2024-09-24, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Då borde det ju va enkelt att komma med fakta som ger stöd för dina påståenden.

Du är väl inte någon som sitter här och hittar på saker?

Vad du säger om kreatin är ju gamla skrönor från gym bros utan skolgång som blivit motbevisat sedan länge.

https://www.youtube.com/watch?v=zdxKan_cVUY
Kreatin verkar på liknande sett som SSRI och används som antidepressivt i USA bland annat. En av de största sidoeffekterna med SSRI är låg sex lust, erektionsproblem. Vill du känna av pump på gymmet utan låg libido. Egenpressat rödbetsjuice med 500mg kreatin (du behöver inte 20gram laddningsfas eller 10g om dan). blanda även i, 800mg butea superba, 4gram durramjöll - alla höjer dht, 1krm celtic salt och 500mg inositoll. Möjligtvis 1-3g taurine, 1g glycine. Lycka till. Elller fortsätt ta dina 20g kreatin varje dag och sväll upp så hårt så att din kuk inte fungerar. Just saying. Sista posten jag gör i kreatin tråden då mitt problem är löst.
Senast redigerad av fonzen 2024-09-24 kl. 00:31.
Citera
2024-09-24, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
https://www.youtube.com/watch?v=zdxKan_cVUY
Kreatin verkar på liknande sett som SSRI och används som antidepressivt i USA bland annat. En av de största sidoeffekterna med SSRI är låg sex lust, erektionsproblem. Vill du känna av pump på gymmet utan låg libido. Egenpressat rödbetsjuice med 500mg kreatin (du behöver inte 20gram laddningsfas eller 10g om dan). blanda även i, 800mg butea superba, 4gram durramjöll - alla höjer dht, 1krm celtic salt och 500mg inositoll. Möjligtvis 1-3g taurine, 1g glycine. Lycka till. Elller fortsätt ta dina 20g kreatin varje dag och sväll upp så hårt så att din kuk inte fungerar. Just saying. Sista posten jag gör i kreatin tråden då mitt problem är löst.
Det där är ingen källa bara en random dude som snackar utan att referera till några som helst studier.

Vidare så står det tydligt på förpackningen att man ska ha 5 gram kreatin inte 20 gram.
Man tar bara en uppladdning under 5 dagar.

Vidare kan du inte utveckla vad som gör att celtic salt skulle skilja sig från annat salt
Citera
2024-11-16, 18:19
Medlem
Gummies vs pulver form

Hej alla! 👋 Jag har funderat på om det är någon större skillnad mellan kreatin i form av gummies och pulver, då jag överväger att byta. Finns det någon som har erfarenhet av dessa två former? Är effekterna lika bra eller är det någon skillnad när det kommer till upptag eller effekt? Jag tar kreatin regelbundet och undrar om jag skulle få bättre resultat med en form över den andra.

Kör dessa två idag
KreatinGummies
KreatinPulver

Ena är ju sjukt mycket billigare, men gummiserna är otroligt smidiga att ha på resan, eller i bilen så man slipper blanda ut med vatten hela tiden!

Inlägg Dessa skriver att det inte ska vara någon skillnad.
Men jag har hört olika!

Tacksam för alla tips och erfarenheter! 🙏
Citera
2024-11-16, 18:27
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrakenDoodle
Hej alla! 👋 Jag har funderat på om det är någon större skillnad mellan kreatin i form av gummies och pulver, då jag överväger att byta. Finns det någon som har erfarenhet av dessa två former? Är effekterna lika bra eller är det någon skillnad när det kommer till upptag eller effekt? Jag tar kreatin regelbundet och undrar om jag skulle få bättre resultat med en form över den andra.

Kör dessa två idag
KreatinGummies
KreatinPulver

Ena är ju sjukt mycket billigare, men gummiserna är otroligt smidiga att ha på resan, eller i bilen så man slipper blanda ut med vatten hela tiden!

Men jag har hört olika!

Haha, vilka pengar i sjön när det finns kreatin i pulverform! Det smakar ju liksom inget, så varför köpa något jävla godis då?
Citera
2024-11-16, 18:45
Moderator
Kraftkarls avatar
Tråd "Gummies vs pulver form" infogad

/Moderator
Citera
2024-11-16, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte500
Haha, vilka pengar i sjön när det finns kreatin i pulverform! Det smakar ju liksom inget, så varför köpa något jävla godis då?

Jag skrev ju det haha, det är sjukt smidigt att ha i bilen eller på resande fot! Tycker det är sjukt värt. Jag springer ofta till bilen och glömmer ta kreatin på morgonen tex lr innan gym. Då har jag alltid en burk redo!
Citera
2024-11-16, 19:14
Medlem
Citat:

Kör dessa två idag
KreatinGummies
KreatinPulver

Men jag har hört olika!

Det ska inte vara någon skillnad alls på upptagningsförmågan då båda tas oralt / via munnen (förutsatt att du inte snortar ditt kreatin pulver ).

Sedan är det väl inte så konstigt att gummies kostar mer än pulver... är ju som att klaga till Ica att kilopriset på godis är högre än på socker? Har själv kört diverse gummies produkter för vitaminer och kosttillskott och tycker det är sjukt smidigt också & får värde för pengarna!
Citera
2024-11-17, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapjunkie
Det ska inte vara någon skillnad alls på upptagningsförmågan då båda tas oralt / via munnen (förutsatt att du inte snortar ditt kreatin pulver ).

Sedan är det väl inte så konstigt att gummies kostar mer än pulver... är ju som att klaga till Ica att kilopriset på godis är högre än på socker? Har själv kört diverse gummies produkter för vitaminer och kosttillskott och tycker det är sjukt smidigt också & får värde för pengarna!

Tack!
Citera
2024-11-17, 16:41
Medlem
Citat:
Jag skrev ju det haha, det är sjukt smidigt att ha i bilen eller på resande fot! Tycker det är sjukt värt. Jag springer ofta till bilen och glömmer ta kreatin på morgonen tex lr innan gym. Då har jag alltid en burk redo!

Du kan glömma att ta kreatin i flera veckor innan ditt kreatinlager i kroppen sjunker ner till basnivå igen. Kreatin har ingen akut effekt så det spelar inte heller någon roll vilken tid du tar det på dygnet. Glömmer du att ta det på morgonen så kan du lika gärna ta det på kvällen eller dagen efter.

Citat:
"Om du slutar ta kreatin, kommer dina kreatindepåer att återgå till sin gamla basnivå inom ungefär en månad. "
https://www.styrkelabbet.se/kreatin/

Med det sagt, om du tycker Gummies är godare/bättre och värt sitt pris så är det fritt fram!
Citera
2024-11-18, 19:21
Medlem
Pulver osv
Vad är orsaken till bruk av dessa produkter?

Som yngre höll jag på med kreatin osv men nu som vuxen fungerar träningen minst lika bra utan en massa tillskott och räcker med vanlig mat
Citera
2024-11-18, 19:51
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik89an
Pulver osv
Vad är orsaken till bruk av dessa produkter?

Som yngre höll jag på med kreatin osv men nu som vuxen fungerar träningen minst lika bra utan en massa tillskott och räcker med vanlig mat
Varför kände du dig nödgad att dela med dig av denna värdelösa information i en samlingstråd om kreatin?

"Jag äter riktig mat höhöhö", ingen bryr sig.
Citera
2024-11-18, 20:52
Medlem
Kreatin är grymt, förutom att jag får lite ont i magen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här