2024-09-13, 16:02
Medlem
roppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Alla ni som hävdar att Betroddmedlem inte är GM. Hur kommer det sig att han inte skrivit ett enda inlägg sen han blev gripen?

För att verkligheten kom ikapp även hans ungdomliga naivitet. Nu är han skitnödig istället för uppmärksamhetstörstande som han var så sent som inatt. Och han sitter antagligen och sopar bort spår själv, vilket innebär att det vore dumt att sitta inloggad på det kontot på flashback när dörren smäller till.
Citera
2024-09-13, 16:07
Medlem
SevenStarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nwo123
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/25PG8v/oisin-cantwell

Aftonbladets skribent/nyhetskolumunist Oisín Cantwell skiver och analyserar nyheten/ "Mordförsöken kan vara inspirerade av USA"

The Washington Post publicerade faktiskt en artikel för några dagar sedan om killen (Bradley Cadenhead) som startade 764!
Bild på honom: https://www.washingtonpost.com/wp-apps/imrs.php?src=https://arc-anglerfish-washpost-prod-washpost.s3.amazonaws.com/public/VXHULTIIAMBSSHORVS73YXTDM4.JPG&w=1440&impolicy=hig h_res

En del av artikeln:
Folk som vill associeras med det där alls är verkligen riktigt rubbade.
Senast redigerad av SevenStars 2024-09-13 kl. 16:10.
Citera
2024-09-13, 16:08
Medlem
Vi kommer nog tyvärr få se mer av sånt här i framtiden. Det skedde en liknande grej i turkiet förra månaden. https://www.aljazeera.com/news/2024/8/13/turkey-arrests-teenager-for-stabbing-attack-at-mosque
Citera
2024-09-13, 16:10
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Inte GM men med i samma gäng, etniskt svensk, äldre, annan ort. Säger inget ID-röjande förstås.

kanske ordmärkeri men, är det ett gäng när någon ensling bor i UK och en annan ensling bor i hässelby? de verkar mest vara ensamma tillsammans, fast online då.
Citera
2024-09-13, 16:11
Medlem
Mirrormasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slåttermaskin
Laddades upp 1 juli 2024. Jag vet inte om det är ytterligare en attack av samma gärningsperson. Det som jag reagerade på var att i en av de redigerade videorna i Telegramkanalerna fanns klipp från YouTube-videon med.

Husen i bakgrunden ser ut som de på Aprikosgatan.
Citera
2024-09-13, 16:13
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SevenStars
Jag upprepar mig nu men...

Enligt Doxbin påstås som jag skrivit förut S1N vara från Storbritannien,
men en i tråden som haft lite kontakt med S1N är tydligen säker på att S1N som är vän med Slain är svensk.
Axx nämnde jag förut (och som står klottrat snett under Slain) - nämns också komma från Storbritannien.
Karu står också klottrat och det finns en Karu på Doxbin... kommer från USA.
Finns en del info om personerna... men måste förstås inte vara samma.

Det kan ju vara horungar med samma hat av omvärlden som han har kontakt med på Discord. Såg att han pratade om discord vilket alla kids verkar använda för allt. Tycker hakkors och hammare/skära är coolt. Alla som inte är som dom är faggots och niggers!

Dom har säkert suttit och hetsat varandra att begå brott och dåd för clout. nihilister som tror dom är djupa och att det är fel på världen inte dom.

Det är deras ”gäng” av nördar som hänger ihop.

Kanske borde någon som orkar söka upp dessa horungar och prata med Interpol.
Citera
2024-09-13, 16:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Inte GM men med i samma gäng, etniskt svensk, äldre, annan ort. Säger inget ID-röjande förstås.

Vet du vem personen är eller som är med i gruppen? Skiter i om de är ts men ge oss mer du behöver ej påpeka att det är ts.
Citera
2024-09-13, 16:17
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Han vill ej åka fast.

Han ville ha uppmärksamhet och få medlemmar till deras böggruppering.

Han sket ner sig och nästan tömde telegramgruppen när folk här hittade honom.

Ja men precis. Ser inget som tyder på att han ville åka fast eller att det var ett rop på hjälp. Dessutom är det sällan så i liknande fall med ensamma galningar eller medlemmar i liknande djupt störda grupper.

Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
Fast lågt IQ måste det vara. Går man ut med information och bilder så att det är fritt fram för FB att lägga ihop pusslet så måste det vara ett riktigt lågt IQ vi har att göra med.

Nja nej jag anser inte det och det är sällan en faktor i liknande fall. Visst finns det en korrelation mellan lågt IQ och kriminalitet men det brukar inte vara denna typ av kriminalitet.
Ensamma galningar brukar vara rätt intelligenta historiskt sett och hög intelligens ökar risken för mental ohälsa och diverse diagnoser.
Säger inte att denna GM har ett högt IQ men jag ser inget som tyder på ett lågt IQ men det är möjligt att han har det. Återstår att se.

Är man 15 år gammal har man en underutvecklad frontallob som styr beslutsfattande, förstånd och gör att man har sämre konsekvenstänk än jämfört med en vuxen.
Det har snarare med omogenhet och låg känsla för konsekvens att göra än lågt IQ.

Jag har inte läst så mycket och kan inte så mycket om denna typ som går med i sjuka grupper och utför denna typ av brott.
Men om man ska ta en skolskjutare som exempel så känner de sig ofta marginaliserade, avvisade och har blivit mobbade. De är väldigt intresserade av allt som har med våld att göra. De tittar på videos om våld, är vapenintresserade, fantiserar om våld osv. De brukar också vara intresserade av satanism, nazism och tidigare skolskjutningar.
Kan se vissa likheter med denna killen och grupperna han kan kopplas till (No Lives Matter osv).
Citera
2024-09-13, 16:17
Medlem
RobertoSavianos avatar
Fortsätter hävda att GM agerat ensam i Sverige. Om nån annan har nåt bevis eller åtminstone som kan avslå att det är samma person bakom dessa nick så får de gärna visa det.

Folk hävdar att det finns en till person som bor i övre delen av Sverige, men finns ingen rapportering om sånna brott någon annanstans i Sverige.

Finns så vitt jag ser, inga saker som tyder på att det finns nån annan svensk som är inblandad i detta.

Verkar dock haft kontakt och typ livestreamat till folk i England.
Citera
2024-09-13, 16:18
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Fick också lite såna vibbar. Tror dock inte dom här ungarna är ideologiskt övertygade, det handlar snarare om vilsna pojkar som söker sin identitet och träffade likasinnade på nätet där de försöker bräcka varandra i brutalitet.

Vi kommer få se mer av sånt här i framtiden, tendenserna finns redan på TikTok om man är lite insatt. Löst sammansatta våldsamma grupperingar.
Nästan så man önskar en kärnvapenbomb över hela skiten så lidandet tar slut. Jag mår dåligt av speciellt detta mot försvarslösa djur.
Citera
2024-09-13, 16:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Fortsätter hävda att GM agerat ensam i Sverige. Om nån annan har nåt bevis eller åtminstone som kan avslå att det är samma person bakom dessa nick så får de gärna visa det.

Folk hävdar att det finns en till person som bor i övre delen av Sverige, men finns ingen rapportering om sånna brott någon annanstans i Sverige.

Finns så vitt jag ser, inga saker som tyder på att det finns nån annan svensk som är inblandad i detta.

Verkar dock haft kontakt och typ livestreamat till folk i England.

Du förtränger fortfarande att videon på kvinnan filmades av en annan gm? Alltså va det 2 personer. Sluta hitta på saker nu

De va en kameraman och en knivhuggare och en som tittat på liven
Senast redigerad av Har2meterkuk 2024-09-13 kl. 16:25.
Citera
2024-09-13, 16:21
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirrormask
Husen i bakgrunden ser ut som de på Aprikosgatan.

Det ligger nära Friherregatan 50.

Aprikosgatan:
https://www.google.com/maps/place/Aprikosgatan,+Stockholm/@59.3646726,17.8355765,560m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x465f9fde32c83a6b:0xac7fb a64d3355b23!8m2!3d59.3627004!4d17.8390893!16s%2Fg% 2F1thr5t5d?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MDkxMS4wIKXMDSoA SAFQAw%3D%3D

Friherregatan:
https://www.google.com/maps/place/Friherregatan+50,+165+58+H%C3%A4sselby/@59.3663567,17.8348249,748m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x465f9fe76843bcd5:0x165b4 dc48edc507e!8m2!3d59.3667367!4d17.8378802!16s%2Fg% 2F11c272fcxz?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MDkxMS4wIKXMDS oASAFQAw%3D%3D

Tunneln med klotter:
https://www.google.com/maps/@59.36721,17.8391559,3a,85.5y,101.32h,82.44t/data=!3m7!1e1!3m5!1s-6VdkI2fl1xh8pfmTlI9TA!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetview pixels-pa.googleapis.com%2Fv1 %2Fthumbnail%3Fpanoid%3D-6VdkI2fl1xh8pfmTlI9TA%26cb_client%3Dmaps_sv.tactil e.gps%26w%3D203%26h%3D100 %26yaw%3D25.27938%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i1 6384!8i8192?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MDkxMS4wIKXMDSo ASAFQAw%3D%3D
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in