2024-09-24, 15:12
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Du har så klart rätt, men jag ville göra det tydligt att GAIS matcherna knappt registrerades mentalt då de skedde i slutet av en period där det var hela havet stormar i AIK, som vanligt. Vidare var iaf torsken i Göteborg absolut inte på grund av att GAIS spelar fult, utan snarare därför vi var direkt dåliga. Detta är inte något sätt för mig att försöka bortförklara våra förluster, utan när jag säger att GAIS spelar överfallsfotboll säger jag det därför det är den fotbollen jag tycker dom spelar. No más, no menos.

Du tycker om ditt lag.

Det där var fint skrivet - det gör de säkert.

Och uppenbarligen gör de det bra.

De får dock gärna snart förlora i ett derby.
Citera
2024-09-24, 15:42
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Paco hade åkt ur La liga med Real Madrid. Skojar inte ens.

Nä, det är ingen bra tränare. Men jag väl ändå påstå att er trupp är i varje fall två-tre tabellpositioner sämre i konkurrenssituationen nu än för ett år sedan.
Citera
2024-09-24, 15:52
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Nä, det är ingen bra tränare. Men jag väl ändå påstå att er trupp är i varje fall två-tre tabellpositioner sämre i konkurrenssituationen nu än för ett år sedan.
Vet inte om jag håller med om det. Vi är lite svagare, visst. Men sett över hela säsongen så är konkurrensen sämre i år. Även om Elfsborg och Hammarby sett bra ut det senaste. Er undanräknat.
Citera
2024-09-24, 15:55
Medlem
trazkeis avatar
Airsh menar att han skulle göra succé i allsvenskan om någon värvade honom. Och att han var chockad över att Blåvitt inte kontaktat honom. Såg han sig själv spela senast i Blåvitt? Vem fan skulle värva honom?
Citera
2024-09-24, 16:00
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Vet inte om jag håller med om det. Vi är lite svagare, visst. Men sett över hela säsongen så är konkurrensen sämre i år. Även om Elfsborg och Hammarby sett bra ut det senaste. Er undanräknat.

Vill påstå att AIK och Hammarby har bättre lag än förra året. Förmodligen även Djurgården.

Ni borde vara före Gais, Mjällby och Sirius sett till trupp, men mer än så vet jag inte. Det är jämnt mellan flera lag.
Citera
2024-09-24, 16:12
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Jag tycker det är nästan lite kul hur hela GAIS-klanen kommer in och gnäller över att deras smutsiga spel blir synat i tråden. Snacka om att vara lättkränkta Nåväl, klart som fan det svider att tappa 6 poäng till ett lag som kör med rugby regler, men om ni tror detta är anledningen till att jag påpekar att det ni ägnar er åt inte är fotboll har ni fel.

Hur som helst, död och hat åt Sirius!, nu jävlar kör vi!

Haha ja vi GAISare är ju väldigt gnälliga och mår så dåligt för tillfället.
Citera
2024-09-24, 16:27
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Haha ja vi GAISare är ju väldigt gnälliga och mår så dåligt för tillfället.
Ni klarade uppenbarligen inte av att få ert spelsätt kritiserat i tråden. Aldrig sett så många inlägg av er i tråden. Inte ens efter er första derbyvinst mot Blöjvitt på ~12 år skrev ni så mycket som ni gjorde nu när ni protesterade mot vår beskrivning av er "fotboll".
Citera
2024-09-24, 16:35
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ni klarade uppenbarligen inte av att få ert spelsätt kritiserat i tråden. Aldrig sett så många inlägg av er i tråden. Inte ens efter er första derbyvinst mot Blöjvitt på ~12 år skrev ni så mycket som ni gjorde nu när ni protesterade mot vår beskrivning av er "fotboll".
Vi håller väl helt enkelt inte med om beskrivningen.
Citera
2024-09-24, 16:42
Medlem
Teus avatar
Citat:
Vi håller väl helt enkelt inte med om beskrivningen.
Understatement of the year. Nåväl, bara ta ett andetag och förstå att det inte finns någon konspiration mot GAIS när vi skriver att ni spelar fult. Vi skriver att ni spelar fult för vi tycker ni spelar fult, inte för vi dammat av något historiskt agg mot er från ~2012.
Citera
2024-09-24, 16:47
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Understatement of the year. Nåväl, bara ta ett andetag och förstå att det inte finns någon konspiration mot GAIS när vi skriver att ni spelar fult. Vi skriver att ni spelar fult för vi tycker ni spelar fult, inte för vi dammat av något historiskt agg mot er från ~2012.
Tror nog snarare ni är tjuriga för att våra div 1 spelare springer cirklar runt era miljonvärvningar.

Men du kan vara lugn, vi är snart i Superettan igen.
Senast redigerad av ruckaali 2024-09-24 kl. 16:50.
Citera
2024-09-24, 17:01
Medlem
Teus avatar
Citat:
Tror nog snarare ni är tjuriga för att våra div 1 spelare springer cirklar runt era miljonvärvningar.

Men du kan vara lugn, vi är snart i Superettan igen.
Hade ni inte hängt i Superettan-tråden tills nu hade ni vetat att det enda jag är tjurig över är hur Kalifatets brutala kommundoping har förstört Allsvenskan. Jag hävdar bestämt att vi borde behandla MFF som den franska ligan behandlar Monaco med sina fördelaktiga skatteregler. Vi skickar helt enkelt en räkning till dom inför varje säsong för att balansera ligan så får dom helt enkelt betala om dom vill vara med och sparka boll.
Citera
2024-09-24, 18:31
Medlem
GretaFfetas avatar
Citat:

Antingen visar göteborgarna inte tillräckligt mycket närvaro här eller så är vi för gnälliga...

Nej som rucka skriver så håller vi helt enkelt inte med om att vi skulle spela fult. Sen som jag skrev tidigare så får folk tycka vad dem vill om vårt spel, kan bara säga att jag inte håller med. Trots det så är det är kul att det skapas diskussion kring grejer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in