2024-09-20, 07:41
Medlem
minopoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutepenguin
Haha Fia och Sulle blev hänvisade ut från mötet. Inte helt otippat!

Hade hon live samtidigt eller?
2024-09-20, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är omöjligt att veta eftersom ingen har hela hela materialet. Men ja socialen är "överjävlig" generellt sett och agerar långt bortom saklighet och objektivitet.

Så ingen vet egentligen om socialen har tagit hennes barn, då ingen har materialet? Är det så du menar?

Varför är dom långt bortom saklighet och objektet? Har dom någon ”agenda” eller vem ”ärende” går dom åt?

Citat:
Jag tror inte hon har fel i allt hon säger.

Tro inte heller hon har fel, men hon kommer heller nog inte få rätt ifrån socialen. Nått skaver…?

Citat:
Det är svårt som utomstående att kunna bedöma detta då ingen har hela materialet. Därför är det mer eller mindre meningslöst att diskutera detta ämne.

Ja jo, men har Sofia lagt alla korten på bordet eller styrs det av sekretess av socialen?
2024-09-20, 08:19
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simsalabengt
Så ingen vet egentligen om sociales har tagit hennes barn, då ingen har materialet?
Barnen har de tagit, men om det skett på riktiga grunder kan man inte veta, eftersom hela materialet inte finns tillgängligt.

Citat:
Varför är dom långt bortom saklighet och objektet?
Det korta svaret på den frågan är: För att de kan och har möjlighet. Det är ingen som kritiskt granskar socialtjänstens arbete och griper in med full kraft när de gör fel.

Citat:
Har dom någon ”agenda” eller vem ”ärende” går dom åt?
Det jobbar norr om 80% kvinnor på socialtjänsten. Hur röstar kvinnor? Och hur röster kvinnor som jobbar inom socialtjänsten? Hur känslostyrda är kvinnor jämfört med män? De behöver inte vara någon särskild agenda som ligger bakom deras agerande. De agera rationellt utifrån deras egen bias och ingen stoppar eller ifrågasätter vad de håller på med om dagarna.

Citat:
Tro inte heller hon har fel, men hon kommer heller nog inte få rätt ifrån socialen. Nått skaver…?
Hon har inte fel i allt hon säger. En hel del av kritiken är fullständigt befogad. Det som skaver är att hela historien inte berättats och frågan är om den någonsin kommer det.

Citat:
Ja jo, men har Sofia lagt alla korten på bordet eller styrs det av sekretess av socialen?
Det har hon inte gjort. Hon har en hel del material att gå ut med men valt att inte göra det med hänsyn till sina barn.

Det styrs absolut av sekretess och det blir ju ännu svårare för Fia att bevisa något när hon inte längre är vårdnadshavare.
2024-09-20, 08:28
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Barnen har de tagit, men om det skett på riktiga grunder kan man inte veta, eftersom hela materialet inte finns tillgängligt.

Det korta svaret på den frågan är: För att de kan och har möjlighet. Det är ingen som kritiskt granskar socialtjänstens arbete och griper in med full kraft när de gör fel.

Det jobbar norr om 80% kvinnor på socialtjänsten. Hur röstar kvinnor? Och hur röster kvinnor som jobbar inom socialtjänsten? Hur känslostyrda är kvinnor jämfört med män? De behöver inte vara någon särskild agenda som ligger bakom deras agerande. De agera rationellt utifrån deras egen bias och ingen stoppar eller ifrågasätter vad de håller på med om dagarna.

Hon har inte fel i allt hon säger. En hel del av kritiken är fullständigt befogad. Det som skaver är att hela historien inte berättats och frågan är om den någonsin kommer det.

Det har hon inte gjort. Hon har en hel del material att gå ut med men valt att inte göra det med hänsyn till sina barn.

Det styrs absolut av sekretess och det blir ju ännu svårare för Fia att bevisa något när hon inte längre är vårdnadshavare.

Och du snackar om bias...

2024-09-20, 08:29
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Och du snackar om bias...

Ja jag pratar om bias. Det jobbar vänsterextremister inom socialtjänsten och det går ut över myndighetsutövningen givetvis.

Det är inte jag som jobbar på soc. Jag konstaterar bara fakta.
2024-09-20, 08:36
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ja jag pratar om bias. Det jobbar vänsterextremister inom socialtjänsten och det går ut över myndighetsutövningen givetvis.

Det är inte jag som jobbar på soc. Jag konstaterar bara fakta.

Utifrån din egen bias ja.
2024-09-20, 08:42
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Utifrån din egen bias ja.

jag konstaterade bara fakta. Över 80% kvinnor jobbar på soc. Det får såklart konsekvenser. Det är inte bias. Det är ett konstaterande.

Och sätter man sig in i hur soc jobbar i barnfrågor och LVU i synnerhet så inser man att det finns en hel del som brister. Mycket allvarliga brister för att uttrycka sig milt.

Jag kan lova dig att du inte vill inte ha med denna myndighet att göra om de fått kornet på dina barn oavsett om det handlar om "frivilliga" hjälpinsatser eller tvångsvård.
2024-09-20, 08:45
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Kan någon förklara en kort sammanfattning av denna situationen. Det kommer upp i mitt flöde på TikTok titt som tätt… Är det så överjävligt med socialen, att dom har tagit Sofias barn? Eller finns det nått som döljs? Även om Sofia har rätt så är det ju inte så att hon kommer få rätt. Nått skaver i detta…? 🤔

Det är något knasigt med Sofias fall. Men det är inte alls som hon målar upp det nej.

Hon har gjort en rad olämpliga val som lett till att hon nu är barn och kontaktlös.
2024-09-20, 08:46
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Så ingen vet egentligen om socialen har tagit hennes barn, då ingen har materialet? Är det så du menar?

Varför är dom långt bortom saklighet och objektet? Har dom någon ”agenda” eller vem ”ärende” går dom åt?

Kurt-sune är trådens klamydia som vägrar försvinna, han tittar och följer inte personerna tråden handlar om, utan har någon personlig vendetta mot socialen, kvinnor, och logiskt tänkande som han maler på om här om och om igen. Mitt råd är att bara inte svara på han, finns inget vettigt att hämta.

Här är ett inlägg jag skrev med länkar till Fias domar
(FB) Skvaller om United Family Fia (Sofia Palm)

Det finns absolut goda grunder till varför hennes barn är omhändertagna, räcker med att se hennes agerande på tiktok så förstår man att det är en mycket sjuk människa.

De största anledningarna till omhändertagandet är att barnen har visat upp ett icke åldersadekvat sexuellt beteende, samt Fias brist på empati, känslomässig tillgänglighet och att inte kunna skilja på sina och barnens behov.
2024-09-20, 08:49
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
jag konstaterade bara fakta. Över 80% kvinnor jobbar på soc. Det får såklart konsekvenser. Det är inte bias. Det är ett konstaterande.

Och sätter man sig in i hur soc jobbar i barnfrågor och LVU i synnerhet så inser man att det finns en hel del som brister. Mycket allvarliga brister för att uttrycka sig milt.

Jag kan lova dig att du inte vill inte ha med denna myndighet att göra om de fått kornet på dina barn oavsett om det handlar om "frivilliga" hjälpinsatser eller tvångsvård.

Sätter man sig in i psykologiska prosesser så ser man otroligt hårt personliga bias påverkar omvärdsbilden.
2024-09-20, 08:50
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Sätter man sig in i psykologiska prosesser så ser man otroligt hårt personliga bias påverkar omvärdsbilden.

Och det gäller inte tjänstemän på socialtjänsten menar du?
2024-09-20, 08:53
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Och det gäller inte tjänstemän på socialtjänsten menar du?

Det gäller alla mer eller mindre.

Med bildning ökar förmågan till förståelse och mindre snävt tänkande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in