2024-09-20, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
Hur många såna här vapenlager finns i Ryssland? Om 30000 ton gick förlorade, hur mycket är detta? Det var ”en j-a smäll” men om Ryssland har tusen likadana lager så spelar det ju ingen större roll? Ligger bulken av produktionen kring ett fåtal större städer? Och lagren längre bort från stora städer? Det här lagret låg ju flera tiotals mil från huvudstaden.

Uppenbarligen är det så att den här nya missilen fungerar väldigt, väldigt bra. Vilket är nästa mål? De lär ju behöva producera hundra missiler till för en ny attack? Kunde Ukraina kunna producera hundra per dag så kan de slå till mot en j-a massa mål dagligdags! De skulle kunna attackera Moskva med framgång även om de kanske inte kommer att göra detta?

(Jag tycker det är våldsamt imponerande att Ukrainarna klarar av det här.)
Du förstår att du ber om att ryssen ska använda kärnvapen mot Ukrainas arme, du känner dig trygg vid tangentbordet.
Citera
2024-09-20, 12:41
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolbiten2
Du förstår att du ber om att ryssen ska använda kärnvapen mot Ukrainas arme, du känner dig trygg vid tangentbordet.

Till skillnad från alla Ryssar, i synnerhet Putin, inte säkra någonstans på jordklotet om idioten smäller av kärnvapen.
Dessutom totalt decimerade/utrotade av kärnvapen själva.
Citera
2024-09-20, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Bara rysstroll som du som inte tror att majoriteten av svenska folket stöttar Ukraina och avskyr ryssen för krigsbrott. Måste vara jobbigt som rysstroll att bo i ett Nato land.

https://sweden.representation.ec.europa.eu/news/svenskarnas-stod-till-ukraina-ar-fortsatt-starkt-visar-ny-eurobarometer-undersokning-2023-12-21_sv#: ~:text=Ekonomiskt%20bist%C3%A5nd%20till%20Ukraina% 20f%C3%A5r,mot%20ryska%20f%C3%B6retag%20och%20priv atpersoner.

Ekonomiskt bistånd till Ukraina får stöd av hela 96 %. Samma andel (96 %) stöder ekonomiska sanktioner mot den ryska regeringen och mot ryska företag och privatpersoner.

"Standard Eurobarometer 100 genomfördes under hösten
2023 och insamling av data pågick under oktober och
november. Totalt genomfördes 1055 intervjuer bland den
svenska allmänheten, 15 år eller äldre. För ytterligare
detaljer kring metod hänvisar vi till grundrapporten för
Standard Eurobarometer 100. "
Citera
2024-09-20, 12:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Personligen tror jag att Ukraina gärna vill ha ut ryssen från sitt land så fort det går. Alla åtgärder som driver bort orcherna är då intressanta. Att kunna slå ut ryska flygbaser, uppskjutningsplatser, vapendepåer, bränsledepåer, materiallager osv längre in i Ryssland är självklart högintressant. På så vis kortar man kriget och kan återgå till ett normalt liv i Ukraina. Ett liv fritt från ryssen. Detta tror jag är anledningen till att Ukraina nu pressar på för att få grönt ljus för operationer långt in i Ryssland. Något som alla vettiga givetvis stödjer. Vi vill alla att ryssen ska sluta kriga.
Vilka är vi?

Vill du att ryssen ska använda kärnvapen, har du inte fattat ännu hur försiktig ryssen varit i Ukraina, jämför med Israel!!!
Citera
2024-09-20, 12:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Till skillnad från alla Ryssar, i synnerhet Putin, inte säkra någonstans på jordklotet om idioten smäller av kärnvapen.
Dessutom totalt decimerade/utrotade av kärnvapen själva.
Tror du att USA skulle använda kärnvapen mot Ryssen om ryssen använde det mot Ukraina då är du tom dummare än jag trodde.
Citera
2024-09-20, 12:45
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Det handlar om lasten din nöt, när lästen är lossad ärm dom välkomna i Litauen.

Varför kan ni Ukraina bröder bara sprida lögner och fantisera?

Sluta med den eviga projektionen, alla vet att det är Ryssar som ljuger.

Så är det ju det där med att lasta av 20000 ton ammoniumnitrat utan att vara välkommen i någon (fri) hamn.

Men sköts som allt annat Ryskt, på värdelöst maffiamanér.
Citera
2024-09-20, 12:46
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Ehum, nu säger ju även den helige Zelensky att det är kört för Ukraina om inte kriget är över innan vintern, och även västerländska experter påstår det.
Varför tror du det är en sån panik med att försöka få tillstånd att skjuta "djupt in i Ryssland" för?

Lever vi i samma verklighet?

Sen tror jag knappast att 97% av det svenska folket är så hjärntvättade som ett par stycken skribenter i denna tråden är.

De flesta svenskarna har ingen aning om vad som händer runtomkring dem, eller i omvärlden, förutom det de ser på nyheterna på dumburken.

Svenska regeringen, alla svenska riksdagspartier och mer än 90% av svenska folket står bakom militära stödet till Ukraina.

Att du och några avskum på flashback stöder KGB-Putins mördadande av ukrainare i Ukraina är ert problem. Ingen i Sverige vill förknippas med psykfall som försvarar en diktatur som bryter mot internationella lagar och begår krigsförbrytelser.
Citera
2024-09-20, 12:48
Medlem
Citat:
Vilka är vi?

Vill du att ryssen ska använda kärnvapen, har du inte fattat ännu hur försiktig ryssen varit i Ukraina, jämför med Israel!!!

He he, ryssen kommer inte använda kärnvapen. Då är de finito. T o m kommunisterna i FN skulle då ta sin hand ifrån dem. Dessutom skulle Moskva vara en rykande ruinhög inom 2 minuter från ryssens a-bombande. Gå inte på rysk propaganda. Den är falsk och du blir bara rädd i onödan.
Citera
2024-09-20, 12:48
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Tror du att USA skulle använda kärnvapen mot Ryssen om ryssen använde det mot Ukraina då är du tom dummare än jag trodde.

Behövs det bombar så klart Nato sönder hela federationen, men du har rätt, vi fixar det utan att behöva smutsa ner oss som Ryssen.

Precis som Ukraina, varför i helvete mördade ni barbarer en krigsfånge med svärd häromdan?
Fattar ni inte att barbari är universellt avskytt?
Citera
2024-09-20, 12:49
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:

Om du Tror att det bara är Ukraina som kommer drabbas av att ryssen använder ett kärnvapen så är du dummare än jag trodde Moskva skulle inte finnas kvar efter ett par minuter.
Citera
2024-09-20, 12:49
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
??? jobbigt att inte förstå märker jag.

Jag förstår utmärkt, KANSKE funkade projektion och tvärtomspråket i mars 22, nu går ingen på det längre.
Jobbigt att aldrig lära sig.
Citera
2024-09-20, 12:50
Medlem
Citat:

Jo. Lite förtydligande. Det är problematiskt. Jag anser att de skall lämna städerna i fred. Tror nog Ukraina vet det också. Jag låtsas inte som om jag faktiskt kan något om detta. Skriver bara av mig.

Men finns det inte en tanke med att ta kål på militära mål långt inne i Ryssland? Känns ju som om det inte talats om något annat än detta i flera månader. 🤷🏼‍♂️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in