2024-09-25, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toapapper54
Det kan ses som ett indirekt hot ja. Precis som att jag ska åka till Söderhamn och gå på dejt tex.

Chrippa vevar mot AT nu och det är hans enda koppling till Norrtälje. Man kan inte gömma sina hot i fina ord. Det vet du.

Han har ju kört samma sak med Anjo, Lisen, Rask, Therese, Jocke och säkert någon men dom har inte besvarat något på länge så det känns som detta är han sista chans att hålla dramat igång.
Citera
2024-09-25, 15:35
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Om inlägget var så oskyldigt, varför togs det då bort?
Jag såg det inte själv, men jag tycker inte att indirekta hot är roande och mycket opassande, det är även anmärkningsvärt att det inte är första gången de förekommer.
Togs det bort eller försvann eftersom det legat ute så länge? det var ju en story och dem försvinner ju efter ett tag.

Jag tycker också hot är fel, tex när El lobo åkte hem och knackade på hos jocke, jag kan fatta att man tycker det är obehagligt.

Jag såg chrippas inlägg och uppfattade det inte som ett hot.
Hade Chrippa tex sagt att han skulle åka hem till A, åka dit för att prata med A, eller liknande. Eller uttryckt sig hotfullt innan och sedan sagt att han ska åka till As stad kan jag förstå det.
Men nu såg inte inlägget ut så, det fanns ingenting som tydde på att Chrippa tänkte skada eller söka upp A.
Citera
2024-09-25, 15:40
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Men är inte Chrippa dömd för lite olika saker? Och dessutom så blir hans mentala hälsa stadigt sämre och därmed blir han ett hot mot andra människor. Jag hoppas att du skojar och egentligen förstår det?
Han är dömd för narkotika och bokföringsbrott. Inte direkt misshandel, olaga hot, eller vapenbrott.
Så bara Chrippas existens blir ett hot? att han säger att han ska åka till Malmö, då hotar han människor i Malmö? att han säger att han ska åka till Norrköping då hotar han Jocke och Anjo? hör du inte hur själv hur absurt det låter?
Om Chrippas hälsa är så illa att han är en fara för andra så är det väl bara att ringa och få honom tvångsomhändertagen genom vård? är man en fara för sig själv eller andra blir man tvångsomhändertagen genom vården.
Citera
2024-09-25, 15:44
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Det kan ses som ett indirekt hot ja. Precis som att jag ska åka till Söderhamn och gå på dejt tex.

Chrippa vevar mot AT nu och det är hans enda koppling till Norrtälje. Man kan inte gömma sina hot i fina ord. Det vet du.
Men vad är hotet? att säga att man ska äta middag i en stad är inte ett hot. Så vad hotade han att han skulle göra emot A?
Vem hotar du genom att dejta någon i Söderhamn?
Citera
2024-09-25, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Men vad är hotet? att säga att man ska äta middag i en stad är inte ett hot. Så vad hotade han att han skulle göra emot A?
Uppsåt och vad som kan tolkas som förtäckta hot utefter den kontext de befinner sig inom, är alltså på listan över saker du har noll vetskap om.
Citera
2024-09-25, 15:52
Bannlyst
Citat:
Togs det bort eller försvann eftersom det legat ute så länge? det var ju en story och dem försvinner ju efter ett tag.

Jag tycker också hot är fel, tex när El lobo åkte hem och knackade på hos jocke, jag kan fatta att man tycker det är obehagligt.

Jag såg chrippas inlägg och uppfattade det inte som ett hot.
Hade Chrippa tex sagt att han skulle åka hem till A, åka dit för att prata med A, eller liknande. Eller uttryckt sig hotfullt innan och sedan sagt att han ska åka till As stad kan jag förstå det.
Men nu såg inte inlägget ut så, det fanns ingenting som tydde på att Chrippa tänkte skada eller söka upp A.

Finns du på riktigt eller??

Det är hot så det skriker om det.
Citera
2024-09-25, 15:54
Bannlyst
Citat:
Han är dömd för narkotika och bokföringsbrott. Inte direkt misshandel, olaga hot, eller vapenbrott.
Så bara Chrippas existens blir ett hot? att han säger att han ska åka till Malmö, då hotar han människor i Malmö? att han säger att han ska åka till Norrköping då hotar han Jocke och Anjo? hör du inte hur själv hur absurt det låter?
Om Chrippas hälsa är så illa att han är en fara för andra så är det väl bara att ringa och få honom tvångsomhändertagen genom vård? är man en fara för sig själv eller andra blir man tvångsomhändertagen genom vården.

Han är visst dömd för misshandel. Och läs all text en gång till.
Citera
2024-09-25, 15:55
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ja detta blir bara löjligt av Dopy. Hur försvarar jag Chrippa frågar hen sig ständigt men gör så här sen.
Du är så jävla tröttsam.
Så bara för att man är emot att folk överdriver och ljuger så betyder det att man skyddar någon?
Chrippa ska ha skit för den skit han gjort, det betyder inte att jag tycker det är okej att överdriva och ljuga för det, det är 2 olika saker vet du.

Om någon säger "Chrippa hotade A i detta inlägg" och jag inte tycker det är ett hot, då måste jag ju kunna säga det och fråga hur personen tolkar det som ett hot. Att du sedan inte kan svara på frågorna och förklara hur det är ett hot är inte mitt fel.
Det är samma ifall någon säger "jocke är en pedofil" tycker du man ska nicka och säga "ja det är han"? eller ska man fråga "varför tycker du det? vad har jocke gjort som gör att du anser att han är en pedofil? kan du länka och dela den informationen?

Till skillnad från dig gör jag inte skillnad på person och person.
Jag anser att alla får ta skit för det dem gjort, men jag ifrågasätter saker jag tycker är lögn eller överdrivet. Precis som jag igår ifrågasatte när du påstod att Jocke lagt mer tid på dottern än på sonen baserat på dem 30 minuter man ser i deras youtube videos, och jag anser att man inte kan göra ett sånt påstående eftersom man inte vet vad som händer dygnets resterande 23,5 timme.
Citera
2024-09-25, 15:55
Bannlyst
Citat:

Och när kriminella ska klippa nån är de frisörer säkert........
Citera
2024-09-25, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Han har ju kört samma sak med Anjo, Lisen, Rask, Therese, Jocke och säkert någon men dom har inte besvarat något på länge så det känns som detta är han sista chans att hålla dramat igång.
VA? 😂😂😂

Det är väl ändå inte Chrippa som försöker hålla något drama igång.

Det är väl hon som är ute och vevar med den ena anklagelsen efter den andra mot Chrippa?
Han försvarar sig.

Det är det här jag stör mig på, hur ni vänder på precis ALLT!
Senast redigerad av Colorgreenandpink 2024-09-25 kl. 15:59.
Citera
2024-09-25, 15:58
Medlem
Citat:
att han säger att han ska åka till Malmö, då hotar han människor i Malmö? att han säger att han ska åka till Norrköping då hotar han Jocke och Anjo? hör du inte hur själv hur absurt det låter?

Nu gör du ju dig bara mer dum än nödvändigt. Är det så bedrövligt viktigt att försvara Chrippa angående allt?

Hade han inte malt på om tjejen i ett dygn eller två och lagt ut den texten, inga problem. Låt han åka dit och äta, om han tycker att det är spännande. Du vet, likväl som flera andra, att det var ett förtäckt hot.
Citera
2024-09-25, 16:01
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
H*n har flest inlägg i denna tråd och nu har jag verkligen inte läst alla men av det jag läst så framgår det tydligt att det fattas sunt förnuft. Den motfråga jag just fick gör att jag skakar på huvudet.
2 personer har gjort saker dem vet är emot lagen, men enligt dig har bara 1 av dem begått det med uppsåt. Den frågan känns väldigt enkel. Hur kan det få dig att skaka på huvudet?

Jag ger dig en chans att förklara dig.
Eftersom att skriva som du gör så betyder det att du anser att olika regler ska gälla för olika människor baserat på vad du tycker om människan och inte baserat på lagen. Och jag ville ge dig en chans att förklara om det var så du menade eller ej. Men det kanske var fel av mig.

Du har rätt att tycka som du gör, men jag tycker lagen ska vara lika för alla.
Har man gjort något man vet är olagligt medvetet, speciellt i syfte att få mer pengar, så har man gjort det med uppsåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in