de som faktiskt är på plats?
2024-09-25, 21:43
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Lite osäker på hur publik per match räknas faktiskt, räknar man faktiskt scannade och använda biljetter eller bara dom som är köpta? Tänker på att det är mängder av företagsplatser som i dom flesta arenor gapar tomma vid mindre intressanta matcher. Borde ju vara de som faktiskt är på plats?
I Karlstad under första matchen mot Rögle annonserades det ut att det var fullsatt (8250 platser), men det syntes ändå tomma stolar på vissa ställen, som såg ut att vara företagsplatser.

Så jag tror att de tyvärr räknar in tomma företagsplatser också, och inte antal scannade biljetter.
2024-09-25, 22:07
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
SHL borde ta sitt ansvar och förbjuda Sweet Caroline på alla arenor.

Tänk på när Petter Granberg åker förbi Skellefteåbåset och nynnar på Sweet Caroline. Skulle inte förvåna mig om han åker till fel bås, efter alla år.
2024-09-26, 10:03
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Intron tycker jag är viktiga att det speglar klubben och sätter stämningen. HV, Rögle och Färjestad är outstanding här tycker jag även om jag även gillar Frölundas LOK/Lillasyster (om dom fortfarande kör den?)

Sen har vi händelseaktiviteter som mål, utvisningar osv och det är ju här vi tyvärr tvingas till Caroline där jag föredrar något mer orginellt eller publikdrivande som att skrika efternamnet på målskytten. Utvisningar är nog det är är mest jobbigt i alla arenor för fantasin verkar tagit slut där.

Det du sen är inne på är ju stämningen emellan avblås och igen så tycker jag att vissa klubbar står ut mer än andra både positivt och negativt. Jag har inget emot repetativa ramsor bara det inte är mummel, bara en trumma eller den förhatliga plastklappan. Jag är absolut ingen elitist på något sätt men stämningsmässigt så tycker jag väl inte att 60 minuter av "Klubbens namn *klapp* *klapp* *klapp*" eller "Klubbens namn är dom bästa, heja heja heja Klubben" är speciellt stämningshöjande.

Var det inte någon DJ med lite humor som spelade feta, fula, dumma Amerikaner av Eddie Meduza, när transatlanter blev utvisade, men då blev ju någon från yttrandefrihetensland kränkt så man fick sluta med det.
2024-09-26, 11:50
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Var det inte någon DJ med lite humor som spelade feta, fula, dumma Amerikaner av Eddie Meduza, när transatlanter blev utvisade, men då blev ju någon från yttrandefrihetensland kränkt så man fick sluta med det.

Haha det har jag missat
Jag gillade det som Strömstad Classic spelade vid utvisningarna i somras, nån som jag aldrig hört förut som borde heta nått med 2 minuter, alla som kollade på turneringen vet nog vilken jag menar.

Humor är kul, lättkränkta personer också
2024-09-26, 12:33
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Citat:
Haha det har jag missat
Jag gillade det som Strömstad Classic spelade vid utvisningarna i somras, nån som jag aldrig hört förut som borde heta nått med 2 minuter, alla som kollade på turneringen vet nog vilken jag menar.

Humor är kul, lättkränkta personer också
Visst är humor kul! Tråkigt bara när lättkränkta människor ska få diktera villkoren.

Jag gillade när Färjestad körde "Du käre lille snickerboa" när Emil Kåberg blev utvisad. Han hade en egen utvisningslåt, som dessutom var väldigt passande!
2024-09-26, 12:43
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Visst är humor kul! Tråkigt bara när lättkränkta människor ska få diktera villkoren.

Jag gillade när Färjestad körde "Du käre lille snickerboa" när Emil Kåberg blev utvisad. Han hade en egen utvisningslåt, som dessutom var väldigt passande!

Tyvärr gick den sönder men ägde en Kåberg tshirt där det stod 297 minuters respekt på som släpptes efter hans 04/05 säsong
Kommer även ihåg att den gamle DJ'en i LLA körde Björn Rosenströms "Värdelös" åt Björn Melin.
2024-09-26, 13:18
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Tyvärr gick den sönder men ägde en Kåberg tshirt där det stod 297 minuters respekt på som släpptes efter hans 04/05 säsong
Kommer även ihåg att den gamle DJ'en i LLA körde Björn Rosenströms "Värdelös" åt Björn Melin.
Det är roligt med sådana t-shirts! Jag skulle vilja se mer lagmerch med humor.
Det där med låten "Värdelös" låter lite bekant faktiskt! Skönt med sånt som sagt!
2024-09-26, 13:18
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777

Vill minnas att någon klubb körde Hemglass trudelutten vid utvisningar när de mötte Malmö i samband med att Pörsi varit ute och borrat hål i däcken på en hemglassbil.

Episkt!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in