2024-09-13, 15:34
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Från tjugonionde juni till åttonde juli har det varit regnigt och ljummen temperatur (för att vara juli!).

Även om de nu skulle spelat in filmen den nionde juli (såsom du menar) hinner inte en gräsmatta bli i ett sådant skick på en dag, och den skulle i så fall inte repa sig på två dagar till att bli så pass grön och fin som den är på filmen som sägs föreställa Essies försvinnande.

Jag menar inte att de har spelat in filmen någon viss dag, jag påpekar bara att det var varmt och fint väder dagarna före.

Gräsmattan är precis lika grön och fin på agility-filmen som den är på försvinnande-filmen, eller snarare som den är på det inslag på TV4 där pappan intervjuades. I intervju-filmen är det skuggigt/molnigt, så jämför med gräsmattan i de skuggiga delarna i agility-filmen, så ser man att gräset är lika grönt i bägge fallen. Det växer till och med massvis med små blommor i gräset i agility-filmen och samma små blommor kan man se på försvinnande-filmen. I en uttorkad gräsmatta växer inga blommor. Det är väldigt många små detaljer som stämmer väl överens i filmerna, men ingenting som visar på någon betydande tidsskillnad dem emellan. Allt tyder på att filmerna är äkta precis som de presenteras och inspelade tätt inpå varandra.
Citera
2024-09-13, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 17tanter
Det är ju bara ljuset som ändrar växtligheten fullkomligt på dessa bilder

Jag pratade inte om växtligheten, men kan vara arbetsamt med läsförståelse ser jag....
Citera
2024-09-13, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Jag pratade inte om växtligheten, men kan vara arbetsamt med läsförståelse ser jag....
Jag tror du missförstod meningen med mitt inlägg. Ingen skada skedd
Citera
2024-09-13, 18:16
Medlem
Nonitottas avatar
Någon som vet om A har flyttat till det nya huset (med den stackars katten) ännu? Inflyttningen skulle ju vara 19e Augusti. Meningen var från början att Essie skulle flytta med dit, men det blir ju inte så av olika skäl...

...men PÖ ville skaffa en ny assistenthund. Det ville han redan ett par dagar efter att Essie försvann. Var det inte så att swishpengarna skulle gå till det? Han var verkligen snabb på pucken. Han visste att Essie inte skulle komma tillbaka.

Undrar också om han har kontaktat försäkringsbolaget gällande ersättning för den försvunna hunden. I så fall lär han bli synad i sömmarna.
Senast redigerad av Nonitotta 2024-09-13 kl. 18:54.
Citera
2024-09-13, 20:29
Medlem
miamanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Jag menar inte att de har spelat in filmen någon viss dag, jag påpekar bara att det var varmt och fint väder dagarna före.

Gräsmattan är precis lika grön och fin på agility-filmen som den är på försvinnande-filmen, eller snarare som den är på det inslag på TV4 där pappan intervjuades. I intervju-filmen är det skuggigt/molnigt, så jämför med gräsmattan i de skuggiga delarna i agility-filmen, så ser man att gräset är lika grönt i bägge fallen. Det växer till och med massvis med små blommor i gräset i agility-filmen och samma små blommor kan man se på försvinnande-filmen. I en uttorkad gräsmatta växer inga blommor. Det är väldigt många små detaljer som stämmer väl överens i filmerna, men ingenting som visar på någon betydande tidsskillnad dem emellan. Allt tyder på att filmerna är äkta precis som de presenteras och inspelade tätt inpå varandra.

Alltså allt det här trixandet med bilder och filmer, är det inte märkligt? Det finns ju givetvis metadata på filmen som visar att den inte som påstås “tagen några dagar innan Essie försvann” Att envist hävda det säger en hel del om försöken att frisera verkligheten, liksom alla photoshoppade bilder som P lagt upp i samband med “försvinnandet” (mordet) , exempelvis denna där kopplet är bortsuddat:
https://imgur.com/a/FCQ8M5N
Och inte en enda jävla bild där hunden ser trygg och glad ut har presenterats; att lägga ut en gammal film på en stressad hund som bevis på att den har det bra säger allt enligt mig.
Citera
2024-09-13, 20:53
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miamania
Alltså allt det här trixandet med bilder och filmer, är det inte märkligt? Det finns ju givetvis metadata på filmen som visar att den inte som påstås “tagen några dagar innan Essie försvann” Att envist hävda det säger en hel del om försöken att frisera verkligheten, liksom alla photoshoppade bilder som P lagt upp i samband med “försvinnandet” (mordet) , exempelvis denna där kopplet är bortsuddat:
Och inte en enda jävla bild där hunden ser trygg och glad ut har presenterats; att lägga ut en gammal film på en stressad hund som bevis på att den har det bra säger allt enligt mig.

Ja, visst är det märkligt då att ingen har rotat fram denna metadata, allra minst polisen. Och du missar precis som alla andra lögnaktiga troll att presentera bevisen för ditt påstående om att bilden du länkat är photoshoppad.

Alla filmer jag sett så har Essie sett glad och frisk ut.
Citera
2024-09-13, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miamania
jag har även reagerad på att den ser törstig ut. öppen mun hängande tunga. gissar man inte kan läsa av hunden ordentligt.
Citera
2024-09-13, 21:08
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
"ändrar växtligheten fullständigt"? Ja, ni hittar på, ljuger och överdriver precis allting. Det är samma växtlighet på bägge bilderna och skillnaderna man tycker sig kunna se är ingenting som inte kan vara en effekt av en till två veckor högsommar och de diametralt motsatta ljusförhållandena. Att du och andra näthatare vägrar förstå verkligheten förändrar ingenting av det.

Och hur var det nu med äpplena, när får vi se dem?
Nej, just det, påhitt och lögner, det är det enda ni har att komma med.

Det är nog fler än jag som har sparat alla dessa bilder. Det är äpplen på träden i intervjun med P och inga äpplen på filmen med Amanda.

Du menar att du har missat det oxå?
Citera
2024-09-13, 21:13
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Det är nog fler än jag som har sparat alla dessa bilder. Det är äpplen på träden i intervjun med P och inga äpplen på filmen med Amanda.

Du menar att du har missat det oxå?

Jag har inte sett någon film med dottern som är av sådan kvalitet att det går att avgöra om det finns några äpplen i trädet eller inte. Kan du länka till filmen där du menar att det går att avgöra!?
Citera
2024-09-13, 21:39
Medlem
PÖ i sitt "Kommentar till artikel"
(Versionen som gällde 2 aug)
Där skriver han några grejer jag skulle vilja lyfta.
* kontakt har skett flertalet gånger med JS
då vi haft frågor kring Essie och svårigheter vi stött på*
- Vilka svårigheter kan det vara?
(Jag skriver inte ut hela namnet som PÖ gjort)
*informationen till personalen om att Essie är en så pass stabil hund att hon aldrig skulle säga ifrån trots att hon blir slagen nästan till död
- HUR kan han veta det? Essie må vara ordentligt tränad men hur kan han vara så tvärsäker? Har A testat?
* Att A lekt hårdhänt när hon är som en 4 åring har hänt.
- Hoppsan... "har hänt" hur ofta då???
* ang badrummet så är det inte skydda Essie utan PA ska hjälpa A att göra rätt i den situationen.
* Essie har vid ett tillfälle blivit sparkad på rumpan av A i aggression.
(I den här versionen var "rumpan" tillagt)
- jag tror faktiskt mer på dom som uppgett att A sparkat Essie fler gånger än en.
Ska ett djur behöva leva så? Att aldrig veta när nästa spark kommer?
Det ÄR djurmisshandel att sparka ett djur.

Får räcka så här just nu.
Citera
2024-09-13, 22:04
Medlem
miamanias avatar
Citat:
Ja, visst är det märkligt då att ingen har rotat fram denna metadata, allra minst polisen. Och du missar precis som alla andra lögnaktiga troll att presentera bevisen för ditt påstående om att bilden du länkat är photoshoppad.

Alla filmer jag sett så har Essie sett glad och frisk ut.

Så du förnekar att bilderna är photoshoppade? Det är lätt att reda ut annars. Och metadatan går govetvis att hämta ut men kan du förklara för mig varför polisen skulle lägga resurser på att utreda det om det som du påstår att det inte föreligger några som helst misstankar mot familjen?
P är uppenbarligen förtjust i att manipulera bilder, filmer och sanningen.
Citera
2024-09-13, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Någon som vet om A har flyttat till det nya huset (med den stackars katten) ännu? Inflyttningen skulle ju vara 19e Augusti. Meningen var från början att Essie skulle flytta med dit, men det blir ju inte så av olika skäl...

...men PÖ ville skaffa en ny assistenthund. Det ville han redan ett par dagar efter att Essie försvann. Var det inte så att swishpengarna skulle gå till det? Han var verkligen snabb på pucken. Han visste att Essie inte skulle komma tillbaka.

Undrar också om han har kontaktat försäkringsbolaget gällande ersättning för den försvunna hunden. I så fall lär han bli synad i sömmarna.

P gjorde bort sig i tidigt läge, på Facebook så blev massvis blockade när de ifrågasatte beteenden som denne höll på i media..
Försäkringsbolaget gör egen utredning I detta, vilket tar minst 6mån enligt Försäkringsbolaget..
Han är riktigt körd när myndigheterna har dragit ner kalsongerna på nöten...
Men det har clownerna i cirkus inte fattat ännu, utan håller på med sina hittepå inlägg då inte någon bryr sig längre..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in