Citat:
Ursprungligen postat av
Enterprise
Vadå dynga? Jag länkade till sammanställningen där undersökningarna framgår.
Ingen kandidat kommer att krossa den andra. Tror du det kommer du bli besviken oavsett vem som vinner valet.
Bara för att du länkar innebär detta att du faktagranskat dyngan du länkar till. Jag har ovan beskrivit litet hur du skall jämföra.
Förutsatt att lagt läge ligger kan vi konstatera att de som bestämt sig för Trump fortsätter där och de som bestämt sig för Biden i stor utsträckning röstar på Harris. MEN detta med ungefär 5-10 procentenheters skillnad från 2020, Harris når ej Bidens nivå från 2020. Hon är dessutom i en nedåtgående trend.
Trump vinner därmed alla stater som var på gränsen 2020. Detta betyder Rostbältet och en vinst i electoral college.
Ovan resonemang är inte så konstigt då jag dessutom kan belägga detta med att ange vilka som i större utsträckning röstar Trump idag än 2020.
Ungdomar 19-29
Svarta (framförallt svarta män)
Latinos
För den som kan Amerikanska val och demografi kan man kvickt konstatera att då Biden "vann" med sån hårfin marginal i några få Swingstates är det en omöjlighet för Harris att vinna om hon tappar i ovan grupper. Hon måste vinna på samma nivå Biden i alla dessa tre grupper för att inte förlora valet.
.....Lägg därtill att flera stater har börjat rensa sina voter rolls. 97.000 icke röstberättigade i Arizona togs bort igår, i Wisconsin har man tagit bort en mängd icke röstberättigade, döda och annat. För den som kan Amerikanska val vet vi med säkerhet att detta är 95% demokratiska röster och för möjligheterna att registrera röster på dessa "blankskott" svårare = vinst för Trump jmf 2020. Lägg därtill poströster som kommer minska radikalt i antal = vinst Trump.