2024-09-17, 10:32
Medlem
Nicci verkar vara på väg till solen igen, får vi se henne i villan i år igen tror ni?
2024-09-17, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shattered
Min situation spelar absolut ingen roll, bekräftelsen görs på detta vis oavsett om man bor ihop eller ej. Men går också att göra på gamla hederliga sättet, men sen 2022 kan man göra digitalt (smidigt) 😊

Men läste också:
"Vid en digital bekräftelse fyller den som inte fött barnet i en e-tjänst på Skatteverkets hemsida och signerar den med e-legitimation. Därefter godkänner den som fött barnet bekräftelsen genom att signera e-tjänsten med e-legitimation. När den förälder som ska bekräfta sitt föräldraskap har signerat bekräftelsen och den förälder som har fött barnet har godkänt bekräftelsen genom att också signera är föräldraskapet fastställt.

Finns det tveksamheter kring de uppgifter som ska lämnas i e-tjänsten ska en digital bekräftelse inte göras. Parterna ska då istället vända sig till socialnämnden för utredning och bekräftelse av föräldraskapet.

Om ni inte lämnat någon föräldraskapsbekräftelse via tjänsten inom 14 dagar från barnets födsel meddelar Skatteverket socialnämnden i kommunen där barnet är folkbokfört att det finns ett nyfött barn där det saknas uppgift om barnets andre förälder.

Ni kan också själva kontakta socialnämnden i den kommun där ni är bosatta för att göra en föräldraskapsbekräftelse."

Och som jag skrev i tidigare frågeställning, vet inte ens om han har gjort detta eller kunnat för personnr alternativt kontaktat socialnämnden. Oavsett går det vidare för utredning dag 15 om ej tidigare.

Det har du absolut rätt i man ska inte jämföra, mitt misstag och ber om ursäkt för det🙂

Min tanke var mer hur får man alla personuppgifter på barnet om man är utesluten?🤷‍♀️

Nej vi vet inte om han har försökt eller inte som du sa. Vi vet bara att hon har inte, enligt egen utsago skrivit någon pappa på barnet. Spelar ingen roll att hen påstår att hen vet vad A gjort och inte. Hur vet hen A's förehavanden eller inte?

Gått väldigt lång tid om utredning startar efter 15 dagar kan man tycka🤔 Ja hen kommer säga på grund av A. Jag är inte så säker på att det är så enkelt.
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2024-09-17 kl. 11:31.
2024-09-17, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majgull69
Nicci verkar vara på väg till solen igen, får vi se henne i villan i år igen tror ni?

Ja det kan man undra. Det är ju inspelning just nu, så omöjligt är det inte. Har hon tagit med sig dottern tro? Kanske mamman är med, just det hon är flygrädd så kanske inte.

J har inte lagt upp någon story på C igår eller idag ännu. Ska bli intressant och se vad som pågår.
2024-09-17, 11:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Ja det kan man undra. Det är ju inspelning just nu, så omöjligt är det inte. Har hon tagit med sig dottern tro? Kanske mamman är med, just det hon är flygrädd så kanske inte.

J har inte lagt upp någon story på C igår eller idag ännu. Ska bli intressant och se vad som pågår.
Det är fler som skriver och undrar om hon är på väg in i LI igen . En del skriver att hon är det . Om så är fallet så är det helt sjukt . Hur man kan prioritera det istället för att lösa det med Chiaras pappa
2024-09-17, 11:52
Avstängd
Citat:
Beundrar allas tålamod med hen och valparna som kommer in ibland.
Hen som hugger och hånar vissa av oss inkl mig. Men mest mot Millan fast att hen vet om hennes dyslexi (konstigt att vi är så många som förstår vad Millan menar men inte hen) Samtidigt "försvarar" hen Niccis dyslexi och passivaggressiva drama. Tvetungad som en orm, slingrar sig och är obehaglig i sin retorik.

Hen som hela tiden märker ord och hugger på ord kör sin semantik och vänder mot avsändaren för att göra den osäker, så som gaslightare gör! Ingen borde be om ursäkt till hen för misstag som så ofta görs när det är disskussioner. Vettiga människor kan framföra frågor utan hån.

Någon så empatilös kan man inte ha en dialog med. Jag har medvetet inte adresserat hen, helt lönlöst då det tillför mig absolut ingenting och har noll intresse av vad hen vet och inte vet. Dessutom pratar jag inte med mobbare som inte kan se sin del eller tillkortakommanden.

Det sorgligaste är att denna sorts personer finns bland oss på viktiga poster i samhället. Det skrämmer mig faktiskt😳
Hur maktlös man blir som lekman om man inte har kunskap nog att stå upp för sig och sin sak ( i detta fall även barnets rätt) och säga de rätta orden och ha oturen att hamna i byråkratins käftar.

Jag såg delar av deras podd på yt. Inbördes beundran klubben. Deras suktande efter att få veta vilka kända personer Julia froterat sig med utomlands var pinsamt.
Mor och dotter fame-digger & gold-digger fick inget skvaller att gotta sig i. Julia är för mediatränad tror jag och äter kanske sin adhdmedecin ibland som hon själv nämnde i podden. Yta är viktigare än insida för mor och dotter. Spelar ingen roll att de vill ge sken av annat. De har ambitionen att bli största podden i Sverige, inga kommentarer🤐

På slutet pratar de om boende utomlands och att de har planer att bo i Spanien i december och 3 månader framåt i något lånat boende av mammans vän. De som känner A borde rappa på och lägga fram det till varför det är bråttom.

Blir ännu mer uppenbart för de flesta varför hon inte skrev vem pappan är så hon fick ensam vårdnad och hon kan göra som hon vill med flickan, för sin skull inte barnets. Att hennes och familjens agenda inte är tydlig för myndigheter är konstigt för mig när polisanmälan efter polisanmälan lagts ner.

Förvånande nog av dessa tre var Julia förnuftets röst (inget jag trodde skulle komma över mina läppar 🤭 ) om relationer mellan par och familjer.
Som sagt beundrar ert tålamod med att besvara hen.

P.S Vet någon vad N's mormor har för utbildning eller jobbat med innan hon jobba på ikea?

Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Så klockrent skrivet! 👌

Lyssnade igenom den senaste sk. "gästande Julia podden" med ett höger öra häromdagen...Glömt hälften redan, så tack för info.😅

Som du säger:
Julia stod för de inlärda klokorden denna gång medan N & J i vanlig ordning är småfnittrigt påklistrat pinsamma.

Att sitta med en fusklapp och läsa innantill efter att ha googlat sig fram till fakta blir bara så oprofessionellt och sträcker sig tveklöst över radarn för en påfallande icke så högt intellektuell förberedelse kontra innehåll.

Vill minnas att det ställs en hel del totalt ointressanta glamourfrågor, ältas om diagnoser ex. (ADHD) och i senare delen delar
Julia även med sig av det hon & Bingo upplevt under den speciella terapiforms-resan de genomgått tillsammans.

Något som man här tydligt kan skönja i N:s & J's ansikten är att deras mimik stelnar till när Julia så smått börjar prata om vikten av att vara en bra mamma och att hon själv kommer lägga alla sysslor & jobb åt sidan för att bara ägna sig åt sitt eget barn när hon själv blir mor...
Det intressanta är också när ämnet om hur mycket eller lite man ska dela med sig av till sin mamma/pappa nära och kära kommer på tal och vad som egentligen är sunt och ej. En riktig indirekt "knäpp" på radarparets näsor.

Förefaller inte helt förvånande att N med sin J i släptåg därefter direkt sneglandes på varandra börjar prata om sig själva och återigen går in i en något dunkel olustig försvarsställning.

J & N avbryter ofta Julia för att få utrymme till att prata om sig själva. Föga förvånande.

Julia rekommenderar N & J att testa terapiformen och man kan tydligt se att Julia drar på smilbanden emellanåt bara för att bibehålla en god aura över dialogen, men i själva verket känns det påklistrat och som om hon egentligen tycker och tänker något helt annat om dessa två självgoda, empatilösa egocentriska stofiler.

I dagens morgonrus
trampade åter J in i N:s & C:s sovrum för att få delge sin dos av morgonens skönsång. C vänder som alltid blicken mot sin mammas säng medan "mormor" inte ens nämner mamma N vid namn???
Då kan man ju fråga sig var N låg ruset av sig efter gårdagens krogrunda?. Hemmamatch eller bortamatch....låter jag vara osagt.

Ps.
Just det....så var det ja....N har ju enl.henne själv inte legat på ett Helt År så hon kanske fortsätter i samma anda & ändå valt att vara i sin dotters närvaro denna morgon men bara sket i att plocka upp henne ur sängen när C vaknat🫣🤯
"Varför ska Jag behöva göra det mormor kan göra"🤮

Den som vet den vet.....
Först vill jag säga tack 🫶 för att ni stöttar mig och för att ni förstår vad det är jag skriver !!! Det tog mig lång tid att skriva i offentliga grupper pga just detta att en person sitter & hånar andra särskilt mig !
Men nog om detta .

Mkt bra skrivet av er båda som alltid 👍🙏
Och jag håller med er fullkomligt i det som skrivs .
Det som som är mest skrämmande i det hela tycker jag!
Är som ni båda har skrivit även Molgan098 är varför det inte händer något & vad är det som tar sån tid för .

Och jag undrar oxå hur många grr kan N med fam tala sig ur situationer hela tiden och aldrig åka dit på något
Senast redigerad av Millan75 2024-09-17 kl. 11:56.
2024-09-17, 11:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Isisea
Godegud vilken låg ton det är här. Och märka ord hit o dit. Stöd eller bidrag… trött blir jag… Det jag vet är att om man inte skriver en fader så får man ingenting. Varken stöd eller bidrag. Det SKA stå en fader. Vägrar man skriva på det så får man ingenting. Jag har själv gått igenom detta. Jag fick underhåll för mitt barn. Ordmärkelse bidrag eller stöd lägger jag mig inte i. Men jag fick underhåll pga att det ansågs olämpligt i mitt fall att fadern stod med. I annat fall hade jag fått 0 kr för så blir det om man inte uppge fader. Man får inte bidraget eller stödet bara så utan vidare.
Tack var detta jag ville ha fram äntligen någon som förstår som faktiskt gått igenom detta . Är så ledsen att du behövt gå igenom det du gjorde hoppas allt är bra idag 🫶
2024-09-17, 12:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Shattered
Min situation spelar absolut ingen roll, bekräftelsen görs på detta vis oavsett om man bor ihop eller ej. Men går också att göra på gamla hederliga sättet, men sen 2022 kan man göra digitalt (smidigt) 😊

Men läste också:
"Vid en digital bekräftelse fyller den som inte fött barnet i en e-tjänst på Skatteverkets hemsida och signerar den med e-legitimation. Därefter godkänner den som fött barnet bekräftelsen genom att signera e-tjänsten med e-legitimation. När den förälder som ska bekräfta sitt föräldraskap har signerat bekräftelsen och den förälder som har fött barnet har godkänt bekräftelsen genom att också signera är föräldraskapet fastställt.

Finns det tveksamheter kring de uppgifter som ska lämnas i e-tjänsten ska en digital bekräftelse inte göras. Parterna ska då istället vända sig till socialnämnden för utredning och bekräftelse av föräldraskapet.

Om ni inte lämnat någon föräldraskapsbekräftelse via tjänsten inom 14 dagar från barnets födsel meddelar Skatteverket socialnämnden i kommunen där barnet är folkbokfört att det finns ett nyfött barn där det saknas uppgift om barnets andre förälder.

Ni kan också själva kontakta socialnämnden i den kommun där ni är bosatta för att göra en föräldraskapsbekräftelse."

Och som jag skrev i tidigare frågeställning, vet inte ens om han har gjort detta eller kunnat för personnr alternativt kontaktat socialnämnden. Oavsett går det vidare för utredning dag 15 om ej tidigare.
vet inte om A har kunnat göra detta . Ända vi vet är att N Ej vill skicka in el bekräfta A som pappa . Och som vi alla vet så ville han göra ett faderskapstest!

Det har oxå kommit fram att N vägrat komma till möten som kommunen och socialnämden ordnat

Andreas egna ord : är att han gör saker bakom kulisserna och behöver inte ta allt vi nätet .

Detta var något N gick I taket för att han gått ut med !
Först kunde jag ej förstå varför hon blev så arg men nu vet jag varför

Hon själv har ju hela tiden hävdat att A ej bryr sig A ej hör av sig A vill inte se chiara mm

När A gick ut med hur han kände och vad han gjorde så avslöjas åter igen Ns lögn
Som vi alla har tagit del av

Därför blev hon skogstokig och skrev sin text i affekt.
Men som hon själv alltid säger sanningen kommer alltid fram på ett el annat sätt

" Team chiara " ni som vet ni vet
Senast redigerad av Millan75 2024-09-17 kl. 12:19.
2024-09-17, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
vet inte om A har kunnat göra detta . Ända vi vet är att N Ej vill skicka in el bekräfta A som pappa . Och som vi alla vet så ville han göra ett faderskapstest!

Det har oxå kommit fram att N vägrat komma till möten som kommunen och socialnämden ordnat

Andreas egna ord : är att han gör saker bakom kulisserna och behöver inte ta allt vi nätet .

Detta var något N gick I taket för att han gått ut med !
Först kunde jag ej förstå varför hon blev så arg men nu vet jag varför

Hon själv har ju hela tiden hävdat att A ej bryr sig A ej hör av sig A vill inte se chiara mm

När A gick ut med hur han kände och vad han gjorde så avslöjas åter igen Ns lögn
Som vi alla har tagit del av

Därför blev hon skogstokig och skrev sin text i affekt.
Men som hon själv alltid säger sanningen kommer alltid fram på ett el annat sätt

" Team chiara " ni som vet ni vet

Du satte precis spiken i kistan Millan75👌! Det är precis så det är....

N vet mycket väl om att A föredrar att vara privat och när det helt plötsligt visar sig att han bara vill dela med sig av, (trots N:s glåpord) att han ändå kämpar bakom kulissen. A vill bara undgå allmänhetens frågor, funderingar och hat & då anklagar N A för att ljuga trots att det verkligen finns bevis för att A har försökt få kontakt, anlitat advokat och infunnit sig på alla kallade möten.

Ett riktigt sjukligt och pinsamt beteende från N:s sida & inget som kommer att gagna henne längre fram i tiden då hon ej kan förneka det hon skrivit eftersom allt sparas via screenshots.

Vid 05.00-tiden imorse lade N upp en bild från Arlanda i Stories med emojis på en palm, ett flygplan och en sol.
Någon som vet var den grandiosa lycksökerskan är på väg denna gång?

C & A förtjänar varandra mer än någonsin.....💔😥
Senast redigerad av Artmovie 2024-09-17 kl. 12:58.
2024-09-17, 13:48
Medlem
Citat:
Tack för dina ord, svarar här 🤗✌️och tack för att du säger det många ser och upplever.

Är det inte märkligt att han vill ha faderskapstest när han inte bryr sig? Problemet är nog snarare att han kan inte ansöka om delad vårdnad från start då hon inte ville skriva på. Hon avstod från underhåll (sa hon med stolthet) och på så vis hade kommit undan och fått ensam vårdnad. Men eftersom han inte anser att utredning gått rätt till så får det gå vidare och hon kan inte köra sitt manipulativa spel. Här ligger en hund begraven tror jag

Ja det håller jag med om. Tack ett fint svar själv. Jag tror inte detta handlar om att A inte vill. Möjligen att han ligger lågt för sitt eget bästa. Jag tror att J och N vill ha C för sig själva och gör allt de kan för att det ska bli så.
2024-09-17, 14:09
Medlem
Citat:
Ja det håller jag med om. Tack ett fint svar själv. Jag tror inte detta handlar om att A inte vill. Möjligen att han ligger lågt för sitt eget bästa. Jag tror att J och N vill ha C för sig själva och gör allt de kan för att det ska bli så.

👌Precis. Hur mycket N än vill få det till att A inte bryr sig om C så kommer hon förhoppningsvis inte att lyckas i detta fall.....
Tyvärr är det lilla C som blir lidande på grund av två (N & J) sjuka människor som verkligen skulle behöva professionell hjälp.
Undrar om de ens har intellekt högt nog för att förstå konsekvenserna av sitt handlande och vilka spår det kan ge i framtiden???
2024-09-17, 14:38
Medlem
Citat:

Chiara verkar vara hemma med mormor i vanlig ordning😒
2024-09-17, 15:20
Medlem
Citat:

Sorgligt men verkar inte bättre😔

Det finns verkligen människor i utsatta situationer som behöver den lagen och det stödet som du behövde. Så sjukt att se när det utnyttjas så som N med familjen gör på detta vis och sedan pekar finger på A som problemet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in