Citat:
Ursprungligen postat av
tjurensfart
Jag har varit ute nu i 3-4 timmar utan någon lycka alls.. hittade bara 2 stycken.
Jag är helt oerfaren men jag tror att markerna jag letar på är bra.
Antingen har jag haft riktigt oflyt och trampat på alla, eller så slösar jag min tid. Finns det några key-tips från mer vana plockare?
Jag har 3 stycken åkrar, längden på gräs varierar från medelhögt till högt. Det finns en bäck vid sidan av. Det är även relativt mycket aktivitet med vildsvin och rådjur (jag vet inte om detta har någon inverkan, men tänkte bara på att djuraktivitet kanske förbättrar chanserna något).
Jag har såklart läst på en del om vart och hur man ska plocka. MEN jag vill ha alla tips man kan få.
Tack på förhand!
Ja mitt tips är väl att söka dig till en äng med hyfsat mkt tuvor, dom trivs i tuvorna men dom växer givetvis inte enbart där. Men majoriteten av mina fynd plockas ur tuvor. Tålamod är nyckeln och när du väl kikar i tuvorna titta noga kamma dom lugnt och försiktigt om det nu är långt gräs. För dom är bra duktiga på både blända in och gömma sig.
Men som sagt tålamod för det kommer absolut inte gratis, krävs att man är fokuserad och dyker ner i gräset.
Och detta med djuraktivitet och djur spillning har absolut Nadal med deras tillväxt att göra, jag plockar på en äng fri i från kor får häst you name it.
Där jag plockar så är det högt gräs mkt tuvor dock inte mossa vad jag har märkt.
Kanske inte så mkt till hjälp detta men fortsatt kriga och all lycka på jakten