2024-09-20, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det är högst troligt att det är någon som känner till terrängen dvs bor i området som kontaktade husägaren. Fegt och otroligt elakt mot barnen. Vilken träskpadda gör så?!

Visst kan man tycka att det var klantigt att berätta om detta innan allt var i hamn men alla som känt bubblande lycka vet hur svårt det är att inte dela med sig av den

Det är lätt att sitta med pekpinnar och tala om för andra hur de ska bete sig, men det säger mest om avsändaren.

Denna tråden är i särklass den vidrigaste jag har läst. Bara det jättelånga moderatormeddelandet i början talar sitt tydliga språk.
Ändå sitter du själv här på forumet och gör exakt det.
Citera
2024-09-20, 23:00
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Det är högst troligt att det är någon som känner till terrängen dvs bor i området som kontaktade husägaren. Fegt och otroligt elakt mot barnen. Vilken träskpadda gör så?!

Visst kan man tycka att det var klantigt att berätta om detta innan allt var i hamn men alla som känt bubblande lycka vet hur svårt det är att inte dela med sig av den

Det är lätt att sitta med pekpinnar och tala om för andra hur de ska bete sig, men det säger mest om avsändaren.

Denna tråden är i särklass den vidrigaste jag har läst. Bara det jättelånga moderatormeddelandet i början talar sitt tydliga språk.

Det är troligt, att hyresvärden inte visste mer om Rask än de själva berättade, och att ett positivt första intryck vändes efter rekande.

- Vi har skulder. Vi har inkomst. Vi har pengar på banken. Vi har sagt upp vårt hyreskontrakt, för skulle hyra ett hus. Vi fick inte filma i huset, min make är youtuber och arbetar hemifrån. Vi är så gott som nykterister. Vi har inga husdjur. Vi röker aldrig inomhus.
- Toppen, när vill ni flytta in?
- Omgående. Som alla offentliga personer har min man haters.
- Jag förstår, inga problem. Jag LOVAR att ni får hyra.

Det fetmarkerade är ett bedrövligt svek, inget snack om saken. Och det är synd om barnen, ja hela familjen Men, jag tror att denna hyresvärden utgick från att saker som "förra hyresvärden villkorade i efterhand" sades i förtroende som en förklaring till varför de var extra angelägna att flytta in. Inte att det skulle bli content på youtube.
Citera
2024-09-20, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Det är troligt, att hyresvärden inte visste mer om Rask än de själva berättade, och att ett positivt första intryck vändes efter rekande.

- Vi har skulder. Vi har inkomst. Vi har pengar på banken. Vi har sagt upp vårt hyreskontrakt, för skulle hyra ett hus. Vi fick inte filma i huset, min make är youtuber och arbetar hemifrån. Vi är så gott som nykterister. Vi har inga husdjur. Vi röker aldrig inomhus.
- Toppen, när vill ni flytta in?
- Omgående. Som alla offentliga personer har min man haters.
- Jag förstår, inga problem. Jag LOVAR att ni får hyra.

Det fetmarkerade är ett bedrövligt svek, inget snack om saken. Och det är synd om barnen, ja hela familjen Men, jag tror att denna hyresvärden utgick från att saker som "förra hyresvärden villkorade i efterhand" sades i förtroende som en förklaring till varför de var extra angelägna att flytta in. Inte att det skulle bli content på youtube.

Exakt. Det är den delen som är så hemskt.
Citera
2024-09-20, 23:53
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:

Brutalt hjärtlöst att låsa upp för barnen, se dem välja rum, och sedan ångra sig.

Som jag sagt i ett tidigare inlägg skulle jag aldrig hyra ut till Rask, och protestera om han blev min granne. Men, inte om jag lovat att hyra ut. Då får jag stå mitt kast att vara så dum i huvudet.

Vi har facit på att hyresvärden duckade en kula och bara blev skadeskjuten. En video på över en timma och inslag på Cluee News, diskussioner i tråden och säkert några kommande virala tårar till. Lågt pris för att andra hyresgäster inte blir uthängda och flyttar, att bostäderna blir svåra att hyra ut och så vidare. Men jävla rövhål till människa. Oavsett om han var slarvig att googla, fått mail från haters, riktigt dickhead move som enbart hyresvärden rår för. Det är hans hus, det är hans beslut, hans hundhuvud att bära. Inte haters eller Rask.
Citera
2024-09-21, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Brutalt hjärtlöst att låsa upp för barnen, se dem välja rum, och sedan ångra sig.

Som jag sagt i ett tidigare inlägg skulle jag aldrig hyra ut till Rask, och protestera om han blev min granne. Men, inte om jag lovat att hyra ut. Då får jag stå mitt kast att vara så dum i huvudet.

Vi har facit på att hyresvärden duckade en kula och bara blev skadeskjuten. En video på över en timma och inslag på Cluee News, diskussioner i tråden och säkert några kommande virala tårar till. Lågt pris för att andra hyresgäster inte blir uthängda och flyttar, att bostäderna blir svåra att hyra ut och så vidare. Men jävla rövhål till människa. Oavsett om han var slarvig att googla, fått mail från haters, riktigt dickhead move som enbart hyresvärden rår för. Det är hans hus, det är hans beslut, hans hundhuvud att bära. Inte haters eller Rask.
Jag håller inte alls med dig. Tänk dig själv om man inser att hyresgästen är kriminell eller något liknande, då drar man sig ur oavsett vad man har lovat. Det är ju ett vettigt drag att göra, inget dickhead move.

Lek med tanken att du råkade lova baronen din egen lägenhet med allt vad det innebär, men du har fortfarande chansen att stoppa det, då står du alltså ditt kast och låter familjen flytta in? Det tror jag inte på, vill inte låta drygt men.
Citera
2024-09-21, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Nu är det ju inte nödvändigtvis så att det är någon "härifrån" som har kontaktat hyresvärden - det kan lika gärna vara en av de redan befintliga hyresgästerna som bett hyresvärden att tänka om och att han då skulle få mer att förlora på att låta familjen flytta in? Hyresvärden själv kan ha fått kalla fötter? Rask kan ha missuppfattat/kommit med falsk information om löftet att de skulle få flytta in i desperation att det sket sig med första huset och att de så hade sagt upp kontraktet på lägenheten?

Så att det skulle vara någon härifrån som lagt ner tid på att leta upp annonsen, hyresvärden och sen skicka något så fruktansvärt som skulle få hyresvärden att ångra sig utan att ge Alex en förklaring känns faktiskt rätt osannolikt, alla hatare till trots.

Om du backar bak lite så ser du att annonsen har legat i tråden. Dessa människor har koll på allt Rask gör.
Citera
2024-09-21, 00:25
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonio-puerta
Jag håller inte alls med dig. Tänk dig själv om man inser att hyresgästen är kriminell eller något liknande, då drar man sig ur oavsett vad man har lovat. Det är ju ett vettigt drag att göra, inget dickhead move.

Lek med tanken att du råkade lova baronen din egen lägenhet med allt vad det innebär, men du har fortfarande chansen att stoppa det, då står du alltså ditt kast och låter familjen flytta in? Det tror jag inte på, vill inte låta drygt men.

Hyresvärden ingick ett bindande kontrakt utan att kontrollera vem hyresgästen är. Det hade jag aldrig gjort. Och jag har empati för barn. I synnerhet när de har oturen att ha lågutbildade föräldrar som dessutom är asociala. Så; jag hade aldrig ens svarat på det mail som sändes utan att googla, hitta tråden, domar, skulder, och youtubekanalerna.

Du förstår väl själv vilken slarvpelle och lättimponerad latmask till människa denna hyresvärden är? "Min man är kändis med ett spännande yrke". Jaha, så insert basketproffs eller författare som yrke, jag GOOGLAR före jag lovar de får flytta in, jag blir inte imponerad innan jag vet om basketproffset i fråga har fått sparken från 4 klubbar, har trasiga knän och är under utredning för nån sabla metoo- eller rasistiska inlägg på Twitter-härva.

Fattar jag så affärsmässigt usla beslut av ren lathet, som att hyra ut till Alexander Rask skulle jag stå mitt kast. Speciellt efter en vecka av löften.
Citera
2024-09-21, 00:26
Medlem
Citat:

Tro mig, så gott som alla här tänker på barnen. Och den enda som är skyldig till deras lidande är Rasken själv.

Ponera att du är hyresvärd och ska kolla upp en person som är intresserad att hyra (vilket alla mindre hyresvärdar gör). Du gör en snabb googling och det första du ser är Raskens youtube-kanal. Du klickar på den senaste videon och ser då ett miffo som gnäller i över en timme på en annan hyresvärd som gett avslag. Du tittar vidare och hör hur miffot smutskastar sin nuvarande hyresvärd (vilket Rasken gjort kontinuerligt i flera år). Därefter får du reda på att den som är intresserad av att hyra är dömd för grovt förtal och olaga integritetsintrång mot en gammal granne, med flera. Och då har du ändå bara skrapat lite på ytan av all smuts. Fortfarande intresserad av att hyra ut?

Det gjordes aldrig något muntligt avtal till senaste boendet heller, bara i Raskens fantasi. De fick komma på en visning och fick avslag efter det. Även om man bör värna om Raskens barn var man här tvungen att ta hänsyn till att det är ett flerfamiljshus, där andra barn skulle bli lidande om Raskens flyttade in.
Senast redigerad av Ralfhead 2024-09-21 kl. 00:32.
Citera
2024-09-21, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detkanvadu
Då kanske pappa ska lära sig att hålla käften och inte visa upp allt offentligt och göra det klart innan man går ut och bygger förväntningar och förhoppningar.
Lika korkat som att berätta för chefen att man har klart med nytt jobb och säger upp sig för att det gick bra på intervjun. Det är klart när det är påskrivet.

Ska man inte kunna berätta en sån glädjande nyhet för sina barn? Tycker väl kanske att ska sluta förstöra så barnen slipper bli ledsna. Han borde kunna säga en sån sak utan att folk här inne letar upp vart dom ska flytta. Jag lägger mer skuld på dom.
Att flytta pratar man i en familj, dessutom hade han redan betalat 10 000 kr.
Citera
2024-09-21, 00:31
Medlem
Citat:

Det bästa jag har sätt på länge i denna tråd.
För mig är det ingen tvekan vilken/vilka som ligger bakom detta, Grattis ni sårade precis 3 barn något ofantligt hoppas ni mår bra över er själva.
Citera
2024-09-21, 00:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Ska man inte kunna berätta en sån glädjande nyhet för sina barn? Tycker väl kanske att ska sluta förstöra så barnen slipper bli ledsna. Han borde kunna säga en sån sak utan att folk här inne letar upp vart dom ska flytta. Jag lägger mer skuld på dom.
Sluta lansera dina fantasier som sanningar i varenda tråd du deltar i.
Du har inge en aning om någon kontaktat hyresvärden eller inte.
Du har inte heller en aning om i fall bajsbaronens version om hur det gått till är sant eller inte.
Han ljuger som en häst travar annars - så varför skulle han lyckas hålla sig till sanningen i detta,

Och NEJ - man trumpetar inte ut till barnen, beställer inte möbler, och lägger inte ut saker på nätet förrän kontraktet är påskrivet och klart.
Den som lurat barnen är han och ingen annan.
Han borde ha lärt sig läxan med första huset .. men icke .. samma trumpetande och samma osäkra löften till barnen osv...
Citera
2024-09-21, 00:33
Medlem
abvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Om man är en av Sveriges mest föraktade offentliga personer kanske man ska lugna sig med att lova sina barn en flytt innan kontraktet är påskrivet. Det är fortfarande bara rasks egna påhitt att någon här ska ha kontaktat hyresvärden. Om vi leker med tanken att så är fallet, vad skulle denne ha sagt till hyresvärden som fått honom att tvärvända? Vad tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in