2024-09-21, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skelett-Kent
Sara är mycket sjuk nu
Usch då, ingen förtjänar cancer, det är en hemsk jävla sjukdom. Hoppas det går bra.

Men jag blir nyfiken. Sara har ju en missbrukarbakgrund, i och med att det rör sig om en tarmtumör så kan jag inte låta bli att dra ett samband med det. Vet man vad Sara har missbrukat? Benso och opiater är ju något som förstör magen rätt bra över tid.
Citera
2024-09-21, 19:41
Medlem
Cancer i magen, undra om hon kan springa runt och anklaga folk igen?
Citera
2024-09-21, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Titanon
Usch då, ingen förtjänar cancer, det är en hemsk jävla sjukdom. Hoppas det går bra.

Men jag blir nyfiken. Sara har ju en missbrukarbakgrund, i och med att det rör sig om en tarmtumör så kan jag inte låta bli att dra ett samband med det. Vet man vad Sara har missbrukat? Benso och opiater är ju något som förstör magen rätt bra över tid.

Opiater isåfall. Kan även bero på hårt "slitage" av ändtarmen. Bildas små sår när främmande objekt skaver på tarmen. Är mycket bakterier där, så sker det på daglig basis under lång tid är cancer nästan ett faktum.
Citera
2024-09-21, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svet-Landa

Fast så lät det inte senast när Sara uttalade sig om tarmen i sociala medier. Visst det var mycket snack om toalettpapper i bilen mm. Trodde Prutt-Sara var passé men önskar henne allt gott och att hon kryar på sig!
Citera
2024-09-22, 02:35
Medlem
Anteauss avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Svet-Landa
Nåja, en tumör är inte per definition cancer och metastaser är bara ett annat ord för dottertumörer. Om tumören och metastaserna var maligna, dvs. elakartiga, hade nog Sara inte missat at basunera ut det då det skulle öka swishandet. Hon lär vara I full gäddjagarmode I ett nafs. :⁠^⁠)
Citera
2024-09-22, 02:56
Medlem
Just swishat en slant till de goda, keep up the good work Patrik och Sara.
Citera
2024-09-22, 08:24
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anteaus
Nåja, en tumör är inte per definition cancer och metastaser är bara ett annat ord för dottertumörer. Om tumören och metastaserna var maligna, dvs. elakartiga, hade nog Sara inte missat at basunera ut det då det skulle öka swishandet. Hon lär vara I full gäddjagarmode I ett nafs. :⁠^⁠)
Benigna tumörer bildar inte metastaser. Hon skriver dessutom att hon ska få cytostatika i samband med op.
Citera
2024-09-22, 09:19
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Fast er facebookgrupp är ju en ekokammare och sekt utan dess like. Ni har bannlyst mig och flera andra från att medverka i den bara för att man lyfte ekonomiska frågor när ETC granskade dumpens inkomster i våras.
Det rörde sig inte om några anklagelser utan om genuin nyfikenhet men det räckte att man bara skrev något om ekonomi så fick ni tydligen flip.

Så jo, folk måste be om information på omvägar när ni censurerar, gör om, gör rätt.

Det var efter detta som dumpen sjönk i mina ögon då det uppenbart handlar mer om pengar än om barnens välmående. Ni går inte att ta seriöst, hur mycket jag än hatar pedofiler (själv utsatt som barn så jag har mandat att tycka) så är det svårt att se på er ur ett professionellt perspektiv.

Nu lever förhoppningsvis inte min förövare längre men hade den personen blivit uthängd så hade min glädje tynat bort snabbt om jag fick reda på att det bara handlade om att ni skulle lura på honom ett visitkort till impulskollen för att krama ur honom pengar. Jag som offer hade känt mig lurad och utnyttjad.

Exakt så. Själv också utsatt som barn och avskyr pedofiler som pesten, men när man sett igenom Dumpens fasad och insett att allt bara handlar om pengar och egotrippar går det inte att annat än tycka att Dumpen är genomruttet.
Citera
2024-09-22, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skelett-Kent
Sara är mycket sjuk nu

Hon har knarkat i decennier. Hennes kropp är en härdsmälta.
Citera
2024-09-22, 11:05
Medlem
Fy fan, cancer i tjocktarmen är inte en rolig diagnos. Hört många som "blivit av med den" efter operation, för att sedan få tillbaka den ett år senare med stor spridning och inte klara sig. Hoppas det löser sig för henne dock :/
Citera
2024-09-22, 12:55
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Ja väldigt tråkigt med allvarligare krämpor. Men man kan ju inte låta bli att tänka på alla barn som blir drabbade under tiden Sara är borta. Kanske terapeuten och höjdhopparen skulle kunna få till nåt. Jag är dock säker på att överläkaren på det aktuella sjukhuset prioriterar detta. Det är ju minst sagt en samhällsviktig funktion som ligger nere nu.

// orolig förälder
Citera
2024-09-22, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Ja väldigt tråkigt med allvarligare krämpor. Men man kan ju inte låta bli att tänka på alla barn som blir drabbade under tiden Sara är borta. Kanske terapeuten och höjdhopparen skulle kunna få till nåt. Jag är dock säker på att överläkaren på det aktuella sjukhuset prioriterar detta. Det är ju minst sagt en samhällsviktig funktion som ligger nere nu.

// orolig förälder

Det kan absolut vara värt ett försök att använda sig av Dumpen och sitt kändisskap för att tränga sig i en sjukhuskö.

Önskar att Thea den kedjerökande terapeuten kunde vikariera när Sara får vård. Cool som fan var hon vid #napp 135 och man fick mersmak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in