Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-09-18, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Varför ä MC en sak?

Jo det ska jag förklara för dig. Motorcyklar har en större motorvolym än vad mopeder har.
Citera
2024-09-18, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Jo det ska jag förklara för dig. Motorcyklar har en större motorvolym än vad mopeder har.
Men varför skall en mc få låta mycket
Citera
2024-09-18, 18:19
Bannlyst
Citat:
Men varför skall en mc få låta mycket

Det är byggt så.
Citera
2024-09-18, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Det är byggt så.
Du skojar... Har haft mc å de lät ingenting om man inte tog ur insatserna.
Citera
2024-09-18, 19:26
Medlem
KarmageddonN0Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
För att det är vackrare ljud generellt. Utanför mig körde det regelbundet förbi en äldre scooter nattetid, en Lambretta eller liknande från 50 eller 60 talet, tvåtaktare men med lite större motorvolym. Det var verkligen fågelsång för örat när det karaktäristiska tvåtaktsljudet piskade mot fasaderna i sommarnatten.

Samma sak med dom som kör lite tyngre prestandamaskiner, det är lite som när fåglarna vaknar till liv under våren, sen kan man följa hur ljudet utvecklas över sommaren och hur dom framåt hösten håller i och varvar ur mer på varje växel. Man hör på varvtalen vilken månad vi är inne i.

Allt utblandat med det klassiska stompet från 1340cc som genom sin ojämna tändföljd leverera det erkänt vackra unika Harley-ljudet. Tjof, tjof, tjofeti, tjof, tjofeti, tjofeti, tjof, tjofeti, tjof, tjof, tjof. Rytmiskt och oregelbundet på samma gång. Svårslagen symfoni.

När jag ser att grannen är i färd med att starta upp sin Ducati brukar jag dra stegen lite efter mig i hopp om att han ska få igång den innan man nått porten, så att kroppen kan absorbera så mycket ljud och vibrationer som möjligt.

Har man riktig tur kan man några gånger per år bli omkörd på cykelbanan av en gammal Puch Dakota eller liknande som tillsammans med trimljuddämpare och doften av tvåtaktsolja utlöser en minneskavalkad som håller i sig i timmar.

Nu får man snart gå och vänta sex månader igen innan det finns något fint att lyssna på. Till råga på allt riskerar man dagligen att bli ihjälkörd av alla ljudlösa eldrivna skotrar och cyklar.
Precis så! Jävligt bra skrivet! +1
Citera
2024-09-18, 19:27
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
De kompenserar för en liten snoppstorlek.
Ju mer behov man har av att väsnas publikt, desto mindre penis har man.

Jag har inte heller stor kuk, men inte fan skaffar jag mig ett brakskitande jävla skrotfordon som förstör folks hörsel för det.
Jag tycker dessa mc-knuttar borde låsas in på psyket.
Citera
2024-09-18, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuecoBrasileiro
Jag har inte heller stor kuk, men inte fan skaffar jag mig ett brakskitande jävla skrotfordon som förstör folks hörsel för det.
Jag tycker dessa mc-knuttar borde låsas in på psyket.
Nä bara HD idioterna... hundra på att de själva har öronproppar innanför hjälmen. Vi hade nog tio sådana här i området men nu inga kvar..
Citera
2024-09-18, 19:57
Citat:
Nä bara HD idioterna... hundra på att de själva har öronproppar innanför hjälmen. Vi hade nog tio sådana här i området men nu inga kvar..
Om dom tycker det är okej att förstöra min hörsel så tycker jag att det är okej att förstöra deras hälsa.
Citera
2024-09-18, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuecoBrasileiro
Om dom tycker det är okej att förstöra min hörsel så tycker jag att det är okej att förstöra deras hälsa.
De hördes flera kilometer härifrån men nu verkar alla va borta... Kanske sålda.. Alla skulle ju ha en HD förut.
Citera
2024-09-18, 20:27
Medlem
Det är folk med uppmärksamhetsbehov som åker omkring och låter mer än nödvändigt. Men de är så korkade att de inte fattar att de gräver sin egen grav. Folk ich samhälle ledsnar och då kommer åtgärder.
Citera
2024-09-18, 20:38
Citat:
Ursprungligen postat av PippiDreng
Varför då? Det är ju du som kissar i trosorna när du hör en motor, inte jag.

Min hörsel måste väl ändå vara viktigare än nån efterbliven mupps efterblivna nöje?
Citera
2024-09-18, 20:39
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Det är folk med uppmärksamhetsbehov som åker omkring och låter mer än nödvändigt. Men de är så korkade att de inte fattar att de gräver sin egen grav. Folk ich samhälle ledsnar och då kommer åtgärder.
Jag har funderat länge på att skjuta såna här töntar i ryggarna när dom för oväsen med sina groteskt fula motorcyklar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in