2024-10-05, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Tack för att du hoppade in igen. Du har ofta vettiga saker att säga. Ja, jag tror som du. Tyvärr. Jag hoppas försäkringsbolaget går djupt i utredningen om de har ett ärende i fallet.

Det är synd att det inte kollas efter blod i huset.
Skulle inte förvåna mig om kvinnan klippt av öronen på Essie, sax var det enda vapnet hon tillåtits att ha kvar efter alla sina våldsutbrott på PA.
Citera
2024-10-05, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Om nu PÖ försöker sig på ett försäkringsbedrägeri så kommer han få en tuff match. Utredarna på försäkringsbolag är inte sällan f.d utredare hos Polisen och är i allmänhet mycket skickliga och har, liksom erfarna poliser, ofta en stark magkänsla när något luktar skunk. Men kanske PÖ tror att han är smartare än de är? I så fall tror han fel. Kanske suget efter pengar är starkare än förnuftet?

Han har anmält Essie stulen, men Polisen har inte tid att djupundersöka försvunna hundar utan lägger ärendet på hög, eller låter en rookie undersöka detta med Essies försvinnande. Mer tid tror jag däremot försäkringstjänstemännen har.

(Drar mig till minnes de 2 som undersökte fallet med Arbogakvinnan Johanna Möllers drunknade make Aki Paasila. De var t.o.m ute och rodde i området där AP hittades. JM fick inga pengar)
Ja lite I O.T om detta fall men det var utredare på IF som löste detta fall. F,d poliser som vart särskilda utredare på IF. Jag törs och vill lova att att försäkringsbolagets utredare löser detta.
Citera
2024-10-05, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Om nu PÖ försöker sig på ett försäkringsbedrägeri så kommer han få en tuff match. Utredarna på försäkringsbolag är inte sällan f.d utredare hos Polisen och är i allmänhet mycket skickliga och har, liksom erfarna poliser, ofta en stark magkänsla när något luktar skunk. Men kanske PÖ tror att han är smartare än de är? I så fall tror han fel. Kanske suget efter pengar är starkare än förnuftet?

Han har anmält Essie stulen, men Polisen har inte tid att djupundersöka försvunna hundar utan lägger ärendet på hög, eller låter en rookie undersöka detta med Essies försvinnande. Mer tid tror jag däremot försäkringstjänstemännen har.

(Drar mig till minnes de 2 som undersökte fallet med Arbogakvinnan Johanna Möllers drunknade make Aki Paasila. De var t.o.m ute och rodde i området där AP hittades. JM fick inga pengar)
Försäkringsbolaget IF utredare Fd poliser begärde gravöppning i detta fall. På det viset åkte J. Möller fast. Jag törs garantera att att försäkringsbolagets särskilda utredare löser detta.
Citera
2024-10-05, 22:52
Medlem
Hundstallet

Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Hundstallet tar som de skriver hand om vanvårdade hundar. Hundarna kommer från t.ex. Länsstyrelsen och polisen. Jag tror inte Hundstallet skulle befatta sig överhuvudtaget med en stulen hund som Essie, som dessutom inte var vanvårdad. Möjligen skulle någon djurrättsaktivist som jobbar med Hundstallets djur kunna vara iblandad, men inte inom ramen för Hundstallets verksamhet, det tror jag inte.

Ok, tack. Noterade att Djurskyddet Ungdom också följer hundstallet, liksom flera medarbetare på HH assistanshundar…

Men har som sagt inte kunskap hur de verkar.

Hur skulle det vara om tex en uppfödare lämnade in en hund? Och vilken bedömning skulle de kunna tänkas göra i scenariot om det var E och dennes uppfödare? Hoppas såklart att de kopplar in länsstyrelsen isf. Undrar vad texten nedan betyder i praktiken:

” Så skiljer sig privta ärenden

I de fall en privatperson vill att Hundstallet ska ta hand om en hund är processen annorlunda. Då lämnar hen över hunden till Hundstallet direkt utan att någon myndighet är inblandad. ”
Senast redigerad av Nikaso 2024-10-05 kl. 23:23. Anledning: Undrar hur de hanterar privata ärenden
Citera
2024-10-05, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Om familjen får ut på försäkringen för Essie.

Och har emottagit fondmedel för att köpa in henne.

Då borde inte P kunna behålla pengarna utan de borde återgå till fonden. Om det ska gå ärligt till.

Eller hur?

Någon som är insatt hur fall som detta handläggs?

Får fondansvarige reda på det eller är det bara slumpen?

Det är mycket som luktar brott och bedrägligt beteende mot vårt välfärdssamhälle. Och detta handlar om högavlönade. Det gör mig förbannad att P vill sko sig på sin funktionshindrade dotter.Swishinsamlingen till företaget (som var misslyckat och nu är "pausat) Att man återbetalat finns inga belägg för. Hur stora belopp kan ha kommit in och kanske fortfarande gör? Vad tycker Skatteverket? Uthyrning av sitt eget hus åt kommunen för dyra pengar (efter att man nekar A utredningshem och medicinering) C anställd som föreståndare för vilken lön då? As betalningsanmärkningar där P alltså är förvaltare.

Och så: Fondmedel går till inköp av Essie som sedan försvinner och ersätts med försäkring.

Fonden de sökt hos får ingenting då de ansökt och fått det beviljat till de ändamålet så de får inte tillbaka några pengar om ägarna får ut försäkringspengarna. Står ingen klausul eller liknande i en sådan situation. Pengarna är beviljade men utbetalda och de har ingen laglig rättighet att få tillbaka fondpengarna.
Citera
2024-10-05, 23:18
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Essie är stulen och polisen utreder stölden om Essie.

Det finns ingen polisanmälan om misshandel av Essie. Det är en av sakerna med denna historia som tydligt visar att Essie aldrig blivt misshandlad. Varken den anonyma person som anmälde till Länsstyrelsen, eller Hundhjälpen som också anmälde till Länsstyrelsen gjorde några polisanmälningar trots att de i bägge fallen blev uppmanade av Länsstyrelsen att göra detta.

Polisen har inte heller upptagit någon annan polisanmälan om misshandel av Essie.

Att du inte klarar av att läsa och förstå detta, varken i förekommande dokument eller av här i tråden där vissa av oss förklarat det tydligt flera gånger, förändrar inte detta faktum.

Men lilla vän, Essie är död och begraven sen flera månader och det blir inte en svensk krona till PÖ i försäkrings pengar, Att Essie har blivit misshandlad är lika säkert som Amen i kyrkan och som tur är så har polisens utredning nada med försäkringsbolagets egna utredning som kommer att visa att lilla PÖ försökte sej på ett bedrägeri som gick rätt till väst, Jävla ooosiiiss där va!!
Citera
2024-10-05, 23:22
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikaso
Ok, tack. Noterade att Djurskyddet Ungdom också följer hundstallet, liksom flera medarbetare på HH assistanshundar…

Det är viktigt att notera att det är allvarlig brott att på ett eller annat vis involvera sig själv i stölden av en hund som Essie, som är värd 300 000kr. Att ta hand om Essie efter att hon blivit stulen är häleri.

Det är upp till sex års fängelse för den som tar hand om Essie.
Citera
2024-10-05, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia0000
Fonden de sökt hos får ingenting då de ansökt och fått det beviljat till de ändamålet så de får inte tillbaka några pengar om ägarna får ut försäkringspengarna. Står ingen klausul eller liknande i en sådan situation. Pengarna är beviljade men utbetalda och de har ingen laglig rättighet att få tillbaka fondpengarna.

Vet du vilken fond det är?
Citera
2024-10-05, 23:47
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikaso

Hur skulle det vara om tex en uppfödare lämnade in en hund? Och vilken bedömning skulle de kunna tänkas göra i scenariot om det var E och dennes uppfödare? Hoppas såklart att de kopplar in länsstyrelsen isf. Undrar vad texten nedan betyder i praktiken:

” Så skiljer sig privta ärenden

I de fall en privatperson vill att Hundstallet ska ta hand om en hund är processen annorlunda. Då lämnar hen över hunden till Hundstallet direkt utan att någon myndighet är inblandad. ”

Skulle Essies uppfödare komma till hundstallet med Essie och be att få henne omplacerad så tror jag inte att de skulle befatta sig med henne. Och jo, jag tror nog att de också skulle informera polisen om saken.

Men det innebär ju inte att någon enskild individ som jobbar för hundstallet inte skulle kunna vara inblandad.

De som är inblandade i stölden av Essie är extremt tysta om det av den enkla anledningen att den stöld av Essie som de är inblandade i är ett allvarligt brott som kan ge dem fängelse. Ingen av dem skulle ta Essie till någon officiell mottagare och försöka lämna henne där, eftersom de då med största sannolikhet skulle avslöjas, och riskera fängelsestraff.
Citera
2024-10-06, 06:08
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Men lilla vän, Essie är död och begraven sen flera månader och det blir inte en svensk krona till PÖ i försäkrings pengar, Att Essie har blivit misshandlad är lika säkert som Amen i kyrkan och som tur är så har polisens utredning nada med försäkringsbolagets egna utredning som kommer att visa att lilla PÖ försökte sej på ett bedrägeri som gick rätt till väst, Jävla ooosiiiss där va!!

Man ska inte dra slutsatser baserat på "rykten" som majoriteten har fått till "bevis"
Och det är ju vad det handlar om , gällande ovan "teorier" för det är ju endast teorier
Går inte att påstå annat, säkert som amen i kyrkan jäkla osis där va
Citera
2024-10-06, 07:28
Medlem
Citat:
Skulle Essies uppfödare komma till hundstallet med Essie och be att få henne omplacerad så tror jag inte att de skulle befatta sig med henne. Och jo, jag tror nog att de också skulle informera polisen om saken.

Men det innebär ju inte att någon enskild individ som jobbar för hundstallet inte skulle kunna vara inblandad.

De som är inblandade i stölden av Essie är extremt tysta om det av den enkla anledningen att den stöld av Essie som de är inblandade i är ett allvarligt brott som kan ge dem fängelse. Ingen av dem skulle ta Essie till någon officiell mottagare och försöka lämna henne där, eftersom de då med största sannolikhet skulle avslöjas, och riskera fängelsestraff.
Har du några bevis för att Essie har blivit stulen? Det kan även handla om försäkringsbedrägeri. Det är ganska stora pengar inblandade.
Citera
2024-10-06, 07:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Det är synd att det inte kollas efter blod i huset.
Skulle inte förvåna mig om kvinnan klippt av öronen på Essie, sax var det enda vapnet hon tillåtits att ha kvar efter alla sina våldsutbrott på PA.

Ja och blodspår i pappans och släktingars bilar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in