2024-09-13, 15:29
Medlem
Mirrormasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Kan du länka discord servern för den som ej e
Så insatt?

https://discord.com/invite/ffs (Länken fanns en sökning bort, i meddelande #661)
Citera
2024-09-13, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Jag skulle gissa att antingen har användare på samma forum så som telegram, Discord eller liknande tipsat eller så är det t.ex Homeland security som har kontaktat svensk polis men då kan jag tycka att polisen och expressen hade förtydligat det men det kommer säkert mer konkret information med tiden.

Att polisen fått tips från utlandet innebär inte att det är underförstått att GM är av utländsk härkomst.
Vet inte om du minns galningen som slog ner äldre och kvinnor ute på nån udde i Stockholm för ett par år sedan?
Han hade chattat med en från Pakistan i Chatroulette tror jag det var och pratat om sitt begär att mörda och nämnt detaljer från dåden han utfört. Den han chattade med från Pakistan kontaktade svensk polis vill jag minnas. Kan vara något liknande i detta fallet. Någon han chattat med som kontaktat svensk polis. Killen var en ung späd svensk.

Med tanke på åsikter och grupper som kopplas till GM i detta fallet har härkomst inget med saken att göra vågar jag påstå. Det finns andra faktorer som är betydligt mer intressanta och relevanta.
Så snälla, gör inte även denna tråden till en tråd som blir översvämmad med trötta inlägg om muslimer, lågt IQ osv

Fast lågt IQ måste det vara. Går man ut med information och bilder så att det är fritt fram för FB att lägga ihop pusslet så måste det vara ett riktigt lågt IQ vi har att göra med.
Citera
2024-09-13, 15:32
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/25PG8v/oisin-cantwell

Aftonbladets skribent/nyhetskolumunist Oisín Cantwell skiver och analyserar nyheten/ "Mordförsöken kan vara inspirerade av USA"

Senast redigerad av nwo123 2024-09-13 kl. 15:35.
Citera
2024-09-13, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 69donpapa
Bilden som delats här längre upp, ( https://ibb.co/GQ3q8zk )

Finns det likheter? Med denna gossens ögon tycker ni?

https://ibb.co/RbJBXt7

https://ibb.co/tJQQNm1

Av en ren slump fick jag upp i minnet om denna kille som för några år sen hotade att mörda eller va det var en känd YouTubers barn i Sverige J.L, med just kniv. Och var väldigt instabil.

Vall*boi, Vall*boiswed*n

*=e
Finns tråd om honom på Flashback. Låt mig höra!

Vet du om han bor norrut?
Citera
2024-09-13, 15:34
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Getvirig
Jepp. Han ville åka fast.

Det tror jag inte och brukar sällan vara fallet när gärningsmän kontaktar media, skickar små teasers till polisen eller skriver om det på nätet.
Brukar snarare handla om uppmärksamhet och att bli sedd. I vissa fall även spänningen av att dela med sig av sina gärningar och balansera på linan utan att outa sig så pass mycket att man avslöjar sin identitet. Denna gången floppade det totalt för GM.
Citera
2024-09-13, 15:34
Medlem
Mirrormasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
Fast lågt IQ måste det vara. Går man ut med information och bilder så att det är fritt fram för FB att lägga ihop pusslet så måste det vara ett riktigt lågt IQ vi har att göra med.
Absolut, men helt ointressant att diskutera här. Skriv en rant på X. 😘
Citera
2024-09-13, 15:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Vet du om han bor norrut?

Nån user här inne säger det. ”Att han bor längre upp i landet”
Citera
2024-09-13, 15:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Det tror jag inte och brukar sällan vara fallet när gärningsmän kontaktar media, skickar små teasers till polisen eller skriver om det på nätet.
Brukar snarare handla om uppmärksamhet och att bli sedd. I vissa fall även spänningen av att dela med sig av sina gärningar och balansera på linan utan att outa sig så pass mycket att man avslöjar sin identitet. Denna gången floppade det totalt för GM.

Han vill ej åka fast.

Han ville ha uppmärksamhet och få medlemmar till deras böggruppering.

Han sket ner sig och nästan tömde telegramgruppen när folk här hittade honom.
Citera
2024-09-13, 15:36
Medlem
Citat:
Han tänkte förmodligen inte alls. Ett 15-årigt mongo med outvecklad hjärnrna och underutvecklat konsekvenstänk. Då slutar det så här.

Han försökte leka Se7en på nätet och åkte dit efter 4 timmar.
Verkligen, sökande, uppmärksamhetstörstande barn/pojke som få bekräftelse från dessa skeva grupper istället för skola, idrott, familj, kompisar eller andra intressen. Spekulerar i knepiga relationer och till föräldrar som inte orkat eller brytt sig tillräckligt.

Det sorgliga är väl att uppmärksamheten i den här tråden är höjdpunkten i deras liv, än så länge.

Djupt tragiskt och har noll och inget att göra med gäng eller invandring att göra. Mer trasiga barn av vår tid.
Citera
2024-09-13, 15:37
Medlem
Citat:

Tonåring…
Ser sig själv med andra ögon än omgivningen. Konsekvensanalys noll.
Citera
2024-09-13, 15:39
Medlem
RobertoSavianos avatar
Alla ni som hävdar att Betroddmedlem inte är GM. Hur kommer det sig att han inte skrivit ett enda inlägg sen han blev gripen?
Citera
2024-09-13, 15:41
Medlem
Citat:
Blanda inte ihop IQ med naivitet. Övertro på sig själv som vilken 15-åring som helst. Sorgligt som i en tragisk kontext den här gå gången.

”wtf” när han får bild på sin syster skickad till sig på Telegram var nog en hyfsad ögonöppnare. DET borde han filmat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in