Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Engelska fotbollsfans sjunger också Sweet Caroline. Odrägliga.
Alltså, grejen är väl att var sak har sitt rätta sammanhang. Går man på hockey i Sverige vill man inte höra Nessun Dorma eller Seven Nation Army, för att ta två fiktiva exempel. En del lag har bara väldigt lama ramsor. Vad de ex. mumlade i Växjö i går vet de bäst själva.
Intron tycker jag är viktiga att det speglar klubben och sätter stämningen. HV, Rögle och Färjestad är outstanding här tycker jag även om jag även gillar Frölundas LOK/Lillasyster (om dom fortfarande kör den?)
Sen har vi händelseaktiviteter som mål, utvisningar osv och det är ju här vi tyvärr tvingas till Caroline där jag föredrar något mer orginellt eller publikdrivande som att skrika efternamnet på målskytten. Utvisningar är nog det är är mest jobbigt i alla arenor för fantasin verkar tagit slut där.
Det du sen är inne på är ju stämningen emellan avblås och igen så tycker jag att vissa klubbar står ut mer än andra både positivt och negativt. Jag har inget emot repetativa ramsor bara det inte är mummel, bara en trumma eller den förhatliga plastklappan. Jag är absolut ingen elitist på något sätt men stämningsmässigt så tycker jag väl inte att 60 minuter av "Klubbens namn *klapp* *klapp* *klapp*" eller "Klubbens namn är dom bästa, heja heja heja Klubben" är speciellt stämningshöjande.