2024-09-13, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Är mer orolig för er i Rask tråden om ni har egna barn det är mer skadligt än att Rask är pappa. Han ger barnen kärlek, omsorg och barnen slipper flytta runt varje vecka
Så vi i Rask tråden ger inte barnen kärlek och omsorg samt att vi flyttar runt varje vecka? Du vet ju själv att det inte stämmer.

Vi hatar våra barn och flyttar runt varje vecka ?
2024-09-13, 09:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Man kan ju bara hoppas att du själv inte har barn.
Men de jag vet kommer inte göra er lyckliga men jag kommer njuta 🤩
’Det du vet kommer inte göra er lyckliga’.
Okej?
Vem är så investerad i det här så att sådant du vet kommer göra någon eller några olyckliga?

Det låter jättekonstigt!
2024-09-13, 11:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Toapapper54
Ingen av de är Jocke. Han är 38 och bosatt i Norrköping. Hur sjukt det än låter med tanken på hans historik men han har aldrig blivit dömd.
Okej jag trodde nästan att han bör vara dömd för ett par saker minst, men där ser man!
2024-09-13, 11:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Inte han.

Jockeboy är 38.

Han har säkert några gamla ringa som är gallrade sedan länge men inget smaskigare än så.
Ja jag tyckte att han skulle vara yngre än de som är förekommande på sajten.

Då förstår jag!
Tack
2024-09-13, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
För att kapital har tillkommit som inte funnits förut.

Varför har dom skulder?
Förr hade mycket lägre skulder.
Var det shoppandet som satte företaget i stora skulder? Olof K förstod det tidigare än oss amatörföretagare.

Varför registrerade du dig här?

Långfristiga skulder är deras värdepapper. Det är en öringar som är på Avanza och kallas därmed skuld. De 16 miljoner du pratar om som är utöver 5.9M är deras fonder och aktier. Det är en skuld till de själva då de investerat pengarna. Rng Bolagsverket och fråga själv eller en skattejurist.

Vad är långfristiga värdepappersinnehav?
T ex är avsikten att placera överskott av likvida medel tillfälligt så betraktas förvärvet som kortfristigt även om innehavstiden blir längre än ett år men är avsikten att placera pengar längre än ett år vid förvärvstillfället så blir andelarna långfristiga placering.

Det är en fordran de har till sig själva på 16 miljoner från Avanza. Det är pengar de har, en fordran. Så det du tror är -16 miljoner är egentligen + 16 miljoner.

Vem skulle ens låna ut 16M till de?

Varför jag registrerade mig här angår inte dig men jag förstår att det stör dig. Jag registrerade mig här för att bemöta all dessinformation och mycket av den står du för.
Senast redigerad av Toapapper54 2024-09-13 kl. 13:05.
2024-09-13, 13:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Debatoren
Okej jag trodde nästan att han bör vara dömd för ett par saker minst, men där ser man!

Jag tror alla som inte vet tror det faktiskt. Så förstår dig. Trodde själva att han under tiden Jockeboi och säg 2003-2012 skulle ha samlat på sig några mindre domar men icke.
2024-09-13, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
’Det du vet kommer inte göra er lyckliga’.
Okej?
Vem är så investerad i det här så att sådant du vet kommer göra någon eller några olyckliga?

Det låter jättekonstigt!

Det stavas nog Eko, skattesmittning, pengatvätt och fängelse.
2024-09-13, 17:13
Avslutad
Citat:
Långfristiga skulder är deras värdepapper. Det är en öringar som är på Avanza och kallas därmed skuld. De 16 miljoner du pratar om som är utöver 5.9M är deras fonder och aktier. Det är en skuld till de själva då de investerat pengarna. Rng Bolagsverket och fråga själv eller en skattejurist.

Vad är långfristiga värdepappersinnehav?
T ex är avsikten att placera överskott av likvida medel tillfälligt så betraktas förvärvet som kortfristigt även om innehavstiden blir längre än ett år men är avsikten att placera pengar längre än ett år vid förvärvstillfället så blir andelarna långfristiga placering.

Det är en fordran de har till sig själva på 16 miljoner från Avanza. Det är pengar de har, en fordran. Så det du tror är -16 miljoner är egentligen + 16 miljoner.

Vem skulle ens låna ut 16M till de?

Varför jag registrerade mig här angår inte dig men jag förstår att det stör dig. Jag registrerade mig här för att bemöta all dessinformation och mycket av den står du för.

Vill bara tilläga att de är väldigt vanligt när du driver Ab att investera överskottet i Tex fonder eller aktier..

Investera i aktier, fonder, kryptovalutor
Det är väldigt populärt bland företagare att investera överskottet i aktier, fonder eller till och med kryptovalutor. Ur ett historiskt perspektiv har börsen fortsatt att gå uppåt under de senaste 30 åren. Det här har resulterat i att många har lyckats tjäna stora summor pengar genom att investera på börsen.

Man kan även välja att ta utdelning

Hur man sköter o driver finns ju på Google och de stämmer de du säger pengarna som man investerar
blir minus eftersom dom försvinner ifrån bolags kontot.
Men är i själva verket är de + pengar
Bara som du säger ring o fråga en skattejurist.

Personligen så skulle ja nog hyra utdelar utav huset till ett företag i stället mer säkra pengar
Men de är min personliga åsikt.
2024-09-13, 17:25
Avslutad
Citat:
Men glöm aldrig att Lillen vid 12 sen kan blicka tillbaka på sina resor mellan 2-4 med sitt superminne och inte alls kommer ha r från att världens bästa pappa satt i fängelse när hon var 4-9 och nu är fattig som en kyrkråtta 😎

Helt sinnessjukt att Chrippa tjänar mer än Jocke, Anjo och Rask ihop men kan inte ta 10 % och lägga på sina skulder till KF så barnet slipper det hemska tramat att polis tar in Chrippa på kontroll på flygplatsen och där styvmamman tar upp mobilen och skriker mot polisen. Detta problem skulle undvikas om Chrippa lade 10 % av sin lön på sina skulder med skyhög ränta. Samma gäller att dottern får betala hans skulder med sina märkeskläder då denna "rike" man är en total egoist.

Kul att sitta i fängelse och inte kunna göra nåt åt skulden där belopppen ökar med en årslön per år ungefär pga räntan. Chrippa kommer säkert be Jocke om lån för att betala av skulden då men ironiskt att vända sig till Jocke som är en sådan psykopat tydligen.

Vi är många som köpt popcorn och satt vinet på kylning för att se när Eko stormar lägenheten. Hoppas bara inte lillen kommer vara där då för det skiter polisen fullständigt i. Rask, Therese och Lisen har 1a parkett. Jag har köpt sittplats på rad 3.

Självklart kommer det bli så till sluta att han behöver Jockes hjälp, det är ju alltid så det brukar sluta.
Han är ju allt annat än en bra förebild till sin dotter.
2024-09-13, 17:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av antonio-puerta
Så vi i Rask tråden ger inte barnen kärlek och omsorg samt att vi flyttar runt varje vecka? Du vet ju själv att det inte stämmer.

Vi hatar våra barn och flyttar runt varje vecka ?

Ja så är det för som ni skriver i Rask tråden har ni noll tanke på hans barn fast ni påstår att ni hjälper dom, det är dessutom barn med speciella behov, och ni sitter och skickar skit till skolan, vidrigt!

Sen var det en pik mot chrippa men trodde du förstod det 😉
Senast redigerad av mutemute123 2024-09-13 kl. 17:36.
2024-09-13, 18:13
Avslutad
Citat:
Ja du är uppenbart kunnig inom detta så om jag har fel om nåt kan du ju rätta 🙂

Jag kan väldigt lite om AB och skriver bara det jag får höra. Jag tänker att om nåt inte stämmer får nån gå in och rätta.

Har haft två bolag som gick med för mycket i vinst så visst jag har också skatteplanerat en gång i tiden.
Och finns lite olika vägar att gå.
Antingen investerar du pengarna i något nytt projekt.
Eller flyttar pengarna till fondförsäkringar som de så fint kallas.
Eller plockar ut överskottet i så kallad utdelning

Förmodligen har J6J inte plockat ut så mycket i utdelning
Utan flyttat över till fondkonton vilket e smart mindre skatt och mindre strul
Att hålla ner lönekostnader 'r de ända rätta om man ska försöka styra upp företaget.

Och till sist de inte många vet är att när ett ärende skickas till förvaltningsrätten.
Innan dom ens funderar så måste de finnas likvida medel i bolaget annars blir de KK direkt
Skattemyndigheten är inget man leker med
2024-09-13, 18:17
Medlem
Citat:
Det var nog en peak mot Chrippa mer. Lätt att förstå med IQ över 80.
Vi med IQ över 80 tänker inte på Chrippa 24/7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in