2024-09-19, 19:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Hur gick det. Hittade du fram? Det är ju egentligen smått fantastiskt att du har kännedom både om Torsåker och hästlivet i Huddinge. Om du är engagerad i fallet Essie och har denna unika lokalkännedom så kanske du vill hjälpa till med grävandet?

Det som står näst på tur är att reda i om det kan finnas någon koppling till djurrättsorganisationer, som Djurens rätt, eller aktivister knutna till sådana.

Jag hade tänkt höra med Saga23 om det. Hon har ju grävt och plockat fram mycket information, kanske har hon rotat lite i det också, eller kan göra det på ett bra sätt.

Det här lite ensligt belägna huset i Huddinge är en intressant tråd också som behöver redas lite i. Eventuellt bor det en svärmor där till en person som kan vara inblandad. Det skulle kunna vara ett perfekt ställe att gömma Essie på. Det borde kollas upp.

Djurens Rätt kidnappar inte djur. Du tänker kanske på ALF?
Citera
2024-09-19, 19:45
Avslutad
Citat:
Det var väl vi som pratade om hästgårdar och annat för en tid sedan. Jag grävde lite i det där. Sökte lite baklänges från dokumenten som nämns ovan, bl.a. Det intressanta är att ett av spåren där om Essies försvinnande och det hatdrev som den har lett till, leder till just en hästgård, en före detta släktgård uppe i stilla lilla Torsåker. Därifrån leder den vidare till Huddinge och till Lidköping. Och tänka sig, Djurens Rätt dyker upp som gubben ur lådan mitt i alltihopa också. Och Djurens rätt vet vi sedan gammalt drar till sig aktivister som inte drar sig för att ta till kriminella handlingar. Paradoxalt nog leder de kriminella handlingarna tyvärr inte sällan till ett stort lidande och död för djuren som aktivisterna tycker sig "befria".

Det hela gav en obehaglig känsla av att de som påstår att Essie stals för att räddas, vet mer än de berättar. Och då har man en ny tråd att börja nysta lite i. Det kan också noteras att den som anmälde till Länsstyrelsen inte bara gjorde det, den anmälde också till Hundhjälpen. En gång är ingen gång. Två gånger är en vana. Vips finns anledning att börja gräva lite bredare. Vilka fler organisationer gjorde den här personen anmälningar till? Mmmm. Just det. Det har ju redan nystats i en ledtråd som ledde fram till Djurens Rätt.

Det har spekulerats i tråden kring en PA med kopplingar till kriminella gäng, och det har spekulerats kring räddningsaktioner. Om stölden av Essie genomfördes av den PAn och gängkriminella är kopplingen klar. Om Essie stals av någon som ville rädda henne, t.ex. Djurens rätt aktivister, då måste de ha fått höra av någon som påstått att Essie behövde räddas. Det är osannolikt att den informationen ursprungligen skulle komma från någon annan än den som gjorde anmälningarna. Frågan är bara om den personen kontaktade t.ex. Djurens rätt, eller om det var någon aktivist som arbetar inom Länsstyrelsen som tog eget initiativ. Det som talar emot det senare är två faktum. Dels att den som stal Essie kände till familjens rutiner, och dels att den personen också sannolikt var bekant för Essie. Man bör alltså kunna utesluta att det var en djurrättsaktivist som agerade på egen hand. Det innebär att om Essie stals för att räddas, och om någon "djurrättsorganisation" var inblandad i det, så hade de kontakt med någon som kände familjens rutiner och Essie. Ockhams rakkniv. En assistent. Och av allt att döma fanns redan sedan tidigare en konflikt mellan familjen och någon assistent, som gjorde att familjen tämligen omgående förstod vem som stulit Essie. Därav också att man kort efter stölden kunde hitta spår efter Essie utanför den assistentens bostad, med hjälp av en ID-hund. Skall man då koppla ihop assistenten med de värsta hatdrevarna på sociala medier (som t.ex. facebook) så får man djurens rätt rakt i knät och man landar bland annat hos ett ridsällskap i Huddinge samt i ett lite avlägset hus i Huddinge. Perfekt ställe att gömma en stulen hund.

Om Essie fortfarande finns i livet, och om hon utsatts för en "räddningsoperation", så är det nog där man ska leta.
Nu gäller det bara att hitta det sjunkna Atlantis, kanske någon Spirituell kan bidra. Det har ju försökts med tidigare och det ledde ju just till någon gård, vill jag minnas.

En sak som är viktig att notera i detta, är det faktum att den PA som gjorde anmälningarna både till Hundhjälpen och till Länsstyrelsen, uppmanades att också göra en anmälan till Polisen. MEN DET GJORDE DEN PERSONEN INTE. Den person som låg bakom anmälningarna ville alltså INTE blanda in lagens långa arm. Men det gjordes en polisanmälan, påstår då vän av oordning. Till polisen i Jönköping två veckor efter att Essie redan stulits, ja. Mer än en månad efter anmälningarna till Hundhjälpen och Länsstyrelsen. Den anmälan gjordes inte av en personlig assistent som kände familjen.

Den personliga assistenten som gjorde anmälningarna, ville inte ha kontakt med polisen. Att anmäla till Hundhjälpen och till Länsstyrelsen gick bra. Men inte polisen. Det är verkligen inte en detalj att vifta bort.

Det är också viktigt att notera att den PA som kanske ligger bakom det här, mycket väl, troligen, har andra motiv till sitt agerande än att "rädda" Essie, där det istället handlar om att skada familjen och dottern. Det blev väldigt tydligt både av pappans uttalande om konflikter med PA, men framförallt av det hatdrev som drogs igång kraftfullt när Essies försvinnande och sökningen efter henne blev viral. De, om några, "djurrättsaktivister" som deltagit i aktionen, kan mycket väl ha gjort det i tron att Essie behövde räddas, även om så inte var fallet.

Det som är intressant nu, det är att försöka reda i om det går att hitta någon mer direkt koppling mellan anmälaren eller någon assistent och någon djurrättsorganisation eller aktivister.

Oj så mycket felaktigheter eller ogrundade påståenden. Lägg gärna fram bevis på att Djurens Rätt drar till sig aktivister som begår kriminella handlingar i den omfattning du får det att låta som. Det är fler kriminella som drar sig till polisyrket eller advokatsamfund och jägarkåren än till Djurens Rätt.

Och utveckla gärna vad du menar med att djur som räddas får det sämre? Tänker du på minkutsläpp nu eller vad? Djurens Rätt är tydligt emot kriminella handlingar. Punkt. Du saknar kunskap i ämnet så var försiktig med dina uttalanden.

Animal Liberation Front/ALF drar sig inte för att frita djur från lantbruk, privatpersoner eller laboratorier etc. Men de är inte Djurens Rätt. De är heller inte Djurrättsalliansen eller Tomma Burar. ALF är ALF och arbetar på ett eget sätt. Liksom Hunt Saboteurs Sweden.
Senast redigerad av Kryptonitonia 2024-09-19 kl. 19:48.
Citera
2024-09-19, 20:52
Avslutad
Citat:
ROTFLMAO

Detta måste vara världsrekord, helt utan konkurrens, när det kommer till att säga emot sig själv. Nu i samma mening till och med.

Först är det en lögn att Essie låg på sjukhus, sedan är det i samma mening ett bevis på att hon blivit "misshandlad och ordentligt skadad".

Påhitten från er lögnaktiga troll vet verkligen inga gränser.

Nej, Essie låg inte på sjukhus. Det om något vet vi. Hade så varit fallet, hade nog sjukhusets veterinärer, djursjuksköterskor eller djurvårdare hittat Essie där, på sjukhuset.

Och eftersom hon inte låg på sjukhus, och eftersom det inte finns ett enda belägg för att hon någonsin legat på sjukhus, eller ens för att hon någonsin skadats eller misshandlats på något vis av familjen, så är alla sådana påståenden bara rena påhitt. Inte ens de numera brottsmisstänkta personerna som spridit sådant förtal i sociala medier, har kunnat peka ut en enda sådan specifik incident.

Tvärtom har vi istället fått se massvis med bilder och flera filmer på Essie, ända fram till kvällen då hon försvann, och på varenda bild och på varenda film ser vi en Essie som ser fullt frisk ut, tillsynes helt utan några som helst skador.

De som hittar på alla dessa lögner om Essie har ingenting, inte ett skvatt, noll, nada, zilch, att komma med. Det är fakta.

Så du tror på fullaste allvar att en familj skulle lägga ut bilder där det syns att ett djur eller annan familjemedlem blivit misshandlat? OM Essie blev misshandlad, vilket allt tyder på, så visas det givetvis inte upp på foton på sociala medier. Då väljer man förstås andra bilder. Du underbygger dina argument så dåligt så hälften vore nog.
Citera
2024-09-19, 22:13
Medlem
flashmaners avatar
Det var verkligen intressant vilken effekt mitt inlägg fick. Inte bara blev det knäpp tyst i tråden. Det började också röra på sig i PM med mera också.

Jag har fortsatt att granska fallet utifrån den fakta jag fått fram så här långt.

Det finns en annan variant som jag inte nämnde, om hur kopplingarna kan ha gått. Inte heller är det någon som har påpekat eller tagit upp det, inte heller tidigare vad jag sett.

Historien startade med anmälningarna som gjordes dels till Hundhjälpen och dels till Länsstyrelsen. Jag tog upp möjligheten att det tagits kontakt med någon djurrättsorganisation också, eller djurrättsaktivister. Jag nämnde möjligheten att det skulle kunna gått via Länsstyrelsen, men konstaterade att det inte var aktuellt då den som stal Essie uppenbarligen var känd för Essie.

Lustigt nog har ingen gjort kopplingen att det istället för via Länsstyrelsen kan ha gått via Hundhjälpen.
Att den assistent som gjorde anmälan till Länsstyrelsen också hade kontakt med Hundhjälpen vet vi.

Det som späder på den spekulationen är Hundhjälpens agerande, som kan sammanfattas lite kort enligt nedan
  • De gjorde en anmälan till Länsstyrelsen på en anonym persons uppgifter helt utan att kontakta familjen först.
  • De säger till Länsstyrelsen att de ska kontakta familjen och sedan återmata till LS, men de gör inget av det.
  • De gick ut i massmedia och låtsades som ingenting hänt, trots att de själva gjort en anmälan till Länsstyrelsen.
  • De gick sedan ut med det motsatta och anklagade familjen samt påstod att de inte kände till problematiken med dottern.
  • I anmälan till Länsstyrelsen, som var inledningen på allt detta, tar de upp problematiken med dottern och bevisar därmed ovanstående lögn om att de inget visste.

Det är mycket tydligt att Hundhjälpen här har spelat ett dubbelspel, och när deras dubbelspel kom fram vände de sig genast emot familjen, med lögner. Lögner som de upprepade på sin egen hemsida och som såvitt jag förstår fortfarande ligger kvar där.

Att Hundhjälpen skulle ha "stulit tillbaka" Essie tror jag inte på, men det betyder ändå inte att de inte har ett finger med i spelet. Det förefaller mig ändå lite osannolikt. Varför skulle de? Men problemet här är det faktum att de agerade som de gjorde. Varför skulle de ha ett finger med i spelet, frågar man sig. På samma vis måste man fråga sig varför de agerat som de gjorde, inte kontaktat familjen, mörkat vad de vet, sedan tvärvända men i tvärvändningen börja ljuga om familjen, sin egen kund. Det är inga snygga signaler till framtida kunder - vi går bakom ryggen på er så fort vi får chansen. Så gör de inte utan anledning. Det ligger, om uttrycket tillåts, en hund begraven här, i Hundhjälpens agerande.

Personen vars namn jag ännu inte nämnt, som jag letts fram till genom ledtrådarna jag följt, är inte bara hästägare, utan också hundägare. Hur ser kontakten mellan hen och Hundhjälpen ut? Har den hunden fått en svart labradorkompis, tro. Är det Hundhjälpen som har kopplat ihop assistenterna med den som har Essie nu?

Jag har också fått veta att den person jag spårat, hör och häpna, det är ett helt otroligt sammanträffande, vill ha en assistanshund och har funderat på att utbilda sin egen hund till assistanshund. Den hunden tycks dock sakna "allt". Blandras, ingen reggad BPH och är dessutom alldeles för gammal. Det finns förvisso en hund till i hushållet, men den har nått ålders höst.

Det här var en riktig eye-opener för mig. Personen jag spårat på helt andra ledtrådar, visar sig ha gett uttryck för att vilja ha en assistanshund, och det har också visat sig att det finns psykisk sjukdom med i bilden.
Senast redigerad av flashmaner 2024-09-19 kl. 22:51.
Citera
2024-09-20, 02:29
Medlem
Chimar in lite. Ingen vet alltså fortfarande inget om något. Föga förvånande. Skönt. Allt är alltså som det ska. Essie är i goda händer. Glider in om några månader igen. Goda skratt om något.
Citera
2024-09-20, 05:30
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Chimar in lite. Ingen vet alltså fortfarande inget om något. Föga förvånande. Skönt. Allt är alltså som det ska. Essie är i goda händer. Glider in om några månader igen. Goda skratt om något.
Nja,"någon vet "något"
Senast redigerad av Pinkies 2024-09-20 kl. 05:52.
Citera
2024-09-20, 06:52
Medlem
Citat:
Det var verkligen intressant vilken effekt mitt inlägg fick. Inte bara blev det knäpp tyst i tråden. Det började också röra på sig i PM med mera också.

Jag har fortsatt att granska fallet utifrån den fakta jag fått fram så här långt.

Det finns en annan variant som jag inte nämnde, om hur kopplingarna kan ha gått. Inte heller är det någon som har påpekat eller tagit upp det, inte heller tidigare vad jag sett.

Historien startade med anmälningarna som gjordes dels till Hundhjälpen och dels till Länsstyrelsen. Jag tog upp möjligheten att det tagits kontakt med någon djurrättsorganisation också, eller djurrättsaktivister. Jag nämnde möjligheten att det skulle kunna gått via Länsstyrelsen, men konstaterade att det inte var aktuellt då den som stal Essie uppenbarligen var känd för Essie.

Lustigt nog har ingen gjort kopplingen att det istället för via Länsstyrelsen kan ha gått via Hundhjälpen.
Att den assistent som gjorde anmälan till Länsstyrelsen också hade kontakt med Hundhjälpen vet vi.

Det som späder på den spekulationen är Hundhjälpens agerande, som kan sammanfattas lite kort enligt nedan
  • De gjorde en anmälan till Länsstyrelsen på en anonym persons uppgifter helt utan att kontakta familjen först.
  • De säger till Länsstyrelsen att de ska kontakta familjen och sedan återmata till LS, men de gör inget av det.
  • De gick ut i massmedia och låtsades som ingenting hänt, trots att de själva gjort en anmälan till Länsstyrelsen.
  • De gick sedan ut med det motsatta och anklagade familjen samt påstod att de inte kände till problematiken med dottern.
  • I anmälan till Länsstyrelsen, som var inledningen på allt detta, tar de upp problematiken med dottern och bevisar därmed ovanstående lögn om att de inget visste.

Det är mycket tydligt att Hundhjälpen här har spelat ett dubbelspel, och när deras dubbelspel kom fram vände de sig genast emot familjen, med lögner. Lögner som de upprepade på sin egen hemsida och som såvitt jag förstår fortfarande ligger kvar där.

Att Hundhjälpen skulle ha "stulit tillbaka" Essie tror jag inte på, men det betyder ändå inte att de inte har ett finger med i spelet. Det förefaller mig ändå lite osannolikt. Varför skulle de? Men problemet här är det faktum att de agerade som de gjorde. Varför skulle de ha ett finger med i spelet, frågar man sig. På samma vis måste man fråga sig varför de agerat som de gjorde, inte kontaktat familjen, mörkat vad de vet, sedan tvärvända men i tvärvändningen börja ljuga om familjen, sin egen kund. Det är inga snygga signaler till framtida kunder - vi går bakom ryggen på er så fort vi får chansen. Så gör de inte utan anledning. Det ligger, om uttrycket tillåts, en hund begraven här, i Hundhjälpens agerande.

Personen vars namn jag ännu inte nämnt, som jag letts fram till genom ledtrådarna jag följt, är inte bara hästägare, utan också hundägare. Hur ser kontakten mellan hen och Hundhjälpen ut? Har den hunden fått en svart labradorkompis, tro. Är det Hundhjälpen som har kopplat ihop assistenterna med den som har Essie nu?

Jag har också fått veta att den person jag spårat, hör och häpna, det är ett helt otroligt sammanträffande, vill ha en assistanshund och har funderat på att utbilda sin egen hund till assistanshund. Den hunden tycks dock sakna "allt". Blandras, ingen reggad BPH och är dessutom alldeles för gammal. Det finns förvisso en hund till i hushållet, men den har nått ålders höst.

Det här var en riktig eye-opener för mig. Personen jag spårat på helt andra ledtrådar, visar sig ha gett uttryck för att vilja ha en assistanshund, och det har också visat sig att det finns psykisk sjukdom med i bilden.
Precis som du alltid kräver bevis för andras spekulationer så skulle jag vilja se detsamma från dig när det gäller denna fantastiska historia som du kastar ut helt utan stöd.. Du är snabb på att kalla alla andra som gör likadant för troll och hatare..

Och om det nu finns någon sanning i dina historier så hoppas jag verkligen du lämnar detta till rätt instans så de kan agera utan risk för att Essie göms igen..
Citera
2024-09-20, 10:55
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NNFFS
Precis som du alltid kräver bevis för andras spekulationer så skulle jag vilja se detsamma från dig när det gäller denna fantastiska historia som du kastar ut helt utan stöd.. Du är snabb på att kalla alla andra som gör likadant för troll och hatare..

Och om det nu finns någon sanning i dina historier så hoppas jag verkligen du lämnar detta till rätt instans så de kan agera utan risk för att Essie göms igen..

När trollen sprider sitt hat och kastar ut lögner till höger och vänster i bestämda påståenden om utpekade personer, då ifrågasätter du ingenting.

Men när jag berättar och lämnar detaljer om vad jag har spårat upp och vilka vägar jag gått, utan att påstå något bestämt och utan att peka ut någon person, då kommer du och börjar gnälla. Snacka om att du är falsk.

Jag har sökt och sammanställt offentligt tillgänglig information. Alla här kan göra samma sak, du också, och jag har beskrivit vad utgångspunkten var och vilken väg det har lett mig.

Men det är väl som det är, de flesta här är inte ett skit intresserade av sanning och fakta. De, ni, har redan hittat på er egen och vill inte veta av verkligheten.

Att jag lämnar den information jag fått fram till de som kan ha nytta av den har jag redan förklarat.

Det har under min lilla jakt på sanningen om vad som hänt blivit klart att polisens utredning i ärendet fortsätter, och det är för mig helt uppenbart att det beror på att det finns tydliga tecken vad som hänt, att Essie stals. Vi vet sedan tidigare att det funnits konflikter med assistenter, i plural. Vi vet att flera olika assistenter gått ut sociala medier med anklagelser. Svepande övergripande anklagelser helt utan den typ av specificitet som någon som berättar något dom varit med om uttrycker. Att assistenterna spridit lögner om familjen är mycket tydligt. Assistenterna jobbar tillsammans, de känner varandra, de är ganska många och det är flera som deltagit i drevet. Det råder ingen tvekan om att det finns flera assistenter som vet något, och med tanke på att polisutredningen fortfarande är öppen och att vi fått bekräftat av massmedia att det finns flera öppna utredningar gällande konflikterna och helt säkert sekretessbrotten, så vet vi att polisen har hört många av dessa assistenter. Där kan ni räkna med att det har kommit fram både det ena och det andra. Och därför är utredningen fortfarande öppen.

Det är idag, som det brukar heta, "polisiärt uppklarat" att Essie blev stulen, därom är jag helt övertygad.

Den totala avsaknaden av belägg för förtalet och skitsnacket om att Essie skulle ha blivit misshandlad hos familjen visar också tydligt att det inte är sant. Och det stärks särskilt just av den totala avsaknaden av detaljer i de påståendena, men också av det faktumet att de påståendena fokuserar helt på skuldbeläggning av de påstådda förövarna och inte nämner ett enda ord om hur det gick med Essie. Vilka skador ådrog hon sig? Inte ett ord om detta! Hur gick det med henne? Inte ett ord om detta! Det finns en total avsaknad av empati för Essie i assistenternas anklagelser.

Observera att det är hundhjälpen som skriver att Essie inte försvarar sig om hon skulle bli utsatt! Men det är inte allt dom skriver. De skriver också att istället för att försvara sig, som vissa hundar gör, vilket är orsaken till att barn ibland blir bitna av hundar, istället för det, så flyr Essie. Det är vad Hundhjälpen skriver. Essie flyr. Men det är också en beskrivning som saknas i assistenternas anklagelser. Och lika så i de fantasier som näthatare och troll sprider.

Jag säger samma saker som jag sagt hela tiden. Hata slumpen, krångla inte till det.

Sammanställer man alla kända fakta och förhållanden, tittar på vad som kunnat bekräftas, och om man till det lägger alla olika delar som saknas, som borde ha funnits där om vissa påståenden skulle vara sanna, så framträder en mycket tydlig bild.

Essie stals av en eller flera assistenter som hyser ett tydlig och bekräftat agg mot familjen.

Därpå följer frågan - Vad hände med Essie sen?

Där har jag då fattat intresse för en individ som verkar ha haft kännedom om anmälningarna till Länsstyrelsen från början och som har varit starkt drivande i näthatet, lögnerna och förtalet som riktats mot familjen. Att det när jag börjar titta närmare på det spåret visar sig finnas kopplingar till djurrättsorganisationer och dessutom psykisk sjukdom, eget intresse i att anskaffa en assistanshund och ovanpå det återkommande stora ekonomiska problem, ja då börjar återigen antalet sammanträffanden bli lite för många för att man ska kunna blunda för saken.

För övrigt har jag också fått bekräftat av Länsstyrelsen att de inte har fått några bilder eller filmer till stöd för påståendena i fallet. Det var återigen bara rena lögner från de som startat detta drevet.

Det är väldigt tydligt att det kommer gott om lögner från ett och samma håll.
Samtidigt är det iögonfallande tydligt att det inte kunnat avslöjas en enda lögn från familjen.
Citera
2024-09-20, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ja, poängen är att idiotiska troll som använder Flashback för att hämnas barndomens mobbning bara är ointelligenta underutvecklade troll som man bäst håller tyst, hela den här romanen grisen serverar bygger på en teori PÖ kom på för att försöka rädda sitt eget skinn och både han och polisen har väldigt tydligt avvisat hela idén helt och hållet och här sitter idioten och fyller på med mer och mer skit för att fylla tråden så att han själv kan känna sig viktig med att ha många inlägg...
nej idioten kan komma med en antydan till bevis,så vi får ännu mer att skratta åt för här den här undermänniskan kan inte ens göra så enkla saker, att skriva noveller utan mål och mening är allt han kan och det har bevisats så många gånger att det är sjukt... .
ser att PÖ inte längre är moderator i gruppen "Essie skal hem" och jag hittar inte honom på Facebook så han har möjligen insett att det inte var smart att gå ut som han gjorde efter att han dödat och begravt Essie

Du har nog blivit blockad för jag ser PÖ på facebook.

Att ha olika åsikter i en fråga är helt normalt.
Men det är rent av korkat att helt vända utan att något av vikt framkommit är bara löjligt.
Att sen inte svara på direkta frågor utan skriva troll, korkad osv osv är bara patetiskt.
Kanske så fruktansvärt ensam så enda uppmärksamheten är att försöka skapa drama på flash?
Hur som, det vi vet är att Essie är borta.
NÄR är det ingen som vet bestämt för det är bara PÖ som sagt när och han är inte trovärdig efter sina utspel.
Polisen har lagt ner utredningen om STÖLD av Essie då dom inte sett några bevis för det, trots att PÖ säger sig lämnat in en längre film ( tror det var 25 min).
Att det ligger flera anmälningar hos polis och åklagare förvånar mig inte.
Kanske har alla personliga assistenter faktiskt anmält PÖ för kameraövervakning.
PÖ påstår sig ha anmält personliga assistenter för förtal och även för att ha brutit tystnadsplikt.
Sen att han som både pappa och förvaltare har hängt ut AÖ är visst ok i hans värld.

Jag har tidigare skrivit om mina tankar och funderingar och jag tror tyvärr att AÖ har skadat Essie i något av sina utbrott och att Essie inte lever längre.
Ska bli intressant att följa Essies öde och vad alla påstådda anmälningar landar i.
Jag hoppas verkligen att dom 40-50 personliga assistenterna som passerat under sista åren anmäler alla kränkningar dom upplevt i det hemmet.
OCH att dom sätter sig och tänker igenom och skriver ner allt händelser dom sett Essie fått utstå och överlämnar till polis.
Citera
2024-09-20, 12:07
Medlem
Banned.s avatar
Citat:

Knäpptyst? Jag ser massor av inlägg. Men med tanke på hur selektivt du svarar så verkar det som du har halva tråden på ignore så kanske därför du upplever att det är knäpptyst.🤷‍♀️
Citera
2024-09-20, 15:31
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
???

Att A har kunnat döda Essie är inte omöjligt eftersom hon är så snabb. Håller det dock inte för troligt. Möjligen skada henne så svårt att familjen beslutar sig för att avliva henne.

Men det troligaste scenariot är enligt mig att JS och P har kokat ihop nånting för att skaffa undan Essie, avlivat eller omplacerat.

Om A skadade Essie svårt så förstod nog PÖ att det var bättre att döda hunden rakt av. Att gå till veterinär skulle kanske ge samma förslag - men då skulle PÖ inte få ut något på försäkringen. I stället drog han till med att hunden stals.

Säger inte att det VAR så, men det skulle mycket väl ha KUNNAT vara så det gick till.
Citera
2024-09-20, 15:36
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Om A skadade Essie svårt så förstod nog PÖ att det var bättre att döda hunden rakt av. Att gå till veterinär skulle kanske ge samma förslag - men då skulle PÖ inte få ut något på försäkringen. I stället drog han till med att hunden stals.

Säger inte att det VAR så, men det skulle mycket väl ha KUNNAT vara så det gick till.
detta är den mest sannolika teorin av alla baserad på allt som har kommit fram...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in