Citat:
Ursprungligen postat av
Musulman
När jag gjorde detta igår så visar löpbandet 400 förbrända kcal, så 2 timmar blir då alltså 800 kcal.
Nu sätter jag inte allt för mycket fokus på vad skärmen visar, men är det bra takt att promenera i? Jag kör som 6,5 km i timmen för just promenad. Har hört att powerwalk är 7-8 km i timmen, men då känner jag att jag vill lätt börja jogga.
Mitt enda mål med träningen just nu är fettförbränning, vill blir av med allt fett så fort som möjligt. Har börjat tänka lite på det här med några timmars promenad i stället.
Är det takt 6 km i timmen? Har incline/lutning på 3.
Min PT sa att förbränning av kalorier för en man som väger 100 kg som går i 6 km/h i 7,5 km ligger på ca 700 kcal +/- 50 på en stig som är lite vanligt kuperad bara med normalhårt underlag.
Ökar man takten 10% stiger förbränningen ca 7-10% dvs 6,6 km/h ger 770 kcal.
------------
Men det går inte att räkna ut för det är massa olika variabler sa hon, men som riktlinjer för mig när jag gick ner 40 kg funkade det i alla fall.
Min strategi var att i stället för att öka farten till 7 km/h i 6 km/h men gå sex dagar i veckan istället för fem och öka på med 1 km varje gång så att det inte blev så ansträngande mellan bäcken och övre låren - muskler å leder.
--------------
I naturen, inte på gym