2024-09-20, 15:26
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Härligt att du direkt visade din sosse anda.
Vad är problemet om en klubb spenderar sin inkomster?
I stället borde kommundopade klubbar som Frölunda och Växjö se på Färjestad och hur man bygger ekonomi.
Kan upplysa dig också om att svarta löner inte är redovisade.

Statistiken visar inte heller hur avtalen är uppbyggda. Finns en del framtunga avtal som blir billigare ju längre in på avtalen man kommer. Dessutom är inte (vad jag känner till) bonusar och andra förmåner med i vad som redovisats.

Oavsett, har man pengar och en tydlig målsättning så är det väl för i helvete klart att man använder dom medlen dels för att investera i sportsliga framgångar men också kommersiella som säkerställer en sund ekonomi och verksamhet framgent.

MEN, det är inget jag tror supporters till plastlag som knappt kan fylla sin arena ens vid toppmatcher och slutspel kan förstå, tror inte heller det är lätt att förstå vikten av att plocka hem egenutvecklade spelare eller sådana som har en anknytning till klubben för inte heller den historiken finns ju i dessa klubbar.
Citera
2024-09-20, 16:33
Medlem
Färjestad BK visar hur man driver en mycket framgångsrik förening över lång tid och skaffar en solid ekonomisk grund. Färjestad är en storklubb. Det kostar att driva en sådan organisation.

Man har givetvis en budget att följa precis som alla andra. Kommande säsong budgeterar man i princip med ett nollresultat i och med den breda truppen och sena värvningar. Ger mig fan på att säsongen ger några miljoner plus ändå. Äntligen säger jag! Äntligen används pengar till en dyr trupp!

Om man gör bra saker, har en välskött ekonomi och tjänar mycket pengar, varför inte använda en del pengar då när man har möjlighet? Om grannen kör Ferrari för att han har råd så får han väl göra det även om jag inte har råd? Eller vad säger du Trollet?
Senast redigerad av Palkranen 2024-09-20 kl. 16:50.
Citera
2024-09-20, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Statistiken visar inte heller hur avtalen är uppbyggda. Finns en del framtunga avtal som blir billigare ju längre in på avtalen man kommer. Dessutom är inte (vad jag känner till) bonusar och andra förmåner med i vad som redovisats.

Oavsett, har man pengar och en tydlig målsättning så är det väl för i helvete klart att man använder dom medlen dels för att investera i sportsliga framgångar men också kommersiella som säkerställer en sund ekonomi och verksamhet framgent.

MEN, det är inget jag tror supporters till plastlag som knappt kan fylla sin arena ens vid toppmatcher och slutspel kan förstå, tror inte heller det är lätt att förstå vikten av att plocka hem egenutvecklade spelare eller sådana som har en anknytning till klubben för inte heller den historiken finns ju i dessa klubbar.
Bra formulerat.
Men supportrarna och medlemmar måste ställe högre krav på ledningen som faktiskt gör ett riktigt dåligt resultat i det sportsliga trotts sin ekonomi och faciliteter.
Citera
2024-09-20, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Bra formulerat.
Men supportrarna och medlemmar måste ställe högre krav på ledningen som faktiskt gör ett riktigt dåligt resultat i det sportsliga trotts sin ekonomi och faciliteter.

Sant! Så nu är det upp till bevis! Hackar det på t ex backsidan under säsongen så får man hoppas de hittar något riktigt bra och dyrt!
Citera
2024-09-20, 17:24
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Sant! Så nu är det upp till bevis! Hackar det på t ex backsidan under säsongen så får man hoppas de hittar något riktigt bra och dyrt!

Jag håller med om att det ska fyllas på ifall möjlighet eller anledning finns men inte till varje pris.
Steens kostnad har ju varit en diskussion tidigare, personligen tycker jag att 290k var väl investerade pengar trots ett fullt lag. Däremot hade jag kanske inte tyckt samma ifall prislappen hade varit 400 för att man gav sig in i ett budkrig.
Senast redigerad av SweTech 2024-09-20 kl. 17:32. Anledning: förtydligade mitt argument om Steens prislapp
Citera
2024-09-20, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Jag håller med om att det ska fyllas på ifall möjlighet eller anledning finns men inte till varje pris.
Steens kostnad har ju varit en diskussion tidigare, personligen tycker jag att 290k var väl investerade pengar trots ett fullt lag. Däremot hade jag kanske inte tyckt samma ifall prislappen hade varit 400 för att man gav sig in i ett budkrig.

Nä! Färjestad har aldrig överbetalt spelare. Ska inte göra det heller! Är en spelare bra då kostar det. Budkrig är inget FBK brukar ge sig in i.
Senast redigerad av Palkranen 2024-09-20 kl. 19:21.
Citera
2024-09-20, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
siffror från förra säsongen. Det som redan påpekas av någon annan användare att där är abbotts inräknat också + att Rögle BK som helhet har cirka 200 anställda. Så ingen jätteskräll direkt att man toppar LÖNELIGAN (viktigt att förtyda för vissa)

Nu har ju inte Rögle, eller något annat SHL-lag heller för den delen, 200 heltidsanställda. Tror du blandat ihop siffrorna 51-200 när man läser om olika bolags storlek.
Citera
2024-09-20, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Nu har ju inte Rögle, eller något annat SHL-lag heller för den delen, 200 heltidsanställda. Tror du blandat ihop siffrorna 51-200 när man läser om olika bolags storlek.

Och du vet såklart hur många anställda Bandyklubben har
Citera
2024-09-20, 21:17
Medlem
Citat:

Ja! Vet du?
Senast redigerad av Palkranen 2024-09-20 kl. 21:47.
Citera
2024-09-20, 22:43
Moderator
vfs avatar
Citat:

Jag vet, 80 anställda har de totalt. Samt timanställda vid matcher.

Källa Helsingborgs Dagblad
Citera
2024-09-20, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Jag vet, 80 anställda har de totalt. Samt timanställda vid matcher.

Källa Helsingborgs Dagblad

Tagit från artikeln 2019? Som är bakom en betaldvägg som jag tror knappats du prenumerera på.
Citera
2024-09-20, 23:39
Medlem
Citat:
Tagit från artikeln 2019? Som är bakom en betaldvägg som jag tror knappats du prenumerera på.

Seriöst! Ingen klubb i SHL har 200 anställda.

Visst, närmare 100 men sen timanställda vid matcher och evenemang. Typ...gissning!

Fråga Mitch som är fixerad vid FBK. Han har säkert exakta siffror om deras anställda.
Senast redigerad av Palkranen 2024-09-20 kl. 23:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in