2024-09-23, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Över 1600 anställda får lämna Northvolt. Vad tror ni kommer företaget att klara sig när Ulf Kristersson inte kommer att dela ut mer statliga bidrag? Vad kommer att hända med folk som har tagigt sig hit från alla världens hörn för att jobba som nu blir uppsagd?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/63BaG8/extrainsatt-mote-pa-northvolt

https://www.expressen.se/ekonomi/northvolts-vd-kallar-personalen-till-extramote/

Hoppas verkligen inte på mer bidrag från staten man får lov att klara sig själv som alla andra företag de har fått tillräckligt
Citera
2024-09-23, 19:35
Medlem
jugbandbluess avatar
jag som trodde skellefteå skulle konkurrera ut kina
Citera
2024-09-23, 19:36
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
Inget med politiker att göra? Är du nyvaken eller? Vilka har bidragit till denna scam?
Jo populistiska politiker. Jag är varken höger eller sosse, jag vill bara se lite intelligens i Rosenbad.
Vad har politikerna gjort som medför att företaget inte är lönsamt?
Citera
2024-09-23, 19:39
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Klart att de inte gör. De har hamnat i en sjukt dålig spiral och är i desperat behov av pengar nu. De är beroende av att finansiärer tycker att de är handlingskraftiga som försöker styra upp saker och som skjuter till mer pengar, annars går de under.
De ligger 11 miljarder back och utan 1600 personer minskar de förlusten teoretiskt med 1 miljard.
Men utan 1600 personer kommer de göra färre batterier och precis som du påtalar, en negativ spiral rakt ned i graniten.
Citera
2024-09-23, 19:41
Medlem
KnolaDinMamas avatar
Ett jävla woke-företag som får statliga bidrag har ingen framtid. Stäng ner skiten helt.
Citera
2024-09-23, 19:44
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Flyttad från Politik Inrikes /MOD
Citera
2024-09-23, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
De ligger 11 miljarder back och utan 1600 personer minskar de förlusten teoretiskt med 1 miljard.
Men utan 1600 personer kommer de göra färre batterier och precis som du påtalar, en negativ spiral rakt ned i graniten.

Citat:
Ursprungligen postat av KnolaDinMama
Ett jävla woke-företag som får statliga bidrag har ingen framtid. Stäng ner skiten helt.

Jag hörde att sossarna och MP kommer kompensera skattebetalarna för förlusterna de har skapat genom pengar från deras partikassor.

Citera
2024-09-23, 19:45
Medlem
Baritsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Nu tycker jag man kan göra så mot Uffe pga helt andra orsaker, men inte fan är det hans fel att Northvolt inte kan sköta sitt företag?

Hahahaha eller hur
Citera
2024-09-23, 19:46
Medlem
Baritsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
På vilket sätt är det uffes fel? Menar du att beslutet om att bygga northvolt och att bygga fabriken har skett när uffe satt vid makten? Tror du att detta har skett på två år ?

Han har en sån ansikte man bara vill ge på käften.
Citera
2024-09-23, 19:47
Avstängd
Den där VDn imponerade inte när SVT intervjuade honom

Är han målvakt eller? Stissig som fan, tjackisvarning....?
Citera
2024-09-23, 19:47
Medlem
Forskaren om Northvolt: ”Största gröna bubblan

"Expressen har under dagen sökt Peter Carlsson, som avböjt en intervju.

Hur tycker du att Carlsson agerat här? Han har ju själv sålt aktier för hundratalsmiljoner?

– Trevligt för honom. Om det är glädjande att han går ur det här med hundratals miljoner eller inte låter jag vara osagt, säger Sandström. "

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/forskaren-om-northvolt-storsta-grona-bubblan-/
Citera
2024-09-23, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polisen.Kreml
Den där VDn imponerade inte när SVT intervjuade honom

Är han målvakt eller? Stissig som fan, tjackisvarning....?

Nä han gjorde inte direkt nått bra intryck var många frågor som fortfarandeär obesvarade (Gissar han är pressad som tusan)

Hoppas han kan ta sig samman och inte agerar likadant då han ska träffa gammla och kanske nya investerare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in