Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-09-18, 13:53
Medlem
KarmageddonN0Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuecoBrasileiro
Ni vuxna som kör t ex Harley Davidsons och ni snorungar som kör trimmade mopeder, VILL ni att folk ska få hörselskada?

Oljudet från era brakskitande skrothögar KAN INTE vara nyttigt för någons hörsel, inte ens er egen.

Så vad är ert problem?
Varför väsnas ni?
Vi väsnas för att vi kan. Antar att du är en livsfarlig elbilsförare som man inte hör innan det smäller,
Citera
2024-09-18, 13:55
Citat:
Ursprungligen postat av KarmageddonN0W
Vi väsnas för att vi kan. Antar att du är en livsfarlig elbilsförare som man inte hör innan det smäller,

Min hörsel då? Är den irrelevant för dig?
Citera
2024-09-18, 13:57
Medlem
K.K.Ks avatar
Citat:
Ni vuxna som kör t ex Harley Davidsons och ni snorungar som kör trimmade mopeder, VILL ni att folk ska få hörselskada?

Oljudet från era brakskitande skrothögar KAN INTE vara nyttigt för någons hörsel, inte ens er egen.

Så vad är ert problem?
Varför väsnas ni?

Du är en idiot! Förbjud ljudlösa elbilar! Loud pipes Saves life!
Citera
2024-09-18, 14:02
Citat:
Ursprungligen postat av K.K.K
Du är en idiot! Förbjud ljudlösa elbilar! Loud pipes Saves life!

Som tur är bor jag i ett tyst område för tillfället.
Men där jag bodde förut åkte bikermuppar förbi dag ut och dag in.
Jag förstår inte hur oväsendet skulle ha räddat mitt liv.
Oväsendet räddade inte mitt liv, utan gjorde det jävligt jobbigt.
Varför ska jag få försämrad hörsel bara för att några omogna losers tycker det är häftigt med överdrivet högljudda skitfula tönthojjar?
Citera
2024-09-18, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonnyMecson12.4
Det är personer som har minst en mental defekt. Antingen har de mindrevärdeskomplex och vill synas och höras när de inte klarar av det i normalt läge. De är korta, har pipig röst, är klena eller anser sig vara mindre attraktiva. Men med en hjälm på huvudet, sittande läge, en cool (som är patetisk) väst och så en massa oväsen, så tror de att folk får respekt för dem.

Den andra störningen de har eller kan ha är så klart att de är sinnessjuka. De saknar funktioner som vi andra har för att fungera i ett samhälle där man visar varandra ömsesidig hänsyn och respekt.

Ungdomar på moppar är helt enkelt ovan degenererades avfällingar.

Utgår från att den förklaringen även gäller för nyblivna akademiker som åker runt och tutar, sprutar öl och spelar hög musik så att dom på en enda dag stör mer än vad en genomsnittlig HD-ägare stör under ett helt liv.
Citera
2024-09-18, 14:52
Medlem
Running_mans avatar
För att det låter förjäkla bra!

Måste dock vara rätt motor kombinerat med rätt avgassystem. "Raka rör" på en HD låter inte skönt.
Citera
2024-09-18, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarmageddonN0W

"Loud pipes saves lives"
Citera
2024-09-18, 15:06
Medlem
Man får ju oftast en marginell skjuss i prestandan. Men de tycker förmodligen att de låter fränt.
Citera
2024-09-18, 15:08
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Så vad är ert problem?
Varför väsnas ni?
De kompenserar för en liten snoppstorlek.
Ju mer behov man har av att väsnas publikt, desto mindre penis har man.
Citera
2024-09-18, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Varför ä MC en sak?

För att det är vackrare ljud generellt. Utanför mig körde det regelbundet förbi en äldre scooter nattetid, en Lambretta eller liknande från 50 eller 60 talet, tvåtaktare men med lite större motorvolym. Det var verkligen fågelsång för örat när det karaktäristiska tvåtaktsljudet piskade mot fasaderna i sommarnatten.

Samma sak med dom som kör lite tyngre prestandamaskiner, det är lite som när fåglarna vaknar till liv under våren, sen kan man följa hur ljudet utvecklas över sommaren och hur dom framåt hösten håller i och varvar ur mer på varje växel. Man hör på varvtalen vilken månad vi är inne i.

Allt utblandat med det klassiska stompet från 1340cc som genom sin ojämna tändföljd leverera det erkänt vackra unika Harley-ljudet. Tjof, tjof, tjofeti, tjof, tjofeti, tjofeti, tjof, tjofeti, tjof, tjof, tjof. Rytmiskt och oregelbundet på samma gång. Svårslagen symfoni.

När jag ser att grannen är i färd med att starta upp sin Ducati brukar jag dra stegen lite efter mig i hopp om att han ska få igång den innan man nått porten, så att kroppen kan absorbera så mycket ljud och vibrationer som möjligt.

Har man riktig tur kan man några gånger per år bli omkörd på cykelbanan av en gammal Puch Dakota eller liknande som tillsammans med trimljuddämpare och doften av tvåtaktsolja utlöser en minneskavalkad som håller i sig i timmar.

Nu får man snart gå och vänta sex månader igen innan det finns något fint att lyssna på. Till råga på allt riskerar man dagligen att bli ihjälkörd av alla ljudlösa eldrivna skotrar och cyklar.
Senast redigerad av rotebro-conny 2024-09-18 kl. 15:30.
Citera
2024-09-18, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Sjukt att det är tillåtet med sånt oljud. Borde finnas en lag på alla fordon om högsta tillåtna ljud.

Det finns det
Citera
2024-09-18, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortronsyltrygg
74 dB för någorlunda moderna bilar och tvåhjulingar verkar regeln vara.
1000 kr verkar böterna kunna bli så samma som att spela No Coke med Dr Alban på max i A-traktorn på lördagskvällen.

https://www.autoracing.se/hur-hogt-far-en-bil-lata?srsltid=AfmBOoqear-AA7fUHd3BOlfSJzc9mnQWdjaIaNM9X-I_GL-j38682opB

74db är typ lite högre samtalston, 103 dB är det på hojar vid ett visst varvtal beroende på motor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in