2024-09-20, 22:05
Medlem
Spritnotas avatar
Jag behöver inte följa Bäst i test eller Masked Singer för att veta vad det är och ha exponerats för det, jag bor inte under sten. Rasks senaste hyresvärd behöver inte kolla på Anis, RMM eller Ben Mitkus för att förstå vad en youtuber är.

Varför är vissa övertygade om att hyresvärden blev utsatt för påtryckningar från tittare aka haters? Det är mindre långsökt att hyresvärden fick kalla fötter efter att han sett hur Rask pratar om privatpersoner på sina sociala medier. Han kan ha fått ett bra intryck av fru Rask, ett neutralt artigt av Rask, och tänkt till ett varv extra. Vill han som hyresvärd att uppvärmningskostnaderna för hans fastighet blir content för hundratals tittare på ett år. Någon som konstant dokumenterar att det är för varmt, för kallt, för dyrt, dålig luft, getingar i trädgården, som gnäller 24/7.
Citera
2024-09-20, 22:05
Avstängd
Crabby88s avatar
Sjuka inlägg på hans youtube…

En kärring önskade hon hade pengar så hon kunde köpa ett hus som som skulle få hyra.
Någon uppmanar till höra med släkt och vänner.
En dåre s- något om en stuga feta släkt inte disponerar

Sen är det oändligt dravel om deras hjärtan är krossade och givetvis är allt Chrippas fel.

Och baronen fattar som vanligt inte varför han får en motgång serverad på silverfat. Han är ju så snäll.
Han är fan riktigt uppe i sin egen röv.
Citera
2024-09-20, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Varför skulle hyresvärden tro på någon rövarhistoria och tvärvända för att någon dåre hört av sig? Rimligtvis är det grannar som haft invändningar eller så har han helt enkelt kollat upp rasks content och insett att han är trubbel.

Han snackade skit om hyresvärden på förra huset direkt och snackar skit om nuvarande hyresvärd konstant. Kollar man upp familjens ekonomi (vilket är väldigt rimligt) så ser det förjävligt ut där också. Det räcker inte att carl kan betala några hyror i förskott med arvet från en död släkting när ingen av dem har någon stabil inkomst. Visst det har gått bra när han mjölkat hundra videos om chrippa men han har innan det öppet snackat om att han är en hemmafru och youtube är hans hobby och inte genererar några nämnvärda pengar. Hur fan ska de betala hyran på 10 lakan i taket + direktverkande el på det?

Jag hade aldrig hyrt ut till familjen Rask. Jag håller absolut med om att det var fel av hyresvärden att ge dem massa falska löften men jag förstår helt och hållet att han drog sig ur. Han skulle ha gjort bättre research innan han gav alla löften helt enkelt. Som vanligt är det barnen som får ta den största smällen för raskens märkliga val av livstil. Jävligt olyckligt.

Hur vet vi ens att löftet var där? Vi alla vet ju hur han förvränger sanningen så att den passar honom och hans ändamål bäst.
Det kan lika gärna vara så att hyresvärden sagt att denne ska kolla upp ekonomin osv, så kan de kika på hur ett ev kontrakt skulle kunna tänkas se ut om det blir ett avtal under tiden de väntar på att han ska få allt han behöver för att kunna göra en korrekt bedömning. Personen kan likväl ha sagt "ser allt bra ut så kan ni flytta in redan nästa vecka".
Varför skulle avtalet annars skickas via telefonen, dessutom osignerat? När man får hyreskontrakt att skriva på så är de redan signerade av hyresvärden.
De hade ännu inte fått ett papperskontrakt skickat till sig som skulle skrivas på och skickas tillbaka när hyresvärden sa nej.

När hyresvärden sedan pratat med de andra som hyr lägenheter, kollat upp vad han är dömd för (där även domen i tvistemålet mot en tidigare hyresvärd finns), kollat på hans videos osv, så har personen insett att "nej, det här går inte".

Depositionen kan likväl vara för att ingen annan ska komma in och tränga sig före som är "ren" i bagaget, medan hyresvärden kollar upp familjen Rask.
På precis samma sätt som man kan betala en del av en sak man t.ex ska köpa på köp och sälj för att personen ska hålla saken åt en tills man t.ex fixat kärra.

Faktum är att inte ens han själv vet varför hyresvärden sa nej, eller så gör han det men vill inte säga det och därför skyller på flashback. Vilket han alltid gör när han inte kan stå för vad han gjort.
Då måste han rikta om alla blickar mot någon annan. För hade hyresvärden sagt "tyvärr så får du inte hyra här eftersom vi anser att det du gör på internet är fel och den energin är inte något vi vill ha här". Då hade han aldrig gått ut med det, eftersom han då hade varit den skyldige till varför de inte fick lägenheten.
Istället målar han upp en bild av att det är T's fel som la ut en bild på en trappa och att det är därför som någon kanske fått nys om var för att sedan jävlas med honom.
Men faktumet kvarstår att han till och med säger "Jag vet inte vad som hänt, men det kanske kan vara såhär"..
Citera
2024-09-20, 22:17
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
är allt Chrippas fel.

Det där du, det började dyka upp igår såg jag. Idioter som på fullaster allvar TROR att Chrippa suttit och tittat på Baronen, luskat reda på vem hyresvärden är och mailat honom så att han hade allt serverat kl 06:45 eller när fan det var han swishade tillbaka stålarna.

Gå inte över ån efter vatten säger jag, luktar det skit, ser ut som skit och smakar skit så är det nog... Skit.

Och att han inte har någon som helst självinsikt. "Hmmm, förut när jag lagt ut grejer för tidigt så har trollen hindrat mig genom att ringa, maila och kontakta innan jag fått till det. Bör jag lägga ut att vi har fått tag i ett nytt hus? Äh, vad kan hända? Klart jag kan!"
Citera
2024-09-20, 22:30
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Jag behöver inte följa Bäst i test eller Masked Singer för att veta vad det är och ha exponerats för det, jag bor inte under sten. Rasks senaste hyresvärd behöver inte kolla på Anis, RMM eller Ben Mitkus för att förstå vad en youtuber är.

Varför är vissa övertygade om att hyresvärden blev utsatt för påtryckningar från tittare aka haters? Det är mindre långsökt att hyresvärden fick kalla fötter efter att han sett hur Rask pratar om privatpersoner på sina sociala medier. Han kan ha fått ett bra intryck av fru Rask, ett neutralt artigt av Rask, och tänkt till ett varv extra. Vill han som hyresvärd att uppvärmningskostnaderna för hans fastighet blir content för hundratals tittare på ett år. Någon som konstant dokumenterar att det är för varmt, för kallt, för dyrt, dålig luft, getingar i trädgården, som gnäller 24/7.

Frun sa såklart inte att hennes snubbe är yrkesförtalare på youtube.

Hon fick det väl att låta så milt som möjligt.

Min man har blivit dömd för grovt förtal på grund av hur han gör youtube.. kan hon ju inte säga.
Citera
2024-09-20, 22:31
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:

En kärring önskade hon hade pengar så hon kunde köpa ett hus som som skulle få hyra.

Sen är det oändligt dravel om deras hjärtan är krossade och givetvis är allt Chrippas fel.

Och baronen fattar som vanligt inte varför han får en motgång serverad på silverfat. Han är ju så snäll.

Chrippa... Ponera att du inte vet vem han är, och får ett telefonsamtal från honom. Första gången jag såg honom i en video utgick jag från att han hade en intellektuell funktionsnedsättning. Vilket jag fortfarande tror. Förställ dig honom spotta och fräsa fram på sin dialekt (eller om det är talfel) att hyra ut till Carl Fredrik Alexander Rask är som att låta en gråsäl sitta barnvakt till en krokodil i en resväska på krogen och skala en apelsin. Du utgår från att det är en busringning eller att personen fått en stroke, inget du använder som beslutsfattande underlag.
Citera
2024-09-20, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Håller med det finns verkligen noll tanke på barnen, jag lovar dig att det ända man har gjort här är att jävlas med Rask men denna gång gick det ut över barnen mest.
Undra om det är samma människor som ringer till soc var och varannan dag eller är det samma människor som skickade meddelande till skolan om sex filmen? eller kanske till och med någon som bor på samma ställe och vill förstöra.

Det är högst troligt att det är någon som känner till terrängen dvs bor i området som kontaktade husägaren. Fegt och otroligt elakt mot barnen. Vilken träskpadda gör så?!

Visst kan man tycka att det var klantigt att berätta om detta innan allt var i hamn men alla som känt bubblande lycka vet hur svårt det är att inte dela med sig av den

Det är lätt att sitta med pekpinnar och tala om för andra hur de ska bete sig, men det säger mest om avsändaren.

Denna tråden är i särklass den vidrigaste jag har läst. Bara det jättelånga moderatormeddelandet i början talar sitt tydliga språk.
Citera
2024-09-20, 22:41
Medlem
abvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det är högst troligt att det är någon som känner till terrängen dvs bor i området som kontaktade husägaren. Fegt och otroligt elakt mot barnen. Vilken träskpadda gör så?!

Visst kan man tycka att det var klantigt att berätta om detta innan allt var i hamn men alla som känt bubblande lycka vet hur svårt det är att inte dela med sig av den

Det är lätt att sitta med pekpinnar och tala om för andra hur de ska bete sig, men det säger mest om avsändaren.

Denna tråden är i särklass den vidrigaste jag har läst. Bara det jättelånga moderatormeddelandet i början talar sitt tydliga språk.
Ärlig fråga, vad tror ni att den här hemska personen ska ha sagt till husägaren som fått honom att tvärvända?
Citera
2024-09-20, 22:41
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Det där du, det började dyka upp igår såg jag. Idioter som på fullaster allvar TROR att Chrippa suttit och tittat på Baronen, luskat reda på vem hyresvärden är och mailat honom så att han hade allt serverat kl 06:45 eller när fan det var han swishade tillbaka stålarna.

Gå inte över ån efter vatten säger jag, luktar det skit, ser ut som skit och smakar skit så är det nog... Skit.

Och att han inte har någon som helst självinsikt. "Hmmm, förut när jag lagt ut grejer för tidigt så har trollen hindrat mig genom att ringa, maila och kontakta innan jag fått till det. Bör jag lägga ut att vi har fått tag i ett nytt hus? Äh, vad kan hända? Klart jag kan!"

Just biten om Chrippa tror jag är för att han la upp någon story igår (som dessvärre är borta nu så kan varken dubbelkolla eller visa) som kanske kunde tolkas vara riktad mot Rasks situation.
Men tror faktiskt inte (även om jag inte tål Chrippa för fem öre heller) att han skulle ha något med det att göra och att storyn snarare var att han gottade sig lite och tog tillvara på situationen.
Citera
2024-09-20, 22:43
Medlem
Finnj-vels avatar
Citat:

Jag är den (en av dom?) som kontaktat personen som hyrde ut huset. Det enda jag gjort är att formulera i text vem Alexander Rask är. Om han är vidrig får stå för dig.
Citera
2024-09-20, 22:45
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:

Jag tycker personligen inte att det är "högst troligt" utan faktiskt en jättedålig spekulation.
Har du hört talas om Ockhams rakkniv? Om jag som hyresvärd hittar en fyratusen sidor lång tråd på Flashback om min hyresvärd skulle jag också dra öronen åt mig.

Men, om det är som du säger är det givetvis förkastligt. Dock tror jag inte att det var så.

Citat:

Jojo, nog finns det enstaka idioter som postat sitt första kreditkort med nummer och allt på internet men är man Sveriges största lolcow (som dessutom vet att sådana här saker förkommit förut enligt egen utsago) bör man kunna lägga band på sig själv. Just sayin'.

Citat:

Tack, då vet vi. Då slipper vi dina inlägg i framtiden
Citera
2024-09-20, 22:46
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Just biten om Chrippa tror jag är för att han la upp någon story igår (som dessvärre är borta nu så kan varken dubbelkolla eller visa) som kanske kunde tolkas vara riktad mot Rasks situation.
Men tror faktiskt inte (även om jag inte tål Chrippa för fem öre heller) att han skulle ha något med det att göra och att storyn snarare var att han gottade sig lite och tog tillvara på situationen.

Har ingenting över för Chrippa heller men det fetade tror jag mer på. Han garvar så klart men som sagt, att han skulle orkar sitta och internetspana vem en jävla eventuell hyresvärd till Rask kommer vara för att sabotera, mjaaa, låter alltför långsökt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in