Citat:
Ursprungligen postat av
JoeGaggs
Den Dan V Bäckström som inte är far till CdC var född i början av augusti -36, och var skriven på en mängd adresser i Stockholmsområdet från 50-90 tal.
Alf D B var född i slutet av augusti -36. Enligt SV bef 1960 blev han -59 inflyttad till Bromma, med familjen intakt.
Om det är som du lade fram det så är det ju onekligen pikant och ger extra krydda till det hela. Antar att man behöver få fram någon dom för att få facit på detta.
Aha, du talar om två olika Dan Bäckström. Jag lider av kaffebrist, och har redigerat detta inlägg två gånger.
Den Dan som var CdC:s pappa, hette alltså Alf Daniel Bäckström.
Såhär ser tidslinjen alltså ut:
- 1956 gifter sig Beatrix Madely Derid med en rörläggare: Alf Daniel Bäckström. Detta sker i Luleå. Källa: Norrskensflamman.
- Samma år föds Catrine
- 1959 flyttar Catrine till Stockholm/Bromma, med modern och fadern.
- I januari 1959 grips en man som heter Dan Bäckström (22 år gammal) i Stockholm, för 10 olika brott, bla kassakåpsstölder. Denna man är kåkfarare och har suttit på Långholmen. Källa: Dagens Nyheter.
- 1963 skiljer sig Madeleine och Dan. Gissningsvis tröttnade hon på hans kriminalitet.
- I oktober 1978 dör en man som Catrines familj kallar "Dan". I dödsannonsen står bla namnen Catrine, Madelein och Jimmi. I dödsannonsen står det DAN BÄCKSTRÖM. Den här mannen föddes 1936, enligt dödsannonsen. Källa: Dagens Nyheter
CdC:s far var antagligen en riktig rövare som ung, men när han dog var han "fritidsledare".
Och dessutom har en vän till CdC (en person jag inte har namnet på) påstått att CdC:s far blev mördad, och p.g.a. av detta mord kände sig den här personen skyldig att hjälpa och stötta CdC.
Den här personens namn är överstruket i det dokument jag har. Påståendet om CdC:s mördade far, noterade polisen när Hotell Gustav Vasa undersöktes på sensommaren 1984.