Citat:
Ursprungligen postat av
Shattered
Min situation spelar absolut ingen roll, bekräftelsen görs på detta vis oavsett om man bor ihop eller ej. Men går också att göra på gamla hederliga sättet, men sen 2022 kan man göra digitalt (smidigt) 😊
Men läste också:
"Vid en digital bekräftelse fyller den som inte fött barnet i en e-tjänst på Skatteverkets hemsida och signerar den med e-legitimation. Därefter godkänner den som fött barnet bekräftelsen genom att signera e-tjänsten med e-legitimation. När den förälder som ska bekräfta sitt föräldraskap har signerat bekräftelsen och den förälder som har fött barnet har godkänt bekräftelsen genom att också signera är föräldraskapet fastställt.
Finns det tveksamheter kring de uppgifter som ska lämnas i e-tjänsten ska en digital bekräftelse inte göras. Parterna ska då istället vända sig till socialnämnden för utredning och bekräftelse av föräldraskapet.
Om ni inte lämnat någon föräldraskapsbekräftelse via tjänsten inom 14 dagar från barnets födsel meddelar Skatteverket socialnämnden i kommunen där barnet är folkbokfört att det finns ett nyfött barn där det saknas uppgift om barnets andre förälder.
Ni kan också själva kontakta socialnämnden i den kommun där ni är bosatta för att göra en föräldraskapsbekräftelse."
Och som jag skrev i tidigare frågeställning, vet inte ens om han har gjort detta eller kunnat för personnr alternativt kontaktat socialnämnden. Oavsett går det vidare för utredning dag 15 om ej tidigare.
vet inte om A har kunnat göra detta . Ända vi vet är att N Ej vill skicka in el bekräfta A som pappa . Och som vi alla vet så ville han göra ett faderskapstest!
Det har oxå kommit fram att N vägrat komma till möten som kommunen och socialnämden ordnat
Andreas egna ord : är att han gör saker bakom kulisserna och behöver inte ta allt vi nätet .
Detta var något N gick I taket för att han gått ut med !
Först kunde jag ej förstå varför hon blev så arg men nu vet jag varför
Hon själv har ju hela tiden hävdat att A ej bryr sig A ej hör av sig A vill inte se chiara mm
När A gick ut med hur han kände och vad han gjorde så avslöjas åter igen Ns lögn
Som vi alla har tagit del av
Därför blev hon skogstokig och skrev sin text i affekt.
Men som hon själv alltid säger sanningen kommer alltid fram på ett el annat sätt
" Team chiara " ni som vet ni vet