2024-09-12, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Tack för intressant fakta!

Ja, signalerna gick fram efter den dagen E anmäldes försvunnen.
Dock finns ingen länk på detta att delge då det är inside/privat information.

Enligt alla uppgifter som framkommit i media från polisen så stängdes mobilen av kl 21:21 inom jävremastens område samma kväll Elliot försvann, knappt 6 timmar efter han lämnade arbetet. Detta va tisdag 28/11 och den 29/11 skulle Elliot plugga hemifrån till truckkort, torsdag den 30/11 skulle han hem till mamman på middag men dök aldrig upp, då anmäldes han försvunnen.
Mobilen har aldrig varit igång efter 28/11 kl 21:21 då den stängdes av/lämnade nätet, den 30/11 på kvällen va mobilen avstängd då mamman försökte ringa.
1/12 hade MP Elliot som försvunnen, så uppgiften du kommer med nu efter drygt 9 månader att mobilen gått ringa stämmer dåligt.
Senast redigerad av 2an 2024-09-12 kl. 03:56.
Citera
2024-09-12, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Enligt alla uppgifter som framkommit i media från polisen så stängdes mobilen av kl 21:21 inom jävremastens område samma kväll Elliot försvann, knappt 6 timmar efter han lämnade arbetet. Detta va tisdag 28/11 och den 29/11 skulle Elliot plugga hemifrån till truckkort, torsdag den 30/11 skulle han hem till mamman på middag men dök aldrig upp, då anmäldes han försvunnen.
Mobilen har aldrig varit igång efter 28/11 kl 21:21 då den stängdes av/lämnade nätet, den 30/11 på kvällen va mobilen avstängd då mamman försökte ringa.
1/12 hade MP Elliot som försvunnen, så uppgiften du kommer med nu efter drygt 9 månader att mobilen gått ringa stämmer dåligt.

Det var flera som försökte ringa förbrilt i flera dagar/veckor efter E försvinnande.
Om du med säkerhet vet att mobilen verkligen var helt "död" utan signal-svar den 28:e 21.21 och inte bara "pingades" den tidpunkten så kan jag möjligen ha tagit miste på den tidsaspekten. Får kolla det igen med de berörda....då den information jag fått säger annat.
Citera
2024-09-12, 10:37
Medlem
Citat:
Tack för intressant fakta!

Ja, signalerna gick fram efter den dagen E anmäldes försvunnen.
Dock finns ingen länk på detta att delge då det är inside/privat information.

Skitsnack! Den har inte varit igång efter att den sist pingades i Jävre. End of story!
Citera
2024-09-12, 10:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Eller kanske både bil och Elliot finns kvar i Jävre, men inte pga en olycka utan gömd i ngn öde byggnad, alla teorier är möjliga. Masten tar ju även upp ett mkt stort område vilket är omöjligt att leta av helt och hållet.

Tror också på det, mördaren kanske har någon stuga där och bara vistas där periodvis, precis som med Allan Karlström i Timrå/Kramfors. Nu kan det vara så att denna sommarstugeägare inte är där något mer av uppenbara skäl.

Kan ju även vara viktigt att göra såna iakttagelser, om man ser tex ett hus/gård som plötsligt växer igen, vilket iofs inte är ovanligt i Norrland.

Jag tror det är samma med norrmannen på Muskö, han gick nog inte bara upp i rök utan kan ha gömts undan i någon stuga/lada som man sedan övergivit.

Jag gjorde en snabb googling: https://pt.se/nyheter/javre/artikel/tragiskt-att-en-av-vara-hyresgaster-blivit-av-med-sin-bostad/ly4zzx6l
Kan man vara säker på att Elliot inte var kvar där inne ?
Denna brand inträffar alltså bara 2 månader efter Elliots försvinnande.

Kan ju även vara så att Elliot for iväg för att skaffa lite droger, då han nyss fått lön.
Sedan provar han dessa och något går snett, försäljaren får panik och gömmer Elliot och bilen.

jaja bara killgissar lite här nu i brist på annat
Elliot har inte hittats på hela sommaren och vintern stundar om ca 2 månader där uppe.
Senast redigerad av Enotroligkille 2024-09-12 kl. 11:12.
Citera
2024-09-12, 21:21
Medlem
Citat:
Det var flera som försökte ringa förbrilt i flera dagar/veckor efter E försvinnande.
Om du med säkerhet vet att mobilen verkligen var helt "död" utan signal-svar den 28:e 21.21 och inte bara "pingades" den tidpunkten så kan jag möjligen ha tagit miste på den tidsaspekten. Får kolla det igen med de berörda....då den information jag fått säger annat.

Enligt polisen pingades mobilen kl 21:21 den 28/11 då den så hej då till nätet/stängdes av sedan har den inte varit igång eller haft någon aktivitet.
Citera
2024-09-12, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Var mobilen aktiv efter kvällen då E försvann? Har du en länk?

Hamnar mobilen i vatten så dör den tvärt och tappar täckning ganska omgående och försvinner från den lokala mastens täckningsområde. Enligt uppgifter way back i tråden så ska mobilen troligen ha stängts av manuellt, vilket har gett en speciell adjö-signal till masten i Jävre.

Eventuellt kan mobilen ha laddat ur och därför stängt av sig själv, vilket kan ha gett samma adjö-signal till masten som om den stängts av manuellt. Och eventuellt kan mobilen ha fryst till döds, vilket innebär att batteriet dör och detta kan ge samma typ av adjö-signal som batteritorsk, och som om mobilen stängts av manuellt.
Så om E kört av vägen och blivit liggande i kylan inom Jävre-mastens räckvidd så kan det se ut som om E stängt av mobilen manuellt.

(en massa antaganden, jag vet)

Hur kan man veta att mobilen har stängts av manuellt?
Citera
2024-09-13, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 159cmm
Hur kan man veta att mobilen har stängts av manuellt?

Jag kan ha fel, men har för mig att någon i tråden tidigare skrivit att det ej går att se skillnaden på om mobilen stängts av manuellt eller om den stängts av på grund av att batteriet är slut.?!
(En pingning visar bara på var/mot vilken mast mobilen senast är/var uppkopplad mot).

E följer ett flertal på IG som finns med på krimfup & eller lexbase. Frågan är om han hade någon kontakt med dessa personer och i så fall på vilket sätt?
Man får ju verkligen hoppas att Skellefteå-Polisen gått igenom och förhört dessa namn grundligt??

Ligger ett brott bakom kan Jävre vara ett villospår.
Citera
2024-09-13, 21:45
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Enligt polisen pingades mobilen kl 21:21 den 28/11 då den så hej då till nätet/stängdes av sedan har den inte varit igång eller haft någon aktivitet.
Vad händer när någon ringer till en avstängd mobil? Sitter man t ex på flyget eller i en tentasal med avstängd mobil och någon ringer, vad händer då? Märker den som ringer att mobilen är avstängd?
Citera
2024-09-13, 21:50
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Vad händer när någon ringer till en avstängd mobil? Sitter man t ex på flyget eller i en tentasal med avstängd mobil och någon ringer, vad händer då? Märker den som ringer att mobilen är avstängd?
Om din telefon är avstängd går samtalet direkt till röstbrevlådan om du har en sån. Om inte så får den som ringer svaret att abonnenten du söker kan inte nås för tillfället eller nåt liknande.
Senast redigerad av Timeout 2024-09-13 kl. 21:55.
Citera
2024-09-13, 21:54
Medlem
Citat:
Jag kan ha fel, men har för mig att någon i tråden tidigare skrivit att det ej går att se skillnaden på om mobilen stängts av manuellt eller om den stängts av på grund av att batteriet är slut.?!
(En pingning visar bara på var/mot vilken mast mobilen senast är/var uppkopplad mot).

E följer ett flertal på IG som finns med på krimfup & eller lexbase. Frågan är om han hade någon kontakt med dessa personer och i så fall på vilket sätt?
Man får ju verkligen hoppas att Skellefteå-Polisen gått igenom och förhört dessa namn grundligt??

Ligger ett brott bakom kan Jävre vara ett villospår.

Ahaa oki. Ja verkligen. Men var han vän med dom personerna eller hur kände han dom tror Du?
Citera
2024-09-13, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 159cmm
Ahaa oki. Ja verkligen. Men var han vän med dom personerna eller hur kände han dom tror Du?

Ja, det är frågan man ställer sig vilken typ av kontakt E har/har haft med dessa personer. Tyvärr så framkommer inte det så väl då de flesta konton är privata.

Något jag noterat dock är att av de jag kollat, i detta fall (3 st) så följer inte dessa personer E på IG idag.
Det behöver inte betyda något, men
Om det skulle visa sig att personerna ifråga följde E på IG innan försvinnandet men helt plötsligt avföljt honom så är det väldigt mysko???
Senast redigerad av Artmovie 2024-09-13 kl. 22:53.
Citera
2024-09-13, 23:40
Medlem
Citat:
Ja, det är frågan man ställer sig vilken typ av kontakt E har/har haft med dessa personer. Tyvärr så framkommer inte det så väl då de flesta konton är privata.

Något jag noterat dock är att av de jag kollat, i detta fall (3 st) så följer inte dessa personer E på IG idag.
Det behöver inte betyda något, men
Om det skulle visa sig att personerna ifråga följde E på IG innan försvinnandet men helt plötsligt avföljt honom så är det väldigt mysko???

Eh ja verkligen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in