2024-09-24, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gvasalia
Du är kanske ny inom området supporterskap, det noterar jag. Men det är lite som att vara troende och tro på flera gudar. Man gör det helt enkelt inte.
Då kanske du kan förklara hur jag ska hålla på fotbollslag som inte finns... Finns massor av klubbar med namnet Frölunda, tex Frölunda Badminton...
2024-09-24, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Fast det spelar ju ingen roll ifall det kommer så många ifall Frölunda inte får ta del av pengarna på ett bättre sätt? Ifall dom investerar i sig själva istället för att låta staden styra så får dom mer kring försäljning och all intäkter som kommer kring matcherna själva.

.. och sån jävla stämning i Scandinavium är det ju knappast att man behöver ha 8000 platser till.
8000 till som sjunger Sweet Caroline och jublar när fyrverkerierna går av..
Jomen Frölunda får ju biljettintäkterna. Blir ju en rejäl slant extra om man får 12044 eller 18000....
Nu vet jag inte vilken match du har varit på i Scandinavium men en match med 12044 låter det jävligt rejält....
2024-09-24, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Vill dom? Eller killgissar du? Dom önskar kanske och om någon annan betalar kalaset. Man bygger inte en svindyr jättearena för att man kan fylla den några gånger per säsong för att sedan vara halvfylld resten av säsongen! Dream on!
Nu är det inte jag som gissar... Jag följer bara debatten inom Frölunda.
Fullt några gånger per säsong??? Det var ju fullt 17 av 33 matcher förra säsongen.
2024-09-24, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Fullt några gånger per säsong??? Det var ju fullt 17 av 33 matcher förra säsongen.

Ok. Fullt, 12.000, hälften av matcherna, säger inte per automatik att det kommer 20.000 på samma matcher med ny arena. Det jag menar är att ha en halvfull arena resten av matcherna gynnar ingen. Självklart önskar jag att VF och resten av SHL-lagen fyller sina arenor varje match. Det gynnar alla, lagen, ligan, supportrar, sponsorer m.fl.
Senast redigerad av Palkranen 2024-09-24 kl. 19:03.
2024-09-24, 19:03
Medlem
Citat:

Ok. Fullt, 12.000, hälften av matcherna, säger inte per automatik att det kommer 20.000 på samma matcher med ny arena. Det jag menar är att ha en halvfull arena resten av matcherna gynnar ingen. Självklart önskar jag att VF och resten av SHL-lagen fyller sina arenor varje match. Det gynnar alla, lagen, ligan, supportrar m.fl.

Som "halvgöteborgare" ser jag gärna att stan bygger en ny fin arena med schysst läge och schyssta avtal för de som hyr.
2024-09-24, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Ok. Fullt, 12.000, hälften av matcherna, säger inte per automatik att det kommer 20.000 på samma matcher med ny arena. Det jag menar är att ha en halvfull arena resten av matcherna gynnar ingen. Självklart önskar jag att VF och resten av SHL-lagen fyller sina arenor varje match. Det gynnar alla, lagen, ligan, supportrar, sponsorer m.fl.
Slutspelsmatcherna samt matcherna mot FB, HV och i viss mån Leksand och Brynäs har ett oerhört sug där klubben räknar med att kunna sälja upp till och ibland över 20 000.
2024-09-24, 19:36
Medlem
Citat:
Slutspelsmatcherna samt matcherna mot FB, HV och i viss mån Leksand och Brynäs har ett oerhört sug där klubben räknar med att kunna sälja upp till och ibland över 20 000.

Sånt drag är så jäkla mäktigt! Vore roligt uppleva i Sverige! Tyvärr har de inte lyckats i Malmö med sin stora arena.
2024-09-24, 21:13
Medlem
Jag lyfter på hatten åt Färjestad! Jag må avsky er som pesten, men det är längesedan jag sett Växjö bli så dominerade som ikväll!!

Riktigt fint spel av er, kan bli omöjliga att slå när vi summerar säsongen
2024-09-24, 21:18
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dynamot
Jag lyfter på hatten åt Färjestad! Jag må avsky er som pesten, men det är längesedan jag sett Växjö bli så dominerade som ikväll!!

Riktigt fint spel av er, kan bli omöjliga att slå när vi summerar säsongen

Tackar för det. Man har blivit lite van att Larmi ofta står på huvudet i mötena senaste åren, men idag släppte han det mesta. Offensiven är väldigt bred. Några av toppspelarna kan ha en offdag och det gör inget för då kliver några andra fram istället. Defensiven känns bättre än ifjol.

Blir intressant att höra mongots bortförklaringar
2024-09-24, 21:19
Medlem
Det är just som du skriver! Imponerande att ni har den bredden. Men tycker också grundspelet är hög klass, egentligen ingen dålig stund i matchen.
2024-09-24, 21:45
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Tackar för det. Man har blivit lite van att Larmi ofta står på huvudet i mötena senaste åren, men idag släppte han det mesta. Offensiven är väldigt bred. Några av toppspelarna kan ha en offdag och det gör inget för då kliver några andra fram istället. Defensiven känns bättre än ifjol.

Delar din åsikt. Bara en sådan sak att Linus Johansson ska in i laget är egentligen sjukt.
Nyström, Nygren, Åslund, Tomasek, Lindqvist, Lodin och Westfält tycker jag inte alls presterar som dom kan men när Steen, Nygård, Studenic, Kellman, Bergkvist och Ollas Mattsson gör det istället så är det en enorm bredd och helt sjukt egentligen.

Efter 1-2 hade Växjö inte en suck idag.
2024-09-24, 23:12
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Delar din åsikt. Bara en sådan sak att Linus Johansson ska in i laget är egentligen sjukt.
Nyström, Nygren, Åslund, Tomasek, Lindqvist, Lodin och Westfält tycker jag inte alls presterar som dom kan men när Steen, Nygård, Studenic, Kellman, Bergkvist och Ollas Mattsson gör det istället så är det en enorm bredd och helt sjukt egentligen.

Efter 1-2 hade Växjö inte en suck idag.

När hämtar ni ut guldet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in