2024-09-25, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
AI kallas det. Kanske dags för dig att vakna. Linnea har mycket samlat på Chrippa nu. Hon samlar ju på grejer om honom, och har nu fått honom att ta bort tydliga märken kring ögat. Det kallas logik serru.

Hon skulle säkert kunna sätta honom bakom lås och bom. Men jag tänker att hon är insyltad själv nu och därmed sänker sig själv också samtidigt. Frågan är om hon är beredd på det.
Hon pratade ju en del i sitt förhör när Chrippa blev häktad som inte var till Chrippas fördel om man säger så
Citera
2024-09-25, 14:55
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
I samband med att han maler på skit om personen så ska han helt plötsligt åka och äta mat i staden där hon bor. Vilket sammanträffande.
Nu får du ge dig.
Att tolka det som ett hot tycker jag är väldigt överdrivet.
Inlägget verkar vara borttaget nu, men om jag minns rätt skrev Chrippa saker som att Angelica inte vet vad hon pratar om, och att Angelica själv inte har rent mjöl i påsen.
Han la ut en matbild och skrev att han skulle åka till en stad och äta mat.

Om man känner sig hotad av ett sånt inlägg ifrån chrippa, då är man väldigt känslig och övertolkar.
Citera
2024-09-25, 14:59
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Har du hört talas om uppsåt. Alla domstolar dömer utefter bland annat uppsåt.
Ja, och båda har medvetet vetat att dem har gjort fel, och då har båda gjort brotten med uppsåt.
Eller jag båda misstänks för det, ännu har ingen blivit dömd skyldig.

Uppsåt har dock ingenting att göra med ifall personen är snäll eller beter sig illa
Citera
2024-09-25, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Ja, och båda har medvetet vetat att dem har gjort fel, och då har båda gjort brotten med uppsåt.
Eller jag båda misstänks för det, ännu har ingen blivit dömd skyldig.

Uppsåt har dock ingenting att göra med ifall personen är snäll eller beter sig illa
Det flög över huvudet på dig som förväntat.
Citera
2024-09-25, 15:12
Medlem
Citat:
Inlägget verkar vara borttaget nu, men om jag minns rätt skrev Chrippa saker som att Angelica inte vet vad hon pratar om, och att Angelica själv inte har rent mjöl i påsen.

Om man känner sig hotad av ett sånt inlägg ifrån chrippa, då är man väldigt känslig och övertolkar.

Om inlägget var så oskyldigt, varför togs det då bort?
Jag såg det inte själv, men jag tycker inte att indirekta hot är roande och mycket opassande, det är även anmärkningsvärt att det inte är första gången de förekommer.
Senast redigerad av VilaVila 2024-09-25 kl. 15:16.
Citera
2024-09-25, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Om inlägget var så oskyldigt, varför togs det då bort?

Jag tycker inte att indirekta hot är roande och mycket opassande, det är även anmärkningsvärt att det inte är första gången de förekommer.

Här är inlägget om den "goda maten" i Norrtälje:
https://ibb.co/y0w3pzg
Citera
2024-09-25, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Hur har du kommit fram till allt det här?

För det är väl inga antaganden du gör nu?

Det är rena rama sanningen enligt min källa. Men du får ta det som du vill.
Citera
2024-09-25, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det är klart att det är ett hot. Vi har ju sett liknande innan så det var ju väntat.
Nu ska han gräva. Jag tror grävande är till sin egen grav.

Han är paranoid nu. Hans mentala hälsa är på nedåtgående och det visar sig på många sätt.
Citera
2024-09-25, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Hon skulle säkert kunna sätta honom bakom lås och bom. Men jag tänker att hon är insyltad själv nu och därmed sänker sig själv också samtidigt. Frågan är om hon är beredd på det.
Hon pratade ju en del i sitt förhör när Chrippa blev häktad som inte var till Chrippas fördel om man säger så

Hon klämde ju fram en Parisresa med bakgrund av just det. Hon är en kaninkokerska men är för ung och dum för att riktigt förstå vad detta innebär för henne själv. Ja ja hon blir väl varse.
Citera
2024-09-25, 15:24
Medlem
Citat:

Men är inte Chrippa dömd för lite olika saker? Och dessutom så blir hans mentala hälsa stadigt sämre och därmed blir han ett hot mot andra människor. Jag hoppas att du skojar och egentligen förstår det?
Citera
2024-09-25, 15:26
Bannlyst
Citat:
Så om Chrippa säger att han ska åka till Norrköping och äta mat, hotar han då Jocke och Anjo?
För det var ju vad chrippa sa, att han skulle åka till en stad för att äta mat, och i den staden bor Angelica.

Det kan ses som ett indirekt hot ja. Precis som att jag ska åka till Söderhamn och gå på dejt tex.

Chrippa vevar mot AT nu och det är hans enda koppling till Norrtälje. Man kan inte gömma sina hot i fina ord. Det vet du.
Citera
2024-09-25, 15:31
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Det flög över huvudet på dig som förväntat.
Förklara då hur den ena gjort det med uppsåt, men inte den andre?
När båda visste att det dem gör är olagligt?

(tillägg för dem känsliga: jag vet att inget av brotten är bevisade ännu, och ingen blivit dömd, men jag pratar om den information som kommit ut)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in