2024-09-16, 14:35
Medlem
moshans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AGHORIBABA1008
För 20 år sedan fanns det även hasch med NOKIA stämpel.. "Connecting People"..

Har sett bilder på Los Pollos Hermanos i diverse FUPAR. Det namnet kommer från serien Breaking Bad. Är den vanlig?
Senast redigerad av moshan 2024-09-16 kl. 15:26.
Citera
2024-09-16, 16:55
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Dom böckerna är bra! Skulle gärna vilja ha The Great Books of Hashish igen då jag blev av med mina men det är väldigt gammal info och det har hänt så mycket på cannabis fronten sedan dess, som exempel så odlas knappt Beldia (maroc landrace som är en korsning mellan europeisk hampa och nån "vanlig" sort från Asien) och ersattes med paki landrace på 90 talet tror jag det var som ger större och bättre skördar och sedan dess har det kommit in massa europeiska frön som olika Skunk sorter, Haze och Critical som är väldigt vanlig nuförtiden och sen på sista åren har dom fått in ännu bättre genetik från USA.

Och sen har dom även börjat med andra tekniker som Static Sift, Frozen Sift/Whole Plant Fresh Frozen (WPFF) och dom har även börjat producera Rosin i Marocko.

Jag undrar också vart all vanlig commercial hash tagit vägen, så jäkla trött på all billig la mousse som känns som det är gjort på vanlig hampa, det fungerar lika dåligt som cbd hash och bubblar ej (vissa plattor iallafall).

Ett råd är att köpa gräs istället tills läget blir bättre eller helst odla, har själv några kloner på ingång hos en bekant.

Tycker det är kul med historiken kring allt också men ja, ska man lära sig nåt nu så har ju internet så mycket mer bra information. Här liksom https://thepressclub.co/blogs/tips-tricks/the-darker-side-hashish-why-press-your-resin

I telegramgrupperna ser man rätt gott om typ marockaner som säljer till de svenska nätverken. De har mycket mer än la mousse. Beldia för mig är en sorts hasch, det har dom. Och typ fem olika kvaliteer till.

Vet inte om svenskarna fått för sig att la mousse är the shit eller nåt men vid det här laget borde de väl ha märkt att ingen är särskilt nöjd med det.

Kanske allt bra försvinner till länder som Storbrittanien nu? Där har väl varje stad snart en handfull hemliga coffeshops.

Har en säljare som har lite bättre men det är bara på post och det orkar jag inte nu.
Citera
2024-09-16, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alcatra
AK47 och Granddaddy Purple var inte bra. Purple något bättre dock.
Vrf var inte purple bra de standard hash ju
Citera
2024-09-16, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
SkywalkerOG, pineapple express mm. Jag har sett massa olika etikett på exakt samma mousse sand. Samtliga helt under standard. 2/5 i betyg från mig med.
Varför gillar ni inte mousse? Jag tycker de trevligt.
Citera
2024-09-16, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid

För att det är helt sjukt dålig kvalite. Man röker en stor joint men känner ändå bara ett dåligt rus som snabbt går över. Skulle man röka samma mängd av bra hasch skulle man bli heeeelt
Citera
2024-09-16, 21:34
Medlem
OdCaBos avatar
Nu undrar jag om jag ska köpa 25 gram "banana wars" för 1500 eller 10 gram thc-a hasch för 1200.

Lär bli mer nöjd med thc-a haschet trots priset och vikten. Men orka vänta flera dagar. Det säger väl allt om situationen.
Citera
2024-09-17, 01:04
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:

Jag gillar mörkt kletigt braj från Marocko. Luktar som tallbarr å sänker dig så du sitter helt stukad i soffan. Minns inte namnet. Nu har den försvunnit spårlöst och jag har fått nöja mig med andra indica varianter.

Det där gula porösa brajet slår på medan jag röker och sedan varar ruset i en halvtimme. Jag röker en halv spliff varenda gång jag dör i elden ring. Jag gillar det inte och tycker det är dåligt. Ett hegge går på 4 lax vilket säger en hel del om kvaliteten dessutom.
Citera
2024-09-17, 08:26
Medlem
Citat:
Vrf var inte purple bra de standard hash ju

Som sagt purple var bättre men fortfarande inte bra, men kan hålla med om att den är standard jämfört med all annan La mousse skit som florerat i år. Sen rökte jag denna för att lindra imovane AT vilket påverkar.

Phoskitos och Granddaddypurple kändes förövrigt likvärdiga, same-shit-different-klistermärke.
Citera
2024-09-17, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kos7
För att det är helt sjukt dålig kvalite. Man röker en stor joint men känner ändå bara ett dåligt rus som snabbt går över. Skulle man röka samma mängd av bra hasch skulle man bli heeeelt
Jag kan bara blanda med gräs, för mig smakar de godare med La mousse. För flera år sen var de ju henna o skit! Men fanns även fin fin svart kladdig hasch som man nog aldrig kommer se igen. Men la mousse är iaf thc. Luktar o smakar bra. Sen är kicken nog inte bästa och jag sover inte så bra på den. Håller med. Men bättre än henna. Om man vill röka fint får man ta en sån static. Undra va som hände med de rökat vi fick innan corona.

Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Jag gillar mörkt kletigt braj från Marocko. Luktar som tallbarr å sänker dig så du sitter helt stukad i soffan. Minns inte namnet. Nu har den försvunnit spårlöst och jag har fått nöja mig med andra indica varianter.

Det där gula porösa brajet slår på medan jag röker och sedan varar ruset i en halvtimme. Jag röker en halv spliff varenda gång jag dör i elden ring. Jag gillar det inte och tycker det är dåligt. Ett hegge går på 4 lax vilket säger en hel del om kvaliteten dessutom.
Instämmer helt. Dock tkr jag ruset på allt i Sverige varar för kort. Kanske de toleransen eller så e de skit de hämtar hit.

Citat:
Ursprungligen postat av Alcatra
Som sagt purple var bättre men fortfarande inte bra, men kan hålla med om att den är standard jämfört med all annan La mousse skit som florerat i år. Sen rökte jag denna för att lindra imovane AT vilket påverkar.

Phoskitos och Granddaddypurple kändes förövrigt likvärdiga, same-shit-different-klistermärke.
Dem va lite mer klibbiga La mousse. Jämfört med en torr la mousse som är ren skit. Men jag minns när la mousse precis hade kommit. Då var de fanemej premium kvalite. Nu verkar alla rökt ner sig på den
Citera
2024-09-17, 20:15
Medlem
Dvargvarmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Lyckades hitta dom två bästa online åt dig tom

Hashish av Robert Clarke
https://pdfcoffee.com/robert-connell-clarke-hashish-1998pdf-pdf-free.html

The greats books of hashish av Laurence Cherniak
https://drive.google.com/file/d/10Z8x1Ey8T6krIBfD8y31CUskrH6EqCdx/view

Sen är det väl mest häften från cannabismuseum och sånt och artiklar.

MrNice böcker är bra också men det är ju mer smuggling på 70-talet än annat.

https://frenchycannoli.com/ är såklart en jättebra resurs också.

Samma här men slängde en massa cannabisböcker och grejer när jag var lite nojig för ett tag sen. Ångrar det nu.

Cannabis Culture av Patrick Matthews var den första riktigt bra boken jag läste och den blev en inkörsport till andra böcker.

Skulle älska att åka runt till typ Manali och såna ställen och få lite praktisk erfarenhet. Var typ på väg att göra det förut innan jag blev en fattiglapp.

Tack för schyssta länkar och kul att även du gillade "Cannabis Culture" av Matthews! Den köpte jag för flera år sedan och kanske man kan säga att den är en socialantropologisk skildring av cannabis och cannabiskultur från olika ställen i världen. När det gäller "anti-böcker" så är den bästa föstås "HASCH - "inget är som drogen", av Allan Rubin! En höjdare!!
Citera
2024-09-17, 20:18
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dvargvarme
Tack för schyssta länkar och kul att även du gillade "Cannabis Culture" av Matthews! Den köpte jag för flera år sedan och kanske man kan säga att den är en socialantropologisk skildring av cannabis och cannabiskultur från olika ställen i världen. När det gäller "anti-böcker" så är den bästa föstås "HASCH - "inget är som drogen", av Allan Rubin! En höjdare!!

Bara källförteckningen i Cannabis Culture är en guldgruva Boken i sig också.
Citera
2024-09-18, 06:50
Medlem
Citat:

Det bästa haschet som finns är 6 stjärnigt och då är det full melt (det lämnar ingen aska som Rosin eller Wax) och La Mousse är inte ens 1/6 stjärnigt, det sämsta på marknaden utan tvekan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in