Hej!
Eftersom underforumet bland annat heter listor och rekommendationer utgår jag ifrån att listor här är ok?
P3 gjorde ju sin egen lista över de 300 bästa låtarna de senaste 50 åren, vore det inte skoj med flashbackanvändarnas också?
Vilka anser ni är de bästa och gärna någon motivering också?
Obs!
Länkar ni till ert spotifykonto tror jag att ert profilnamn syns och att även namn på andra spellistor kan visas = ni kan av misstag outa er själva.
Men man kanske vill skriva om man inte vill länka?
Här är tråden där p3:s lista diskuteras:
(FB) P300 - 300 bästa låtarna sedan 1964. P3 bestämmer, du betalar
Här är min spellista, tror några blev dubbletter och jag känner mig osäker på vissa, men just nu ser den ut så här:
https://open.spotify.com/playlist/5T...e-tUazU4DtTwii
Jag tog mig friheten att räkna från 60 och inte 64; således: Cleos favoriter från de senaste 54 åren!
Kanske lite väl mycket Gyllene tider och för lite Beatles, t ex.
Btw - de står inte i någon ordning. Det är bara väldigt bra musik i en salig blandning! (Och ja, Robyns Dancing on my own är också med!)
Är riktigt nyfiken på vissas listor (vilka jag inte vet om de ens läser här), men vågar inte nämna namn av rädsla för att det ska ses som att jag letar efter deras identiteter. Som sagt var: är ni osäkra, skriv gärna direkt här i stället för att länka! Man kanske inte pallar nämna 300 😉 men några?
Hoppas på lite musikinspiration!