Citat:
Ursprungligen postat av
NNFFS
Precis som du alltid kräver bevis för andras spekulationer så skulle jag vilja se detsamma från dig när det gäller denna fantastiska historia som du kastar ut helt utan stöd.. Du är snabb på att kalla alla andra som gör likadant för troll och hatare..
Och om det nu finns någon sanning i dina historier så hoppas jag verkligen du lämnar detta till rätt instans så de kan agera utan risk för att Essie göms igen..
När trollen sprider sitt hat och kastar ut lögner till höger och vänster i bestämda påståenden om utpekade personer, då ifrågasätter du ingenting.
Men när jag berättar och lämnar detaljer om vad jag har spårat upp och vilka vägar jag gått, utan att påstå något bestämt och utan att peka ut någon person, då kommer du och börjar gnälla. Snacka om att du är falsk.
Jag har sökt och sammanställt offentligt tillgänglig information. Alla här kan göra samma sak, du också, och jag har beskrivit vad utgångspunkten var och vilken väg det har lett mig.
Men det är väl som det är, de flesta här är inte ett skit intresserade av sanning och fakta. De, ni, har redan hittat på er egen och vill inte veta av verkligheten.
Att jag lämnar den information jag fått fram till de som kan ha nytta av den har jag redan förklarat.
Det har under min lilla jakt på sanningen om vad som hänt blivit klart att polisens utredning i ärendet fortsätter, och det är för mig helt uppenbart att det beror på att det finns tydliga tecken vad som hänt, att Essie stals. Vi vet sedan tidigare att det funnits konflikter med assistenter, i plural. Vi vet att flera olika assistenter gått ut sociala medier med anklagelser. Svepande övergripande anklagelser helt utan den typ av specificitet som någon som berättar något dom varit med om uttrycker. Att assistenterna spridit lögner om familjen är mycket tydligt. Assistenterna jobbar tillsammans, de känner varandra, de är ganska många och det är flera som deltagit i drevet. Det råder ingen tvekan om att det finns flera assistenter som vet något, och med tanke på att polisutredningen fortfarande är öppen och att vi fått bekräftat av massmedia att det finns flera öppna utredningar gällande konflikterna och helt säkert sekretessbrotten, så vet vi att polisen har hört många av dessa assistenter. Där kan ni räkna med att det har kommit fram både det ena och det andra. Och därför är utredningen fortfarande öppen.
Det är idag, som det brukar heta, "polisiärt uppklarat" att Essie blev stulen, därom är jag helt övertygad.
Den totala avsaknaden av belägg för förtalet och skitsnacket om att Essie skulle ha blivit misshandlad hos familjen visar också tydligt att det inte är sant. Och det stärks särskilt just av den totala avsaknaden av detaljer i de påståendena, men också av det faktumet att de påståendena fokuserar helt på skuldbeläggning av de påstådda förövarna och inte nämner ett enda ord om hur det gick med Essie. Vilka skador ådrog hon sig? Inte ett ord om detta! Hur gick det med henne? Inte ett ord om detta! Det finns en total avsaknad av empati för Essie i assistenternas anklagelser.
Observera att det är hundhjälpen som skriver att Essie inte försvarar sig om hon skulle bli utsatt! Men det är inte allt dom skriver. De skriver också att istället för att försvara sig, som vissa hundar gör, vilket är orsaken till att barn ibland blir bitna av hundar, istället för det, så flyr Essie. Det är vad Hundhjälpen skriver. Essie flyr. Men det är också en beskrivning som saknas i assistenternas anklagelser. Och lika så i de fantasier som näthatare och troll sprider.
Jag säger samma saker som jag sagt hela tiden. Hata slumpen, krångla inte till det.
Sammanställer man alla kända fakta och förhållanden, tittar på vad som kunnat bekräftas, och om man till det lägger alla olika delar som saknas, som borde ha funnits där om vissa påståenden skulle vara sanna, så framträder en mycket tydlig bild.
Essie stals av en eller flera assistenter som hyser ett tydlig och bekräftat agg mot familjen.
Därpå följer frågan - Vad hände med Essie sen?
Där har jag då fattat intresse för en individ som verkar ha haft kännedom om anmälningarna till Länsstyrelsen från början och som har varit starkt drivande i näthatet, lögnerna och förtalet som riktats mot familjen. Att det när jag börjar titta närmare på det spåret visar sig finnas kopplingar till djurrättsorganisationer och dessutom psykisk sjukdom, eget intresse i att anskaffa en assistanshund och ovanpå det återkommande stora ekonomiska problem, ja då börjar återigen antalet sammanträffanden bli lite för många för att man ska kunna blunda för saken.
För övrigt har jag också fått bekräftat av Länsstyrelsen att de inte har fått några bilder eller filmer till stöd för påståendena i fallet. Det var återigen bara rena lögner från de som startat detta drevet.
Det är väldigt tydligt att det kommer gott om lögner från ett och samma håll.
Samtidigt är det iögonfallande tydligt att det inte kunnat avslöjas en enda lögn från familjen.