2024-09-19, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutepenguin
Fia var live men avslutade den. Hon satt och grät och sa att hon inte ens vet om Lukas lever.. sen avslutade hon.
Hon vet ju att han lever så det blir bara löjligt när hon säger något sådant. Sedan är det väldigt konstigt att hon inte förstår det problematiska i att bjuda in någon som kommer med presenter etc till en annan familj, utan att soc godkänt något sådant. Hon borde verkligen ha varit mer försiktig för att få behålla det lilla umgänge hon fick ha.
2024-09-19, 17:48
Medlem
minopoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliseei
Hon vet ju att han lever så det blir bara löjligt när hon säger något sådant. Sedan är det väldigt konstigt att hon inte förstår det problematiska i att bjuda in någon som kommer med presenter etc till en annan familj, utan att soc godkänt något sådant. Hon borde verkligen ha varit mer försiktig för att få behålla det lilla umgänge hon fick ha.

Det blir lättare att förstå hur allt det här med kontaktförbud etc hänt sig när hon lägger ut såna samtal. En normalt tänkande person, som dessutom säger sig vara rädd för soc och deras repressalier mot henne, skulle aldrig någonsin skicka en främmande man till jourfamiljen utan att de visste i förväg. Men i hennes huvud borde det inte vara en stor grej eftersom hennes son blev glad, och det är det viktigaste. Hon saknar basalt konsekvenstänk
2024-09-19, 18:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av minopolis
Det blir lättare att förstå hur allt det här med kontaktförbud etc hänt sig när hon lägger ut såna samtal. En normalt tänkande person, som dessutom säger sig vara rädd för soc och deras repressalier mot henne, skulle aldrig någonsin skicka en främmande man till jourfamiljen utan att de visste i förväg. Men i hennes huvud borde det inte vara en stor grej eftersom hennes son blev glad, och det är det viktigaste. Hon saknar basalt konsekvenstänk

Igen, dåligt omdöme.
2024-09-19, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minopolis
Mycket märkligt att skicka skicka folk till familjehem utan att komma överens om att göra så , PM skickade också okända män med paket till familjehemmet , GM hade med sig okända in i skolan när hon försökte träffa sonen när han var 7-8 år .
Barn är vanligtvis rätt misstänksamma mot främmande vuxna som bara dyker upp utan förvarning
2024-09-19, 18:19
Medlem
Nu ska F se om stadsdelsnämnden läst vad hon lämnat , E*rika P är också där , hon har just fått negativt besked
2024-09-19, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nu ska F se om stadsdelsnämnden läst vad hon lämnat , E*rika P är också där , hon har just fått negativt besked

Den där Erika, vem är hon? Vad jag fattar det som så filmar hon barn från sitt fönster och grannarna anmäler henne men allt hon lägger upp är helt sinnesförvirrat, jag fattar ingenting av vad hon säger
2024-09-19, 18:56
Medlem
Haha Fia och Sulle blev hänvisade ut från mötet. Inte helt otippat!
2024-09-19, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Den där Erika, vem är hon? Vad jag fattar det som så filmar hon barn från sitt fönster och grannarna anmäler henne men allt hon lägger upp är helt sinnesförvirrat, jag fattar ingenting av vad hon säger
Hennes barn är omhändertaget pga Es psykiska ohälsa , hon har hållit dottern hemma långa perioder från skolan för att hon fått för sig att fritidspedagog är dum , mamman har anmält mängder med föräldrar till soc , anmält grannar till soc och polis både nuvarande och där hon bott tidigare , skola och hälsovård har anmält mamman till soc . Nu har hon hakat upp sig på att grannar kan ha fått lägenhet genom projekt där bla psykiskt sjuka eller fd missbrukare eller kriminella ingår och därför filmar hon folk , hon mängder med vanföreställningar
2024-09-19, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hennes barn är omhändertaget pga Es psykiska ohälsa , hon har hållit dottern hemma långa perioder från skolan för att hon fått för sig att fritidspedagog är dum , mamman har anmält mängder med föräldrar till soc , anmält grannar till soc och polis både nuvarande och där hon bott tidigare , skola och hälsovård har anmält mamman till soc . Nu har hon hakat upp sig på att grannar kan ha fått lägenhet genom projekt där bla psykiskt sjuka eller fd missbrukare eller kriminella ingår och därför filmar hon folk , hon mängder med vanföreställningar

Ja jag har kommenterat hennes video innan men tror hon tar bort kommentarer eller tar bort videos och lägger upp dom igen. Ingenting är sammanhängande. Det är väldigt svårt att förstå vad hon försöker säga. Tack för förklaringen
2024-09-20, 03:43
Medlem
Kan någon förklara en kort sammanfattning av denna situationen. Det kommer upp i mitt flöde på TikTok titt som tätt… Är det så överjävligt med socialen, att dom har tagit Sofias barn? Eller finns det nått som döljs? Även om Sofia har rätt så är det ju inte så att hon kommer få rätt. Nått skaver i detta…? 🤔
2024-09-20, 06:43
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Vem är du att avgöra om jag plågar barn eller ej?

Om man konstant vägrar att se vad socialtjänsten gör med barn och stödjer dem så är man per definition är barnplågare. Barn far illa av att "vårdas" av soc. Fia och hennes vänner säger sanningen här.
2024-09-20, 07:10
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simsalabengt
Kan någon förklara en kort sammanfattning av denna situationen. Det kommer upp i mitt flöde på TikTok titt som tätt…
Det kommer upp i ditt flöde för att så många sitter och tittar på hennes lives. Bäst för hennes och framförallt barnens skull är att sluta följa och titta på hennes TT.

Citat:
Är det så överjävligt med socialen, att dom har tagit Sofias barn? Eller finns det nått som döljs?
Det är omöjligt att veta eftersom ingen har hela hela materialet. Men ja socialen är "överjävlig" generellt sett och agerar långt bortom saklighet och objektivitet.

Citat:
Även om Sofia har rätt så är det ju inte så att hon kommer få rätt. Nått skaver i detta…? 🤔
Jag tror inte hon har fel i allt hon säger. Precis som i de flesta andra fall innehåller sannolikt även hennes utredningar enorma mängder felaktigheter.

Det är svårt som utomstående att kunna bedöma detta då ingen har hela materialet. Därför är det mer eller mindre meningslöst att diskutera detta ämne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in