Citat:
Ursprungligen postat av
Toapapper54
Långfristiga skulder är deras värdepapper. Det är en öringar som är på Avanza och kallas därmed skuld. De 16 miljoner du pratar om som är utöver 5.9M är deras fonder och aktier. Det är en skuld till de själva då de investerat pengarna. Rng Bolagsverket och fråga själv eller en skattejurist.
Vad är långfristiga värdepappersinnehav?
T ex är avsikten att placera överskott av likvida medel tillfälligt så betraktas förvärvet som kortfristigt även om innehavstiden blir längre än ett år men är avsikten att placera pengar längre än ett år vid förvärvstillfället så blir andelarna långfristiga placering.
Det är en fordran de har till sig själva på 16 miljoner från Avanza. Det är pengar de har, en fordran. Så det du tror är -16 miljoner är egentligen + 16 miljoner.
Vem skulle ens låna ut 16M till de?
Varför jag registrerade mig här angår inte dig men jag förstår att det stör dig. Jag registrerade mig här för att bemöta all dessinformation och mycket av den står du för.
Vill bara tilläga att de är väldigt vanligt när du driver Ab att investera överskottet i Tex fonder eller aktier..
Investera i aktier, fonder, kryptovalutor
Det är väldigt populärt bland företagare att investera överskottet i aktier, fonder eller till och med kryptovalutor. Ur ett historiskt perspektiv har börsen fortsatt att gå uppåt under de senaste 30 åren. Det här har resulterat i att många har lyckats tjäna stora summor pengar genom att investera på börsen.
Man kan även välja att ta utdelning
Hur man sköter o driver finns ju på Google och de stämmer de du säger pengarna som man investerar
blir minus eftersom dom försvinner ifrån bolags kontot.
Men är i själva verket är de + pengar
Bara som du säger ring o fråga en skattejurist.
Personligen så skulle ja nog hyra utdelar utav huset till ett företag i stället mer säkra pengar
Men de är min personliga åsikt.