Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-09-18, 04:41
Ni vuxna som kör t ex Harley Davidsons och ni snorungar som kör trimmade mopeder, VILL ni att folk ska få hörselskada?

Oljudet från era brakskitande skrothögar KAN INTE vara nyttigt för någons hörsel, inte ens er egen.

Så vad är ert problem?
Varför väsnas ni?
Citera
2024-09-18, 05:12
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuecoBrasileiro
Ni vuxna som kör t ex Harley Davidsons och ni snorungar som kör trimmade mopeder, VILL ni att folk ska få hörselskada?

Oljudet från era brakskitande skrothögar KAN INTE vara nyttigt för någons hörsel, inte ens er egen.

Så vad är ert problem?
Varför väsnas ni?
Loud pipes , saves lives!
Citera
2024-09-18, 05:18
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Loud pipes , saves lives!

Lâs min kommentar en gång till och ge gärna ett moget svar.
Citera
2024-09-18, 05:22
Medlem
Dan88s avatar
Sjukt att det är tillåtet med sånt oljud. Borde finnas en lag på alla fordon om högsta tillåtna ljud.
Citera
2024-09-18, 05:30
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Sjukt att det är tillåtet med sånt oljud. Borde finnas en lag på alla fordon om högsta tillåtna ljud.

Precis. Om både dessa ljudterrorister och deras försvarare dvs rättsystemet inte bryr sig ett skit om vuxnas hörsel, så kan de väl åtminstone fråga sig själva om det är rätt att en bebis får permanent hörselskada pga dessa töntars behov att föra extremt oväsen med sina töntiga hojar.
Citera
2024-09-18, 05:30
Medlem
Citat:
74 dB för någorlunda moderna bilar och tvåhjulingar verkar regeln vara.
1000 kr verkar böterna kunna bli så samma som att spela No Coke med Dr Alban på max i A-traktorn på lördagskvällen.

https://www.autoracing.se/hur-hogt-far-en-bil-lata?srsltid=AfmBOoqear-AA7fUHd3BOlfSJzc9mnQWdjaIaNM9X-I_GL-j38682opB
Citera
2024-09-18, 05:53
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortronsyltrygg
74 dB för någorlunda moderna bilar och tvåhjulingar verkar regeln vara.
1000 kr verkar böterna kunna bli så samma som att spela No Coke med Dr Alban på max i A-traktorn på lördagskvällen.

https://www.autoracing.se/hur-hogt-far-en-bil-lata?srsltid=AfmBOoqear-AA7fUHd3BOlfSJzc9mnQWdjaIaNM9X-I_GL-j38682opB

Spelar ingen roll när bajskorvarna konstant varvar upp sina motorer utan konsekvenser. Det måste finnas en spärr i fordon som gör det omöjligt, detta borde kontrolleras i besiktningen.
Citera
2024-09-18, 06:21
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Vad förstod du inte?
Ser framför mig hur du går på trottoaren med dina ipod’s i öronen och lyssnar på gangsterrap, på andra sidan gatan blir du läskad av en saftig burgare som säljs från en foodtruck.
Du lallar fram å nynnar med i låten och bara tar ett par steg ut i gatan utan att tänka dig för!
Där kommer Örjan i sin nya Tesla.

Några dagar efter vaknar du och kvider på avd7 och bara önskar att det va Charlie på sin Harley!

Jag har klarat mig i årtionden genom till och med Stockholms värst trafikerade gator, med eller utan hörlurar.
Det jag har problem med är högljudda fordon som bokstavligen knullar min hörsel.
Vill du tvunget att din häftiga, tuffa, onödigt komplicerade motorcykel ska prutta och brakskita så högt att det hörs till flygplanen, så får du åka ut till nån ödemark där det inte finns nåt levande, förutom du, nån mygga och nån fluga.
Jag är inte intresserad av oväsen.
Jag behöver inget oväsen.
Citera
2024-09-18, 06:54
Medlem
Citat:
Det finns ju en lag att man inte får tuta annat än vid fara. Man kan tycka att lagen borde gälla alla höga och onödiga ljud
Citera
2024-09-18, 07:26
Medlem
blobben!!!s avatar
Verkligen irriterande när vissa brakar på kl. 6 på morgonen (eller ungar som kör mitt i natten). Spelar ingen roll att hojen låter schysst, när man själv sover. Alla motorcyklar låter inte som artillerield. Dessutom finns ljuddämpare att köpa om man prompt måste köra på obekväma tider.
Citera
2024-09-18, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Verkligen irriterande när vissa brakar på kl. 6 på morgonen (eller ungar som kör mitt i natten). Spelar ingen roll att hojen låter schysst, när man själv sover. Alla motorcyklar låter inte som artillerield. Dessutom finns ljuddämpare att köpa om man prompt måste köra på obekväma tider.

Problemet är att många av de idioterna vill att det ska låta mycket när de kommer. Det får dem att känna sig speciella
Citera
2024-09-18, 07:42
Medlem
Jag kör Harley men har ljuddämpare där jag kan reglera ljudnivån.
Dyrt men väldigt praktiskt och jag kör alltid tyst (original) genom samhälle/stad och såklart när jag startar upp hojen. Jag kan öppna upp ljudet under färd sedan om jag vill.

Det är dryga böter om du kör med för högt ljud också så det är inte alls fritt att göra det om nu någon skulle tro det. Jag gillar inte heller när det smäller och brötar allt för mycket. Detta oavsett om det är mc, bil eller EPA traktor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in