Citat:
Ursprungligen postat av
PalmeKiller
Var du ens producerad när Reagan och Thatcher gjorde världen till en bra plats att leva på?
Märkligt, var helt säker på att jag besvarat detta inlägg, men hittar inte mitt svar. Måste glömt skicka det.
Nåväl, visst levde jag då i allra högsta grad, jag var dock inte särskilt intresserad av världspolitik måste jag erkänna.
Dock så har ju mycket av effekterna av deras politik visat sig på längre sikt och det finns ju även saker som kommit i dager långt senare, exempelvis Reaganadministrationens stöttande av Saddam Hussein och även det som skulle bli talibanerna. Vore intressant att höra dina tankar kring just de sakerna och de långsiktiga följderna.
Åter till gängvåld så är det som sagt intressant att så många, till synes, intelligenta människor inte ser alla andra faktorer som spelar in. Vore även här intressant att höra dina tankar kring de andra faktorerna och hur de skadar samhället (som vänskapskorruption och nedmontering av välfärd, nedprioritering av fattiga områden etc som jag nämnde i förra inlägget).