2024-09-24, 19:12
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Hade ni inte hängt i Superettan-tråden tills nu hade ni vetat att det enda jag är tjurig över är hur Kalifatets brutala kommundoping har förstört Allsvenskan. Jag hävdar bestämt att vi borde behandla MFF som den franska ligan behandlar Monaco med sina fördelaktiga skatteregler. Vi skickar helt enkelt en räkning till dom inför varje säsong för att balansera ligan så får dom helt enkelt betala om dom vill vara med och sparka boll.

Typiskt att du förmodligen inte kan visa upp ett enda inlägg du skrivit om saken innan augusti 2014 när vi tog oss till CL-gruppspel för första gången. En jävla efterhandskonstruktion i ditt huvud är vad det är.

De flesta kommuner med elitklubbar i fotboll eller hockey ger eller har gett väldigt förmånliga hyror och andra förmånliga avtal till klubbarna, helt enkelt för att klubbarna och kommunerna de verkar i är i symbios med varandra på ett sätt som ni inte är med Solna kommun. Att kalla det att vi har någon slags "brutal kommundoping" är både historielöst och ganska ynkligt. Ni tog ca ett guld vart tionde år innan vi gick till CL och ni lär fortsätta göra nåt sånt.

Ni och de flesta andra klubbar i Allsvenskan har kontinuerligt gjort bort sig i Europaspelet, troligen som en kombination av att man inte tagit det tillräckligt mycket på allvar och att man inte trott på det tillräckligt. Det är ert fel, inte vårt.
Citera
2024-09-24, 20:42
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Du har så klart rätt, men jag ville göra det tydligt att GAIS matcherna knappt registrerades mentalt då de skedde i slutet av en period där det var hela havet stormar i AIK, som vanligt. Vidare var iaf torsken i Göteborg absolut inte på grund av att GAIS spelar fult, utan snarare därför vi var direkt dåliga. Detta är inte något sätt för mig att försöka bortförklara våra förluster, utan när jag säger att GAIS spelar överfallsfotboll säger jag det därför det är den fotbollen jag tycker dom spelar. No más, no menos.

Hade AIK spelat som gais så hade du gapat om underbara stora stygga aik som alla lipade över att möta.
Citera
2024-09-24, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Typiskt att du förmodligen inte kan visa upp ett enda inlägg du skrivit om saken innan augusti 2014 när vi tog oss till CL-gruppspel för första gången. En jävla efterhandskonstruktion i ditt huvud är vad det är.

De flesta kommuner med elitklubbar i fotboll eller hockey ger eller har gett väldigt förmånliga hyror och andra förmånliga avtal till klubbarna, helt enkelt för att klubbarna och kommunerna de verkar i är i symbios med varandra på ett sätt som ni inte är med Solna kommun. Att kalla det att vi har någon slags "brutal kommundoping" är både historielöst och ganska ynkligt. Ni tog ca ett guld vart tionde år innan vi gick till CL och ni lär fortsätta göra nåt sånt.

Ni och de flesta andra klubbar i Allsvenskan har kontinuerligt gjort bort sig i Europaspelet, troligen som en kombination av att man inte tagit det tillräckligt mycket på allvar och att man inte trott på det tillräckligt. Det är ert fel, inte vårt.

Äh bästa är att inte svara trollen, det brukar dyka upp liknande inlägg från samma användare varje säsong vid ungefär sämma tid när segern är klar i vanlig ordning.

Klart man måste hitta nån anledning till att egna laget aldrig lyckas bryta den himmelsblåa dominansen inom svensk fotboll.
Citera
2024-09-24, 21:30
Medlem
cokehyenas avatar
Förbundets lag kritiserar kommunens lag för otillbörliga samarbeten.

God natt...
Citera
2024-09-24, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Hade AIK spelat som gais så hade du gapat om underbara stora stygga aik som alla lipade över att möta.

Så är det inte alls!

Oh Kenny Pavey!
You are the love of my life!
Oh Kenny Pavey!
I’ll let you shag my wife!
Oh Kenny Pavey!
You’re the one for me!

😎
Citera
2024-09-24, 22:27
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena

God natt...

Härligt att se den nye ödmjuka Kukräven
Citera
2024-09-24, 22:30
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Härligt att se den nye ödmjuka Kukräven
Han har inte riktigt vart sig själv sen avstängningen ellerhur?
Citera
2024-09-24, 22:33
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Han har inte riktigt vart sig själv sen avstängningen ellerhur?

Att vi kommit ikapp och dom ser sköra ut spelar nog in också
Citera
2024-09-24, 22:45
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Att vi kommit ikapp och dom ser sköra ut spelar nog in också
Fast ni är inte ikapp och ni ser fortfarande inte bra ut även om resultaten gått er väg.
Citera
2024-09-24, 23:16
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena

God natt...

Oj vad det svider med 0-3 i rumpan mot Gais.

Trösta dig med Häcken förlorade med samma siffror som ni 0-4. Så jäkla dåliga är ni inte.
Citera
2024-09-25, 03:41
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe

Utan att ha räknat mig fram till en exakt summa skulle jag nog ganska bekvämt hävda att ni fått någonstans mellan 200 - 300 miljoner av Malmö kommun, vilket placerar er på en ganska bekväm förstaplats framför lag som Norrköping med sina markaffärer. Att detta inte är koscher förstår till och med små barn.
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Jag hade inte suttit och skrivit uppsatser om hur vi faktiskt inte spelar fult utan "fysiskt" iaf.
Senast redigerad av Teu 2024-09-25 kl. 03:44.
Citera
2024-09-25, 06:41
Avslutad
Två västkustsreflektioner.

Poya tar över Häcken. Känns kompatibel, har inga problem med att utveckla och lira unga förmågor. Vill spela en framåtlutande fotboll som passar Häcken.

Tycker att det pratas för lite om Billborns fiasko med Götet. Han har lyckats med att göra ett dåligt lag ännu sämre. Man rör sig mindre för att öppna upp ytor för varandra, presspelet är som bortblåst. Nu ska man inte byta tränare för sakens skull men med det spelarmaterialet man kan ställa ut är det inget annat än fiasko.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in