2024-09-12, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krossaren
Var i London 88. Vi var två fattiga studenter som var ute och reste. Vi träffade en galen australiensare på en utekväll som jobbade på Stringfellows. Vi hade inte åldern inne men han smugglade in oss via köket. Väl inne så var drinkarna svindyra (ung och dum fattade man inte att de skulle vara dyra på en strippklubb). Jag vart pissnödig och gick på toan. Där inne står en kille och pissar med yvigt svart hår. Efter vi pissat klart så ska vi använda handdukstorken. En svart apparat klädd i svart sammet. Vi fick den inte att funka. Vi försökte med allt. Till slut hittade jag ett myntinkast väl dolt på sidan. Men jag hade inga mynt. Min nyfunna vän Saul halade upp några mynt och stoppade i maskinen som började rassla. Ut spottade den ett gäng gyllene kondomer. Vi skrattade half ihjäl oss av vår dumhet. Saul var dock schysst att dela kondomerna broderligt mellan oss. Vi gick till baren och han började beställa drinkar. Jag hade ju redan förklarat att jag inte hade några stålar. Men han lugnade mig och min polare att hans polare skulle betala. En liten ettrig kille kom fram och vår nya kompis tvingade honom att pynta för alltihop (kommer inte ihåg summan men mer än 2000 spänn var det ). Den lille ettrige var måttligt glad. Vi drack lite ihop med deras gäng. Men sen drog vi vidare med den galne australiensaren. Väl hemma i Sverige slog jag på mtv bara några veckor senare. Ser min polare från pissoaren i London, fast nu med hög hatt och gitarr i videon. Ja Saul Hudson alias Slash tvingade Axl Rose att pynta våra drinkar och gav mig gyllne kondomer. Hade dock ingen koll på Guns n Roses då eftersom de just slagit igenom.

Sett Marilyn Manson pissa i en gränd i Gamla Stan efter ha shoppat skivor på Sound Pollution också.

Även gjort dr Mathew Knowles (Beyonces farsa) skit sur genom att fråga om Laila Bagge på en bar på Barbados. Inte hans favorit kvinna.

Åkt rulltrappa med Bryan Adams i Toronto. Dock var han helt starstruck genom att Bobby Curtola var i vårt sällskap (vem fan nu Bobby är?).
Är du säker på att du var på Stringfellows? Jag var där 1992 och då var det en nattklubb med många kändisar, bla George Michael.
Citera
2024-09-12, 17:43
Medlem
Karmans avatar
Babben Larsson som sopade i sig dubbel mosbricka med korv en sen kväll utanför en korvmoj i Uppsala. Agneta Fältskog på promenad i Drottningholms slottspark en blåsig höstdag.
Citera
2024-09-22, 22:08
Medlem
JoeDevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
Jag såg Sivert Öholm för länge sedan, förmodligen vid hans sommarställe vid Vätterns vackra klippiga nordöstra strand vid Forsaviken i Närke.

Han gick och kollade sin brevlåda.

Jag har stött på Siewert på restaurang. Om någon hade pekat på hans damsällskap och bett mig gissa vem hon kom med, så hade tankarna vandrat mot typ Tommy Lee, någon manlig porrstjärna eller kanske Bill Wyman. Hon var alltså väldigt ung och kläder hade hon på kroppen, men mycket tyg var det inte!

Jag fick inte intrycket av att han var där med sin dotter. Axlade den gamle Siewert, Sten Bromans mantel? Vore intressant om någon annan har gjort liknande observation.
Citera
2024-09-23, 17:10
Avstängd
Knivur-273s avatar
"Knugen" eller Kungen som kom i snabb session och hastiget med sitt följe, när jag vaktade honom på Drottningholm.
Givakt ! sade Fanjunkarnen när följet passerade och vi stod i givakt, bägge två.

En dag ville Slottsfogden gå förbi mig utan att visa legitimation. Jag sade "stanna", sänkte vapnet, visa legitimation! Han verkade som full eller i bästa fall senil, sade: känner du icke igen mig ? Haha, vem fan känner igen Slottsfogden ?

Han fick gå vidare efter kontroll, men ingen ursäkt från min sida, för han skulle legitimerat sig utan min fråga från första början. Då hade jag sagt "passera, och ha en bra dag"
Senast redigerad av Knivur-273 2024-09-23 kl. 17:25.
Citera
2024-09-23, 20:39
Medlem
NeutronStars avatar
Såg terroristexperten Magnus Ranstorp i gästhamnen i Lickershamn på Gotland med en väldigt mycket yngre kvinna med sillisar, tighta minishorts och ankläppar. Hon gick och tjatade om om att han skulle köpa nån handväska åt henne. Kunde ha varit hans dotter, men hur han höll armen om hennes midja såg lite suspekt ut. På kvällen satt de på krogen och drack och verkade rejält packade...
Citera
2024-09-23, 23:12
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krossaren
Åkt rulltrappa med Bryan Adams i Toronto. Dock var han helt starstruck genom att Bobby Curtola var i vårt sällskap (vem fan nu Bobby är?).
Eftersom jag är torsk på 50-60-talsmusik har jag mer koll på Bobby Curtola än Bryan Adams. Curtola var en stor stjärna i Kanada på 60-talet och rätt många år framåt. Ska man hitta nån motsvarighet i Sverige blir det typ Jerry Williams eller Little Gerhard. Lite rock, lite schlager och liknande musik.
Citera
2024-09-24, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DieselnDust
Tomas Brolin sprang jag på när det var en festival i stan. Mikael Persbrandt på en krog när jag bodde i Sthlm samt någon humor kändis som jag inte kommer på namnet i skrivandets stund när jag var och skulle göra ett pass. Och E-type på en Finlandsbåt.

E-type på en finlandsbåt är väl nepperligen ett udda ställe. Han "bor" ju typ på dem. Hans största scen nu för tiden.
Citera
2024-09-24, 00:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
E-type på en finlandsbåt är väl nepperligen ett udda ställe. Han "bor" ju typ på dem. Hans största scen nu för tiden.
Jaha. Detta var längesen.
Citera
2024-09-24, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Sett Eva Dahlgren på en Michelin-krog (bordet intill) kring höjden av hennes karriär (1988?).. Hon var så smal, så blek, så platinablond. Verkade spänd. Hennes energi var som en katts. Typ "jag känner inte de här människorna, jag vill bara kura ihop i hemmasoffan". Jag svär. Karisma som en hemmakatt.

Sett Mauro Scocco på Djurgårdsbrunns Wärdshus kring höjden av hans karriär (1987?).
Han var såååå sööööt och avslappnad, leende, med manlig kamrat. Jag beundrade på avstånd (ja, jag och mina vänner brukade skråla hans sånger fjortis-högt då).

Stött på Sir Richard Branson, vd för Virgin Records när han var i Stockholm. Via vänner i musikbranschen. Vilken stark, positiv energi och karisma han hade. Wow. Han verkade dessutom genomgod och hederlig.
Han sa att han ville komma tillbaka till Stockholm med sin gigantiska yacht. Och sitt Colgate-smile

Stött på andra också. Kommer inte ihåg alla. Kommer ihåg dessa pga deras karisma, eller brist på. Pernilla Wahlgren, Carola Häggkvist mfl Stockholmsartister såg jag ofta i stan.

Sett, vistats med Hollywood-folk utomlands t ex i södra Frankrike, London, Stockholm men inga man interagerade med på så sätt att man fick en känsla av personen, om ni hajar vad jag menar.

När jag var inne på Åhléns skivbutik på Sergels Torg, hette inte Åhléns utan något annat på D... Kommer inte ihåg.
Iaf så stod jag och tittade på skivorna på topplistan och nyinkommet. In vandrar tjejerna från bandet Caramell. Det var 1999 - 2000 ca då de släppte sin första sång "Om du var min".
De såg sig om lite förstrött och arrangerade sen om listan så deras singel låg högst upp.
Haha, skönt gjort.
(Det var först när jag såg deras video jag insåg att det var dem!)

"Om du var min, du var min,
Om du var bara min å jag var din, jag var din,
Om jag var bara din
"... Crap

Verkligen udda ställen! Läs trådstart en gång till....
Citera
2024-09-24, 01:38
Medlem
Mainstreamsurgubbes avatar
Hade oturen att få se Felix Herngren på restaurang 2 dagar i rad i Öregrund. Dag 1 var han och halva gänget från solsidan aspackade, högljudda och störiga på en restaurang där de förstörde alla andras middag. Dag 2 hade vi lyckats få bord på ett annat och rätt trevligt ställe. När vi sitter till bords glider Felix in och vill ha bord. Samma kläder som dagen innan. Såg ut som han sovit fyllan av sig i de paltorna. När han inte kan få något bord eftersom. det är lördag kväll och fullsmockat så höjer fjanten rösten och säger....vet du inte vem jag är? Lite i falsett nästan. Servitrisen ser nyss fyllda 18 år ger honom en trött blick och replikerar, nej inte en aning. Ha en trevlig kväll. Kvar står lodisen Felix och söker blickar som ska stötta honom bland gästerna. Ungefär som ni känner väl igen mig? Så jävla stöddig och pinsam. Usch.
Citera
2024-09-24, 08:57
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasol1
Var på Piazza Navona i Rom då Muhammed Ali dök upp, blev kaos då alla såg att det var han, alla skulle be om autografer och ta på honom. Stötte på Telly Savalas i London- deckaren Kojak för er som minns. Han sög på en klubba!
Såg Anni - Frid Lyngstad från ABBA sittandes med en man på uteserveringen La Coupole i Paris. De såg väldigt intima ut. Tre veckor sedan såg jag löpsedlar att hon var i en ny relation. Såg kungafamiljen promenera på Ströget i Köpenhamn. Silvia gick in i en klädaffär. Livvakter var på plats bakom och framför dem.
På åttiotalet brukade Drottningen faktiskt gå och handla i de finaste modebutikerna på Birger Jarlsgatan med omnejd.
Senare anställde Hovet typ en "påklädare" eller, tja, en modekunnig och sykunnig som kunde hjälpa Silvia med det.
Citera
2024-09-24, 09:05
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurdnaukhoff
Jag var på Tivoli i Köpenhamn någon gång under tidigt 2000 tal. Det var en traditionell öl och brass resa som förgylldes medelst diverse karuseller. Jag tyckte att ja kände igen personen som var en halv rad framför mig och efter några vändor i kön så kom jag på vem det var. Jamie Lee Curtis, kommer inte ihåg om vi åkte den där upphöjda slänggungan på samma gång eller inte men vi köade ihop en sisådär 20 minuter.
Lol just henne var det jag stötte på i Frankrike. Rösten är omisskännlig. Typ 1999. Vad fick du för intryck av henne? Hon kändes tråkig och stel, ansåg jag, men såg henne bara på lite håll, konverserandes. Hon kanske vae i ett stelt sällskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in