2024-09-14, 11:17
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Glöm inte hjälmen när specialbussen kommer.
Vadårå? Tänker du försöka köra över mig eller?

Det har tagit oss 4-5 år att gå från 16M till 110M. Skulle vi nu dubbla det till ett EK på runt 200M så skulle jag säga att det var rätt bra år...

Vet dock att man tidigare har betalat av på Årsta faciliteterna samt att man försöker kanalisera bolagsvinsterna över till föreningen på olika sätt. Detta för att ha så lite överflödig likviditet som möjligt.

Ett gym skall byggas i höst som kanske kan cashas i allt större grad. Så frågan är dumt ställd från början, då det finns för mycket parametrar som gör det svårt att spekulera i svaret.
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-09-14 kl. 11:28.
Citera
2024-09-14, 11:30
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Vad babblar du om??

Får känslan av att du fortfarande är butt hurt efter att blivit skolad tidigare när du snurrade ihop likviditet med eget kapital...
Tidningsrubrikerna och den efterföljande diskussionen kring era spelarförsäljningar för tankarna till när Joakim von Anka badar i alla sina pengar.

Åt andra hållet spekulerar du kring 40 miljoner i ökat EK.

Det är denna kontrast som åsyftas i Bajenmiljoner.
Citera
2024-09-14, 11:44
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Tidningsrubrikerna och den efterföljande diskussionen kring era spelarförsäljningar för tankarna till när Joakim von Anka badar i alla sina pengar.

Åt andra hållet spekulerar du kring 40 miljoner i ökat EK.

Det är denna kontrast som åsyftas i Bajenmiljoner.
Jag gör skillnad på försäljningar och resultat efter kostnader och investeringar. Det gör dom flesta andra också.

Påminner lite om diskussionen när Bajen sålde Berisha och då plötsligt inte bara kostnaden när han kom utan även lönen han tjänat plötsligt skulle börja räknas in. Det nya alternativet sättet att räkna försvann dock lika fort som det kom, så fort andra lag började sälja spelare...
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-09-14 kl. 11:47.
Citera
2024-09-14, 11:54
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Du fortsätter att lova saker som om du inte lärt dig någonting i år
Jag lär mig aldrig någonting!
Citera
2024-09-14, 17:04
Medlem
Citat:
Vadårå? Tänker du försöka köra över mig eller?

Det har tagit oss 4-5 år att gå från 16M till 110M. Skulle vi nu dubbla det till ett EK på runt 200M så skulle jag säga att det var rätt bra år...

Vet dock att man tidigare har betalat av på Årsta faciliteterna samt att man försöker kanalisera bolagsvinsterna över till föreningen på olika sätt. Detta för att ha så lite överflödig likviditet som möjligt.

Ett gym skall byggas i höst som kanske kan cashas i allt större grad. Så frågan är dumt ställd från början, då det finns för mycket parametrar som gör det svårt att spekulera i svaret.

Hur funkar Z och AEG i detta? Nu när det går bra ekonomiskt borde detta ju göra utköpet dyrare men samtidigt tjänar väl varken Z el AEG mer pengar för att Hammarby tjänar mer?

Måste ändå vara en av de sämre affärerna någonsin att ta in AEG även om det säkert handlade om att överleva.
Citera
2024-09-14, 17:14
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Hur funkar Z och AEG i detta? Nu när det går bra ekonomiskt borde detta ju göra utköpet dyrare men samtidigt tjänar väl varken Z el AEG mer pengar för att Hammarby tjänar mer?

Måste ändå vara en av de sämre affärerna någonsin att ta in AEG även om det säkert handlade om att överleva.
AEG stöttade Bajen framför allt under de svåra åren runt 2012 då man bla köpte sponsorrättigheterna för en mycket högre summa än vad Bajen hade kunnat kräma ur. Sedan har det vart en hel del mjuka faktorer dom hjälpt till med. Men sedan 5-6 år tillbaka tror jag inte dom kunnat/behövt bidra med så mycket som inte Bajen klarat själv.

AEG har som du säger inte mycket nytta av Bajen och Djurgården längre nu efter dom hade etablerat sig på arenafronten i Stockholm och är säkert villiga att sälja till vinst jämfört med vad dom en gång gick in med.
Frågan är bara vad klubbarna tycker det är värt att lägga pengarna på. Hur mycket pengar måste man ha "över" för att det skall vara värt att köpa ut AEG framför att värva en stjärnspelare?
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-09-14 kl. 17:16.
Citera
2024-09-14, 18:02
Medlem
ZlatanManias avatar
Fyfan vad lack man hade varit om man var VSK:are... Att han faller så lätt vid 3-3 och målet döms bort i en sån situation å domaren köper det. Usch.
Citera
2024-09-14, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Fyfan vad lack man hade varit om man var VSK:are... Att han faller så lätt vid 3-3 och målet döms bort i en sån situation å domaren köper det. Usch.
Har alltid vari motigt att vara VSK.are. Domaren hade redan pekat mot mittpunkten och 3-3 var uppe på tavlan. Behövs inget VAR för att ändra domslut.
Citera
2024-09-14, 19:01
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Här kan man roa sig med att tippa samtliga matcher och få en sluttabell. AIK får 51p och slutar fyra.

https://www.kicker.de/allsvenskan/tabellenrechner

Botten Halmstad, Kalmar, Värnamo

1 Malmö FF 30 69
2 BK Häcken 30 60
3 Djurgardens IF 30 57
4 Hammarby IF 30 52
5 Mjällby AIF 30 52
6 AIK 30 50
7 IF Elfsborg 30 49
8 IK Sirius 30 43
9 Göteborgs AIS 30 43
10 BP 30 34
11 IFK Norrköping 30 32
12 IFK Värnamo 30 27
13 IFK Göteborg 30 27
14 Kalmar FF 30 25
15 Halmstads BK 30 23
16 Västeras SK 30 22
Citera
2024-09-14, 19:07
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Verkligen. Lite synd om dem faktiskt.
Är det nya domarnivån så kommer många mål bli bortdömda framöver...
Citera
2024-09-14, 19:43
Medlem
GretaFfetas avatar
Citat:

Knappast att han faller lätt då han hade påbörjat ett hopp för att nicka borta inlägget. Krävs inte mycket tryck för att få han ur balans så att säga.

Dock kan jag hålla med om att det är högst diskuterbart oavsett vad man tycker om knuffen mot Noren ifall det skulle vara en frispark för GAIS där eller ej.
Citera
2024-09-14, 21:39
Medlem
Citat:
AEG stöttade Bajen framför allt under de svåra åren runt 2012 då man bla köpte sponsorrättigheterna för en mycket högre summa än vad Bajen hade kunnat kräma ur. Sedan har det vart en hel del mjuka faktorer dom hjälpt till med. Men sedan 5-6 år tillbaka tror jag inte dom kunnat/behövt bidra med så mycket som inte Bajen klarat själv.

AEG har som du säger inte mycket nytta av Bajen och Djurgården längre nu efter dom hade etablerat sig på arenafronten i Stockholm och är säkert villiga att sälja till vinst jämfört med vad dom en gång gick in med.
Frågan är bara vad klubbarna tycker det är värt att lägga pengarna på. Hur mycket pengar måste man ha "över" för att det skall vara värt att köpa ut AEG framför att värva en stjärnspelare?

Jo de har säkert behövts men blir ju en jävla situation nu när man ändå får säga att det går bra på alla plan och som du säger de behövs inte men vill förmodligen inte sälja billigt.
Sen är ni väl iaf inget AB likt AIK antar jag så allt är väl inte nattsvart även om jag inte har full koll på skillnaderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in