2024-09-13, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Hittade en säljare som skriver såhär...

"Bara den bästa av de bästa här Grandady purple Den här stämpeln är helt magiskt thc rushen kickar in så snabbt och skulle rekommendera den hör starkt. Känslan när den ljuvliga haschet går in i dina lungor får du bara av den hör varan. 🫣✅🎄"

Asså.

haha. säljer han kubensisk svamp också 😄
Citera
2024-09-14, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterX2014
SNÄLLA.. bara rök erat hasch och var glada..Vem fan bryr sig om namn och stämplar?! Tävlar ni om coolast namn eller? Antingen är det bra eller dåligt? Hur svårt ska det vara 🤣?

Köper man vanligt la mousse så spelar klistermärken mindre roll men vissa sorter är ju sämre än andra så är ju bra att hålla koll på vilka man ska undvika/köpa.

Köper man kvalitet så är det viktigt och lättare att navigera att hålla koll på olika farms/tillverkare.
Citera
2024-09-14, 15:08
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Köper man vanligt la mousse så spelar klistermärken mindre roll men vissa sorter är ju sämre än andra så är ju bra att hålla koll på vilka man ska undvika/köpa.

Köper man kvalitet så är det viktigt och lättare att navigera att hålla koll på olika farms/tillverkare.

Jag tycker allt är skit och letar efter nåt som nån provat och anser vara inte fullt så skit. That's it.

Alla stämplar är så töntigt. Säg vad det är för typ av hasch och vilket land/region det är ifrån bara. Om det är en känd producent, självklart ha med deras namn då. Men vad håller alla på med med alla töntiga machonamn. Varför säljer alla fejkvapes?

Tror nästan allt det här förstör för cannabis i Sverige. Gäng som sysslar med en massa skithasch. Folk får fel bild av precis allting. Hade vi inte haft det här och kanske bara nyare moderna cannabisgrejer så kanske en legalisering gått snabbare asså. Mångas motstånd verkar baserat på hel fel saker och missförstånd.

För jättelängesen fick jag en platta märkt "Kabul freedom fighters". Kändes lite sådär att röka den.

Men det är ju klart att olika sorter spelar roll. Man går väl inte till en krog och ber om ett glas "alkohol" och är likgiltig inför om det är en drink, en öl eller ett glas rent vodka man får.
Senast redigerad av OdCaBo 2024-09-14 kl. 15:11.
Citera
2024-09-14, 18:58
Medlem
Citat:
Hittade en säljare som skriver såhär...

"Bara den bästa av de bästa här Grandady purple Den här stämpeln är helt magiskt thc rushen kickar in så snabbt och skulle rekommendera den hör starkt. Känslan när den ljuvliga haschet går in i dina lungor får du bara av den hör varan. 🫣✅🎄"

Asså.
De skriver "dunder" om allting. Blev smått överraskad vid förra köpet då grässorten faktiskt stämde överens med namnet och var riktigt bra. Den kranen tog inte in mer för att den var dyr tyckte han. Han liksom många andra tar in den billigaste skiten för att det är det folk vill ha, mest snurr för pengarna.
Citera
2024-09-15, 06:44
Medlem
Citat:
Jag tycker allt är skit och letar efter nåt som nån provat och anser vara inte fullt så skit. That's it.

Alla stämplar är så töntigt. Säg vad det är för typ av hasch och vilket land/region det är ifrån bara. Om det är en känd producent, självklart ha med deras namn då. Men vad håller alla på med med alla töntiga machonamn. Varför säljer alla fejkvapes?

Tror nästan allt det här förstör för cannabis i Sverige. Gäng som sysslar med en massa skithasch. Folk får fel bild av precis allting. Hade vi inte haft det här och kanske bara nyare moderna cannabisgrejer så kanske en legalisering gått snabbare asså. Mångas motstånd verkar baserat på hel fel saker och missförstånd.

För jättelängesen fick jag en platta märkt "Kabul freedom fighters". Kändes lite sådär att röka den.

Men det är ju klart att olika sorter spelar roll. Man går väl inte till en krog och ber om ett glas "alkohol" och är likgiltig inför om det är en drink, en öl eller ett glas rent vodka man får.

Nja det är nog för att du går efter den svenska marknaden där 98% av haschet är vanlig standard hasch.

Kolla på Reddit (hash) så kommer du förstå vad jag menar med farms och kvalitet, soja pojkarna här på forumet vill inte prata om bra hasch så skriv pm istället om det är något du undrar.
Citera
2024-09-15, 18:42
Medlem
telepatis avatar
Vilken stämpel är bäst just nu? Stockholm
Citera
2024-09-15, 19:47
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Nja det är nog för att du går efter den svenska marknaden där 98% av haschet är vanlig standard hasch.

Kolla på Reddit (hash) så kommer du förstå vad jag menar med farms och kvalitet, soja pojkarna här på forumet vill inte prata om bra hasch så skriv pm istället om det är något du undrar.

Ja, jag befinner mig ju i Sverige. Det är där jag är en köpare och det är kring den svenska marknaden jag vädrar min frustration. Det fungerar ju jättedåligt här i Sverige och har blivit mycket sämre. Varför tar alla bara in skit nu? Varför köper dom in mer la mousse? Gå upp några snäpp bara. Säker på att kunderna skulle betala lite mer för att bli nöjda.

Jättelite vanligt standardhasch i Sverige just nu tycker jag. Hittar knappt nåt. Allt är ju bara la mousse. Det har varit "standard" senaste typ året nu asså. Några har nåt kasst dry sift som man väl kan kalla standardhasch.

Jag har flera böcker om hasch i bokhyllan och hänger där..
Citera
2024-09-15, 19:57
Medlem
Dvargvarmes avatar
Citat:
Jag har flera böcker om hasch i bokhyllan och hänger där..

Detta fångade mitt intresse och är ju OT, men vilka böcker har du? Jag har också mängder av böcker om cannabis, från olika "läger" om man så säger....
Citera
2024-09-15, 22:30
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dvargvarme
Detta fångade mitt intresse och är ju OT, men vilka böcker har du? Jag har också mängder av böcker om cannabis, från olika "läger" om man så säger....

Lyckades hitta dom två bästa online åt dig tom

Hashish av Robert Clarke
https://pdfcoffee.com/robert-connell-clarke-hashish-1998pdf-pdf-free.html

The greats books of hashish av Laurence Cherniak
https://drive.google.com/file/d/10Z8x1Ey8T6krIBfD8y31CUskrH6EqCdx/view

Sen är det väl mest häften från cannabismuseum och sånt och artiklar.

MrNice böcker är bra också men det är ju mer smuggling på 70-talet än annat.

https://frenchycannoli.com/ är såklart en jättebra resurs också.

Samma här men slängde en massa cannabisböcker och grejer när jag var lite nojig för ett tag sen. Ångrar det nu.

Cannabis Culture av Patrick Matthews var den första riktigt bra boken jag läste och den blev en inkörsport till andra böcker.

Skulle älska att åka runt till typ Manali och såna ställen och få lite praktisk erfarenhet. Var typ på väg att göra det förut innan jag blev en fattiglapp.
Senast redigerad av OdCaBo 2024-09-15 kl. 22:33.
Citera
2024-09-16, 07:04
Medlem
Citat:
Lyckades hitta dom två bästa online åt dig tom

Hashish av Robert Clarke
https://pdfcoffee.com/robert-connell-clarke-hashish-1998pdf-pdf-free.html

The greats books of hashish av Laurence Cherniak
https://drive.google.com/file/d/10Z8x1Ey8T6krIBfD8y31CUskrH6EqCdx/view

Sen är det väl mest häften från cannabismuseum och sånt och artiklar.

MrNice böcker är bra också men det är ju mer smuggling på 70-talet än annat.

https://frenchycannoli.com/ är såklart en jättebra resurs också.

Samma här men slängde en massa cannabisböcker och grejer när jag var lite nojig för ett tag sen. Ångrar det nu.

Cannabis Culture av Patrick Matthews var den första riktigt bra boken jag läste och den blev en inkörsport till andra böcker.

Skulle älska att åka runt till typ Manali och såna ställen och få lite praktisk erfarenhet. Var typ på väg att göra det förut innan jag blev en fattiglapp.

Dom böckerna är bra! Skulle gärna vilja ha The Great Books of Hashish igen då jag blev av med mina men det är väldigt gammal info och det har hänt så mycket på cannabis fronten sedan dess, som exempel så odlas knappt Beldia (maroc landrace som är en korsning mellan europeisk hampa och nån "vanlig" sort från Asien) och ersattes med paki landrace på 90 talet tror jag det var som ger större och bättre skördar och sedan dess har det kommit in massa europeiska frön som olika Skunk sorter, Haze och Critical som är väldigt vanlig nuförtiden och sen på sista åren har dom fått in ännu bättre genetik från USA.

Och sen har dom även börjat med andra tekniker som Static Sift, Frozen Sift/Whole Plant Fresh Frozen (WPFF) och dom har även börjat producera Rosin i Marocko.

Jag undrar också vart all vanlig commercial hash tagit vägen, så jäkla trött på all billig la mousse som känns som det är gjort på vanlig hampa, det fungerar lika dåligt som cbd hash och bubblar ej (vissa plattor iallafall).

Ett råd är att köpa gräs istället tills läget blir bättre eller helst odla, har själv några kloner på ingång hos en bekant.
Senast redigerad av CubanLinks 2024-09-16 kl. 07:08.
Citera
2024-09-16, 13:06
Medlem
moshans avatar
Har för mig att det fanns kakor med namnet Rolex. Finns de kvar?
Citera
2024-09-16, 14:32
Medlem
AGHORIBABA1008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshan
Har för mig att det fanns kakor med namnet Rolex. Finns de kvar?

För 20 år sedan fanns det även hasch med NOKIA stämpel.. "Connecting People"..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in