Citat:
Jag blev uppringd av polisen idag som sade att jag är misstänkt för ringa narkotika brott, är kallad på förhör i morgon. Mer ville polisen inte säga. Jag sade att jag inte fattade vad han menade. Misstänker att ett brev med tabletter blivit beslagtna som jag hade beställt från en näthandel. Men hur skall om det nu är detta, polisen kunna bevisa att det är jag som har gjort beställningen. Köpet betalades via krypto.Tacksam för svar. Tror det är dumt att erkänna om det inte finns bindande bevis.
Lite sent svar kanske eftersom ditt förhör redan varit . Men på förhöret kommer dom
Fråga dig typ, har du beställt
Nånting , om
Inte vem kan det vara , kan du ge oss några namn , har du några fiender som vill dig illa . Ta inte med dig din mobil , göm den hos nån polare , om dom frågar varför du ej har med mobilen säg att du aldrig tar me dig när du går ut , innan förhöret radera din telefon , säkerhetskopiera allt och gör en total radering om du beställt från telefon eller din dator gör samma sak för
Men för helv ta ej med din mobiltelefon . Sen är det bara blåneka , dom
Kommer fråga dig om du går
Med på strafföreläggande att du dvs erkänner på plats och du kommer få böter eller nåt , men stå på dig . Säg att du är renare än Gunde svan 🦢
Dom försöker vara din vän , vara trevliga , det är det dom gör så du ska erkänna . Kom
Ihåg polisen är inte dina vänner , dom e där för att utreda ett misstänkt brott . Dom gör allt för att få ett erkännande . Bevis bördan ligger helt på
Dom och det vet dom .
Man behöver inte medverka till sin egen utredning .
Men hoppas förhöret gick bra och du blånekade . Ge oss gärna en uppföljning hur det gick . 👍
Tips är kolla på David Masi på YouTube . Advokat , han gjort massa videos hur man ska beter sig på ett förhör
I usa 🇺🇸 finns det Miranda warning, you have the right to remain silent .
I Sverige har vi samma rättigheter , man behöver inte medverka till sin egen utredning, man behöver inte svara på frågor , du kan kräva att en advokat ska va på
Plats . Sen är det ibland bra att svara på vissa frågor så
Klart , men i vissa fall är det bra att inte säga nånting .
En åklagare får tex inte sen säga ” denna personen svarade inte på en enda fråga. Därför är
Hon eller han mer misstänkt , dom får inte använda din tystnad emot dig . Detta är jätte viktigt att komma ihåg . Tex snuten säger ” du svarar inte på mina frågor det är väldigt misstänkt beteende ” dom
Begår dom
Ett tjänstefel . Dom
Får inte säga så , men tyvärr händer det , jag varit med om det .
Som dom säger i usa 🇺🇸 “ anything you say can and will be used against you in a court of law ” allt det du säger till dom kan dom använda emot dig i en senare rättegång om det skulle gå så långt. Detta är
Oxå viktigt att komma ihåg .allt skrivs ner , dokumenteras . Snuten kommer sitta med en dator och skriva ner precis varenda ord du säger
Senast redigerad av Juliusceasar2 2024-09-22 kl. 17:26.
Senast redigerad av Juliusceasar2 2024-09-22 kl. 17:26.