2024-09-24, 23:14
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
När hämtar ni ut guldet?

Innan Växjö hämtar sitt nästa vad det verkar.
2024-09-24, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Sånt drag är så jäkla mäktigt! Vore roligt uppleva i Sverige! Tyvärr har de inte lyckats i Malmö med sin stora arena.
Kan ju bero på att laget saknar fans....
2024-09-24, 23:25
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox

Lakers såg ut som de senaste årens guldlag, i omgång 2. Sådär lagom intresserade.
Men hur Henrik Evertsson ska krama ut ett guld ur det här laget, blir en utmaning.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-09-24 kl. 23:27.
2024-09-25, 04:18
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Det bästa sättet att hantera troll är att ignorera dem
En säsong är inte över efter två matcher och försök till provokation som säger annat är bara för att man inte har något av substans att säga om matchen, lagen, spelet eller säsongen.
2024-09-25, 08:35
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Det bästa sättet att hantera troll är att ignorera dem
En säsong är inte över efter två matcher och försök till provokation som säger annat är bara för att man inte har något av substans att säga om matchen, lagen, spelet eller säsongen.

Min tippning stämmer ganska bra med utfallet, även om utfallet bara är 2 omgångar. Så just nu finns inte så mycket att kommentera, eftersom säsongen är lång, och utfallet för litet. Mest osäker är jag på Leksand, och var deras trupp står.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-09-25 kl. 08:50.
2024-09-25, 08:57
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Defensiven känns bättre än ifjol.
Defensiven har väl inte riktigt blivit testad ännu. Såg svajigt ut i lördags och Solberg behöver växa in i kostymen. Men Ollas Mattsson kommer nog spela många minuter i ett eventuellt slutspel
2024-09-25, 09:28
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
.. och sån jävla stämning i Scandinavium är det ju knappast att man behöver ha 8000 platser till.
8000 till som sjunger Sweet Caroline och jublar när fyrverkerierna går av..
SHL borde ta sitt ansvar och förbjuda Sweet Caroline på alla arenor.
2024-09-25, 09:47
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Finns fler låtar som borde förbjudas i hockeysammanhang. "Bad Boys" i högtalarna vid utvisningar, t.ex.
2024-09-25, 13:20
Medlem
Joachim Blichfeld tar över rollen som filmare ifrån Shinnimin i Växjö.
Tyvärr för låga straff för att förstöra sporten.
2024-09-25, 14:22
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork

Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Finns fler låtar som borde förbjudas i hockeysammanhang. "Bad Boys" i högtalarna vid utvisningar, t.ex.

Jag förstår Crowd Chant eller Song2 ifall man vill ha lite draghjälp som en målsignal, det är lite hockey över dom men Sweet Caroline är baseball för mig. Feta amerikaner som äger korv och dricker vatten med ölsmak.

Tycker det märks ganska väl vilka klubbar som jobbar för läktarkultur och försöker skapa en bra hockeyupplevelse utifrån passion och engagemang och vilka som bara vill dra in folk för deras pengar.
2024-09-25, 14:28
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Jag förstår Crowd Chant eller Song2 ifall man vill ha lite draghjälp som en målsignal, det är lite hockey över dom men Sweet Caroline är baseball för mig. Feta amerikaner som äger korv och dricker vatten med ölsmak.

Tycker det märks ganska väl vilka klubbar som jobbar för läktarkultur och försöker skapa en bra hockeyupplevelse utifrån passion och engagemang och vilka som bara vill dra in folk för deras pengar.
Engelska fotbollsfans sjunger också Sweet Caroline. Odrägliga.

Alltså, grejen är väl att var sak har sitt rätta sammanhang. Går man på hockey i Sverige vill man inte höra Nessun Dorma eller Seven Nation Army, för att ta två fiktiva exempel. En del lag har bara väldigt lama ramsor. Vad de ex. mumlade i Växjö i går vet de bäst själva.
2024-09-25, 15:10
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Engelska fotbollsfans sjunger också Sweet Caroline. Odrägliga.

Alltså, grejen är väl att var sak har sitt rätta sammanhang. Går man på hockey i Sverige vill man inte höra Nessun Dorma eller Seven Nation Army, för att ta två fiktiva exempel. En del lag har bara väldigt lama ramsor. Vad de ex. mumlade i Växjö i går vet de bäst själva.

Intron tycker jag är viktiga att det speglar klubben och sätter stämningen. HV, Rögle och Färjestad är outstanding här tycker jag även om jag även gillar Frölundas LOK/Lillasyster (om dom fortfarande kör den?)

Sen har vi händelseaktiviteter som mål, utvisningar osv och det är ju här vi tyvärr tvingas till Caroline där jag föredrar något mer orginellt eller publikdrivande som att skrika efternamnet på målskytten. Utvisningar är nog det är är mest jobbigt i alla arenor för fantasin verkar tagit slut där.

Det du sen är inne på är ju stämningen emellan avblås och igen så tycker jag att vissa klubbar står ut mer än andra både positivt och negativt. Jag har inget emot repetativa ramsor bara det inte är mummel, bara en trumma eller den förhatliga plastklappan. Jag är absolut ingen elitist på något sätt men stämningsmässigt så tycker jag väl inte att 60 minuter av "Klubbens namn *klapp* *klapp* *klapp*" eller "Klubbens namn är dom bästa, heja heja heja Klubben" är speciellt stämningshöjande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in