Citat:
Ursprungligen postat av
rosabadanka
Allt ifrån att ständigt försöka prata med mig när jag sitter i olika möten till att dra ut sladden till skärmen och stänga av min dator medans jag jobbar. Är tur för hans skull att det mesta automatiskt sparas eller går att återställa. Finns många mer exempel men där har du några.
Om du berättar mer konkret vad kollegan gör så tror jag det skulle vara konstruktivt för denna tråd och att folk kan ge mer handfasta råd. Nu finns det lite mer underlag med detta inlägg.
Några tankar jag får:
- Kräv eget kontor, låsbart såklart så att idioten inte kommer in.
- Behöver du jobba med idioten varenda dag? Kan ni ha era arbetsplatser lång bort från varandra?
- Interagera med idioten bara genom epost m.m.
Du har skrivit tidigare i tråden att ni är i princip oersättliga, så du borde ha en stark position att pressa arbetsgivaren på saker.
P.S. Beteendet du beskriver är lätt tillträckligt för att fack/skyddsombud ska kräva åtgärd av arbetsgivaren om det inte upphör omedelbart. Åtgärd skulle kunna vara omplacering av idioten, alternativt skriftliga varningar följt av avskedan om det fortgår (2st varningar sen är idioten rökt skulle nog vara det normala)