Citat:
Ursprungligen postat av
CubanLinks
Dom böckerna är bra! Skulle gärna vilja ha The Great Books of Hashish igen då jag blev av med mina men det är väldigt gammal info och det har hänt så mycket på cannabis fronten sedan dess, som exempel så odlas knappt Beldia (maroc landrace som är en korsning mellan europeisk hampa och nån "vanlig" sort från Asien) och ersattes med paki landrace på 90 talet tror jag det var som ger större och bättre skördar och sedan dess har det kommit in massa europeiska frön som olika Skunk sorter, Haze och Critical som är väldigt vanlig nuförtiden och sen på sista åren har dom fått in ännu bättre genetik från USA.
Och sen har dom även börjat med andra tekniker som Static Sift, Frozen Sift/Whole Plant Fresh Frozen (WPFF) och dom har även börjat producera Rosin i Marocko.
Jag undrar också vart all vanlig commercial hash tagit vägen, så jäkla trött på all billig la mousse som känns som det är gjort på vanlig hampa, det fungerar lika dåligt som cbd hash och bubblar ej (vissa plattor iallafall).
Ett råd är att köpa gräs istället tills läget blir bättre eller helst odla, har själv några kloner på ingång hos en bekant.
Tycker det är kul med historiken kring allt också men ja, ska man lära sig nåt nu så har ju internet så mycket mer bra information. Här liksom
https://thepressclub.co/blogs/tips-tricks/the-darker-side-hashish-why-press-your-resin
I telegramgrupperna ser man rätt gott om typ marockaner som säljer till de svenska nätverken. De har mycket mer än la mousse. Beldia för mig är en sorts hasch, det har dom. Och typ fem olika kvaliteer till.
Vet inte om svenskarna fått för sig att la mousse är the shit eller nåt men vid det här laget borde de väl ha märkt att ingen är särskilt nöjd med det.
Kanske allt bra försvinner till länder som Storbrittanien nu? Där har väl varje stad snart en handfull hemliga coffeshops.
Har en säljare som har lite bättre men det är bara på post och det orkar jag inte nu.