2024-10-20, 22:37
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersAB
Nu har jag tänkt länge på dit svar, du har en poäng där. Situationen är knepig.
Så några ljushuvuden i DIF ska kunna bestämma att matchen spelas klart utan hemmafördel?
Citera
2024-10-20, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Nej. Slängde bangers

Knallskottet kom ifrån hammarbys läktare. Vart får alla allt ifrån? Är det julafton redan så många tomtar som är inne och skriver?
Citera
2024-10-20, 22:55
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Nej. Slängde bangers
Uppriktig fråga, kollade du på båda matcherna? Isåfall hade du märkt skillnaden.
Citera
2024-10-20, 23:12
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Uppriktig fråga, kollade du på båda matcherna? Isåfall hade du märkt skillnaden.
Ja jag såg båda, men såg först nu i efterhand att det var båda lagens supportrar som orsakade avbrottet i Solna, så jag ger dig rätt att det var annorlunda.
Citera
2024-10-20, 23:15
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asptuna
Knallskottet kom ifrån hammarbys läktare. Vart får alla allt ifrån? Är det julafton redan så många tomtar som är inne och skriver?
Jag såg den matchen på TV och uppfattade det inte så då, men såg nu i artiklar att det du skriver stämmer. Däremot var det supportrar till båda lagen gemensamt som orsakade avbrottet, eftersom det brändes trofeer på AIK:s läktare. Men jag håller med att DIF:s knallskott var allvarligare.
Citera
2024-10-20, 23:24
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Det är inte Djurgårdens fel att snuten bryter matchen! Ge er nu, alla Stockholmslag och storlag i Sverige har gjort samma sak. Ni låtsas som att det är första gången någonsin som ett lag smäller lite. Händer "hela tiden" när det går åt helvete i ett derby eller stormatch.
Jo, det är det, det var till och med tanken från eran intelligensreserv.
Citera
2024-10-20, 23:27
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Jo, det är det, det var till och med tanken från eran intelligensreserv.
Så du menar att man visste att det skulle bli tomma läktare när det inte blivit det när bajen eller aik gjort samma sak? 20 minuter, sen in igen och spela.
Citera
2024-10-20, 23:44
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Så du menar att man visste att det skulle bli tomma läktare när det inte blivit det när bajen eller aik gjort samma sak? 20 minuter, sen in igen och spela.

Hen menar antagligen att ni visste att matchen skulle avbrytas, ganska lätt att förstå då det är det skrivits om mest innan matchen, att förlorande lagets supportrar kommer avbryta matchen. Nu blev det DIF men ni har inte bollar nog att ta avstånd. Pinsamt.
Citera
2024-10-20, 23:47
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Hen menar antagligen att ni visste att matchen skulle avbrytas, ganska lätt att förstå då det är det skrivits om mest innan matchen, att förlorande lagets supportrar kommer avbryta matchen. Nu blev det DIF men ni har inte bollar nog att ta avstånd. Pinsamt.
Avbrytas, ja! Men ingen kunde veta att snuten skulle tömma läktarna. När hände det senast?
Ta avstånd från vadå? Någonting som händer varje derby och där matchen spelas klart ändå? Fortsätt kolla på Häcken istället med 200 pers på läktaren och inga rivaler.
Citera
2024-10-20, 23:57
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Hur kan alla djurgårdare skylla på polisen? Se till att era idioter i publiken inte sabbar matcherna bara. Om nån kastar en banger, skicka ut personen, överlämna personen till vakterna. Innan ni gör det kommer det aldrig vara polisens fel.
Massor med personer på dif-läktaren står och applåderar när alla bangers och raketer skickas in i stället för att slänga ut idioterna.
Citera
2024-10-20, 23:58
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Massor med personer på dif-läktaren står och applåderar när alla bangers och raketer skickas in i stället för att slänga ut idioterna.
Du kan ju gå på nästa derby och försöka kasta ut folk?
Citera
2024-10-21, 00:01
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ja jag såg båda, men såg först nu i efterhand att det var båda lagens supportrar som orsakade avbrottet i Solna, så jag ger dig rätt att det var annorlunda.
Jag kunde inte ens minnas knallskotten den matchen innan jag googlade nu för att svara dig. Minns det tydligare nu. En mer "vanlig" ordningsstörning på ett derby kanske. Att det gynnade oss får man väl konstatera eftersom vi vann men omöjligt att spekulera i hur matchen skulle slutat om den inte avbröts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in