2024-09-14, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 159cmm
Hur kan man veta att mobilen har stängts av manuellt?

Jag sammanfattade detta i inlägget som du citerade.

Det är uppgifter från långt bak i tråden. Kan vara rätt, kan vara fel.
Citera
2024-09-14, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Ja, det är frågan man ställer sig vilken typ av kontakt E har/har haft med dessa personer. Tyvärr så framkommer inte det så väl då de flesta konton är privata.

Något jag noterat dock är att av de jag kollat, i detta fall (3 st) så följer inte dessa personer E på IG idag.
Det behöver inte betyda något, men
Om det skulle visa sig att personerna ifråga följde E på IG innan försvinnandet men helt plötsligt avföljt honom så är det väldigt mysko???

Bra spaning. Jag håller med.

Vad är det för typ av personer? Lite skumt att följa folk som inte följer tillbaka om det inte rör sig om någon form av kändisar eller viktiga personer.
Citera
2024-09-14, 19:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Om din telefon är avstängd går samtalet direkt till röstbrevlådan om du har en sån. Om inte så får den som ringer svaret att abonnenten du söker kan inte nås för tillfället eller nåt liknande.

Mobiltelefonens position kan mycket väl vara ett utlagt villospår av en förövare?
Det är ju precis så man ska agera om man vill komma undan ?

Om det nu var en olycka måste Elliots familj haft en extrem otur att han och bilen inte har hittas på en hel sommar.
Senast redigerad av Enotroligkille 2024-09-14 kl. 19:22.
Citera
2024-09-14, 23:16
Medlem
Saab-Turbos avatar
ligger i nån sjö tsm med bilen vart fan skulle bilen annars vart?
Citera
2024-09-15, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sarakulturhus
Rykten säger att han är en halv-gangster? Kan kan hålla sig borta från någon skuld?
Vad ryktet säger betyder ingenting, här är det fakta som gäller.
Citera
2024-09-15, 11:05
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ja, det är frågan man ställer sig vilken typ av kontakt E har/har haft med dessa personer. Tyvärr så framkommer inte det så väl då de flesta konton är privata.

Något jag noterat dock är att av de jag kollat, i detta fall (3 st) så följer inte dessa personer E på IG idag.
Det behöver inte betyda något, men
Om det skulle visa sig att personerna ifråga följde E på IG innan försvinnandet men helt plötsligt avföljt honom så är det väldigt mysko???

Det tycker inte jag. E. är ju troligtvis avliden, och jag tar också bort avlidna på sociala media. Detta gör jag, för att jag tycker att det är obehagligt att få notifieringar ifrån "personen" - d.v.s. ifrån anhöriga som varit inne och uppdaterat, eller om kontot blivit hackat. Har fått det ett par gånger och hjärtat har stannat några sekunder... Och gäller det en försvunnen person som betytt mycket för en, så ger en sådan notifiering ett falskt hopp - som sedan direkt grusas igen; jag förstår mycket väl att man inte vill utsätta sig för det.
Citera
2024-09-15, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det tycker inte jag. E. är ju troligtvis avliden, och jag tar också bort avlidna på sociala media. Detta gör jag, för att jag tycker att det är obehagligt att få notifieringar ifrån "personen" - d.v.s. ifrån anhöriga som varit inne och uppdaterat, eller om kontot blivit hackat. Har fått det ett par gånger och hjärtat har stannat några sekunder... Och gäller det en försvunnen person som betytt mycket för en, så ger en sådan notifiering ett falskt hopp - som sedan direkt grusas igen; jag förstår mycket väl att man inte vill utsätta sig för det.

Jag kan absolut förstå din tanke.
Det jag syftar på är mer Om kriminella personer plötsligt avföljer (i detta fall E) och eller "flyttar" från orten så kan det vara värt att kolla upp & kan så även kännas misstänksamt. Därmed ej sagt att en avföljning eller ex. en flytt inte kan bero på andra skäl.
Ur ett polisiärt sammanhang kan det ofta visa sig vara en vinning genom att gripa efter halmstrån.
Senast redigerad av Artmovie 2024-09-15 kl. 11:22.
Citera
2024-09-15, 11:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Jag kan absolut förstå din tanke.
Det jag syftar på är mer Om kriminella personer plötsligt avföljer (i detta fall E) och eller "flyttar" från orten så kan det vara värt att kolla upp & kan så även kännas misstänksamt. Därmed ej sagt att en avföljning eller ex. en flytt inte kan bero på andra skäl.
Ur ett polisiärt sammanhang kan det ofta visa sig vara en vinning genom att gripa efter halmstrån.

Absolut, och det har nog polisen gjort också.
Citera
2024-09-15, 13:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saab-Turbo
ligger i nån sjö tsm med bilen vart fan skulle bilen annars vart?

Eftersom alla sjöar var frusna vid tidpunkten är det mer troligt att bilen står i någon övergiven lada.
Mobilen kastades antagligen ut på färden norrut av någon annan.
Detta känns mer och mer troligt.
Citera
2024-09-15, 14:10
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Absolut, och det har nog polisen gjort också.

Det finns inte en enda chans i helvetet att (Skellefteå) polisen kollat vilka följare som avfört Elliot, glöm det! (Möjligen nu om de följer tråden.)
Citera
2024-09-15, 21:37
Medlem
E måste ha dubbelgångare i Piteå, mötte en killei med utsernde, passande ålder, längd och kroppsbyggnad i Piteå.
Avfärdade ändå snabbt fråga namn. Om.han vill hålla sig undan. Så ville inte röja detta.
Citera
2024-09-16, 05:07
Medlem
Ossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FleaHeather
E måste ha dubbelgångare i Piteå, mötte en killei med utsernde, passande ålder, längd och kroppsbyggnad i Piteå.
Avfärdade ändå snabbt fråga namn. Om.han vill hålla sig undan. Så ville inte röja detta.

Om du såg bilen hade du resonerat likadant?
Att han kanske inte vill bli hittad? Tråkigt för anhöriga.
Är det att "röja" att ta någon form av kontakt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in