Citat:
Ursprungligen postat av
Faztr
Vilka peptider är bäst för:
Energi
Allmänt välmående
Anti aging
Skador
Testo
Några som kan referera till ovanstående och ge ett bra förslag? 😊
Selank är riktigt schysst för allmänt välmående. Jag upplever att man oroar sig betydligt mycket mindre för saker utom ens kontroll, och att den förbättrar humöret och inställningen till tillvaron till det positiva. Detta var med 250mcg per dag subkutant.
Semax var också rätt bra, men behövde doseras betydligt högre för att märka av något överhuvudtaget, under 750mcg märket jag knappt någonting. Över den gränsen märkte jag en boost på framförallt humöret, men också lite mer energi och kanske lite positiva effekter på kognitiva förmågan. Såklart svårt att isolera kausalitet, men jag tyckte mig ha närmre till irritation och ilska under perioden jag testade denna.. Något som kan vara både positivit och negativit. Ilska gör en trots allt mer handelskraftig på att ta tag i saker som stör en!
Men, ja , såklart får man ta såna här anekdotiska upplevelser med en nypa salt,det är för många andra faktorer som varierar i en liv somkan göra att man förväxlar med effekter av andra orsaker och attribuerar det till preparatet man utvärderar. Till exempel råkade jag se från blodprov att under den tiden jag testade semax, hade mina testonivåer av någon anledning skjutit upp rejält (brukar testa då och då), något som skulle kunna vara den faktiska orsaken till många av effekterna jag märkte.
Men pga den närmast låga riskprofilen , och hur billiga dom är, skulle jag absolut säga att de är värda att testa. Kommer fortsätta att använda selank dagligen, och semax då och då.