2024-09-23, 19:42
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pundarhoran
Underbara nyheter det här, nu kanske det blir ett slut på uthängningar,självmord. Pöbelsamhället passar inte in i dagens samhälle,för vad hade blivit nästa steg.hänga ut rattfyllerister,skattesmitare,snattare.
Noll barn har ”räddats” i den här verksamheten.Hoppas nu bara att rättegången kan fullföljas och att fler stämningar följer.
Skulle jag inte våga hoppas på, men visst Professorn, hoppas du har rätt.
Citera
2024-09-23, 19:51
Medlem
Mino44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Tack, du levererar som alltid.

Blir lite upprepning men för din skull. Janne Josefsson körde över Dumpen i debatten om pressetiken hos Publicistklubben. Janne slirade med tungan och myntade uttrycket ”sätta på barn” vilket är helt galet men han vann ändå debatten.
Dumpen ville få debatten att handla om Jannes ordval istället för missbruket av mediefriheten.

Dom har drabbat samman igen och Sara valde att lämna mitt i debatten i vredesmod så Josefsson vann igen. Janne var nog nära att be sina journalistkollegor att hålla truten en gång till.

Jo, jag har sett det där. Och han är verkligen en usel debattör. Sen är troligtvis Sara och Patrik ännu sämre. De får titta på lite debatter av högre kvalitet och lära sig hur det ska gå till helt enkelt. Men att hitta någon som gör det bättre än Janne och dem själva bör inte vara särskilt svårt egentligen.
Citera
2024-09-23, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tweatta
Just swishat en slant till de goda, keep up the good work Patrik och Sara.

Du vet att pengarna går rakt ner i fickan hos Sara och Patrik?

Citat:
Ursprungligen postat av fantomen86
Det är stora pengar det handlar om. Dom omsatte 3,2 miljoner 2023, varav 2,2 miljoner verkar vara bidrag.
Dom har bara 2 anställda som delar på 1 miljon kronor i personalkostnader, utöver det så har dom tagit ut aktieutdelning på 300 000 kr. Övriga externa kostnader är på 1,5 miljoner(!) Dyra resor och hotellnätter...

Årsredovisningen för Dumpen Media Group AB går att ladda ner här:
https://www.allabolag.se/5568529258/dumpen-media-group-ab
Citera
2024-09-23, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mino44
Jo, jag har sett det där. Och han är verkligen en usel debattör. Sen är troligtvis Sara och Patrik ännu sämre. De får titta på lite debatter av högre kvalitet och lära sig hur det ska gå till helt enkelt. Men att hitta någon som gör det bättre än Janne och dem själva bör inte vara särskilt svårt egentligen.

Janne Josefsson vs Dumpen måste vara den roligaste debatten i modern tid i Sverige. Föreställ dig att man ger dessa supa inför nästa rallarsving vilket man gjorde, helt sinnessjukt men så fick det bli.

Sveriges radio gjorde satir efter den bisarra debatten men jag minns tyvärr inte vilket program. Nån som kan hjälpa till?

”Ni är fan inte journalister det kan jag tala om för er!” /Janne
Citera
2024-09-23, 20:31
Medlem
Mino44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Janne Josefsson vs Dumpen måste vara den roligaste debatten i modern tid i Sverige. Föreställ dig att man ger dessa supa inför nästa rallarsving vilket man gjorde, helt sinnessjukt men så fick det bli.

Sveriges radio gjorde satir efter den bisarra debatten men jag minns tyvärr inte vilket program. Nån som kan hjälpa till?

”Ni är fan inte journalister det kan jag tala om för er!” /Janne

Haha, ja, öppet mål för lite underhållande satir helt klart.
Citera
2024-09-23, 22:15
Medlem
Citat:
Haha, ja, öppet mål för lite underhållande satir helt klart.

Josefsson på dåligt humör stod ändå som segrare efter debatten. Han kan gå i pension med huvudet högt egentligen men verkar inte vilja lämna över stafettpinnen till journalisterna Sara Nilsson och Patrik Sjöberg.
Hänga ut köttfuskare och pedofiler är liksom samma sak och Journalisthögskolan den skiter vi i.

Lite tar det emot att kalla Patrik Sjöberg för journalist men vad fan han är ju det. Janne är nog den bästa genom tiderna i Sverige men ge Patrik en chans istället.
Citera
2024-09-23, 22:20
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Det blir inte särskilt svårt. Han är knappast någon fena på att debattera direkt.
Nej det gamla öket har gubbmonolog som huvudgren.
Citera
2024-09-24, 00:07
Medlem
brunnsangs avatar
Blev nyfiken och skaffade kik och gick in på sånna grupper som sara nämt i videos. Sökte på ung/unga så kom flera förslag upp tex unga söker sex 18+. Går man in där så är det kanske 80 procent män och resten är horor som säljer sex eller tjejer (garanterat dumpen) med nick som typ felicia2010 eller så står det i deras profil att dom är 14. Så det fanns två kategorier tjejer antingen var dom fjorton år (fanns inga som var 15 eller 16 eller 17 osv) eller så var dom prostituerade/sånna som säljer snuskvideos.

Förutom att gäddorna är jävligt äckliga så måste dom också vara helt jävla efterblivna.

Blev äcklad av denna del av internet som jag ej haft insyn i innan.
Citera
2024-09-24, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunnsang
Blev nyfiken och skaffade kik och gick in på sånna grupper som sara nämt i videos. Sökte på ung/unga så kom flera förslag upp tex unga söker sex 18+. Går man in där så är det kanske 80 procent män och resten är horor som säljer sex eller tjejer (garanterat dumpen) med nick som typ felicia2010 eller så står det i deras profil att dom är 14. Så det fanns två kategorier tjejer antingen var dom fjorton år (fanns inga som var 15 eller 16 eller 17 osv) eller så var dom prostituerade/sånna som säljer snuskvideos.

Förutom att gäddorna är jävligt äckliga så måste dom också vara helt jävla efterblivna.

Blev äcklad av denna del av internet som jag ej haft insyn i innan.
Äh fyfan va vidrigt det låter. Att dumpen väljer att fiska där, istället för på ställen där det faktiskt finns barn?
Citera
2024-09-24, 08:07
Medlem
brunnsangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Äh fyfan va vidrigt det låter. Att dumpen väljer att fiska där, istället för på ställen där det faktiskt finns barn?

Magkänslan är att det endast hade varit horor och torskar/efterblivna gubbar i dessa grupper om inte dumpen infiltrerat dom. Rätt svagt av dumpen men det är väl deras businessplan.

Det är ganska otydligt med profiler och sånt där också, korta texter som kan vara svåra att finna om man inte vet vart man ska trycka så att någon är 14 är lätt att missa om man inte läser nick eller går in på "profilen" där det kanske står "Är 14 =)" typ. Hittade kanske 4 stycken som var "14" men som sagt var ingen som skrev att dom var antingen äldre eller yngre (förutom dom prostituerade som var 20+)

Jag tycker det är helt sjukt. Dumpen är en peddofabrik i säkert 9 fall av 10
Citera
2024-09-24, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunnsang
Magkänslan är att det endast hade varit horor och torskar/efterblivna gubbar i dessa grupper om inte dumpen infiltrerat dom. Rätt svagt av dumpen men det är väl deras businessplan.

Det är ganska otydligt med profiler och sånt där också, korta texter som kan vara svåra att finna om man inte vet vart man ska trycka så att någon är 14 är lätt att missa om man inte läser nick eller går in på "profilen" där det kanske står "Är 14 =)" typ. Hittade kanske 4 stycken som var "14" men som sagt var ingen som skrev att dom var antingen äldre eller yngre (förutom dom prostituerade som var 20+)

Jag tycker det är helt sjukt. Dumpen är en peddofabrik i säkert 9 fall av 10
Det sista du skrev, verkligen! Dom kan inte vara ett dugg intresserade av att utveckla sig till ett vassare verktyg.

Jag har ingen aning hur det ligger till, men det finns ju organisationer som Childhood och Ecpat och så finns det Dumpen som verkligen gör problemet aktuellt, men det är ju inte långsökt att bidragen som annars skulle ha gått till Ecpat eller Childhood nu går till Dumpen. Dumpen som tillverkar snuskgubbar och hebefiler och stampar på precis samma ställe utan en tanke på progress.

Trist om det Dumpen åstadkommer är ta luften från de som visat sig seriösa med tex 90-konton.

Men som du skrev, S o P är en business som vilken bilhandlare som helst. Kanske bäst för barnen att Sara är kvar på sjukhuset.

Skulle vara superintressant om DP-katta kunde bemöta dessa funderingar, som förstås kan vara helt fel.
Citera
2024-09-24, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Det tisslas och tasslas att om att Sara inte alls är "nykter knarkare" som en del vill få det till. Det skall tydligen snaskas mycket piller, främst opioder. Vad beträffar madrasshopparen så är kommentarer överflödiga.

Det brukar bli så när det klirrar till i kassan.

Hon knarkar fortfarande. Bara att se hennes ögon och kroppsrörelser. Alla vi som i vårat jobb kommer i kontakt med knarkare känner enkelt igen en person som knarkar. Hon knarkar, mycket!

Det är som man brukar säga, lita aldrig på en missbrukande narkoman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in