Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
Låter bra men ett tips är att ringa först och sen skicka in pappren då personen först får en muntlig presentation sv dig och sen om det var intressant kan läsa mer i dina papper.
Har de redan kommit innan du ringer så finns risken att de redan har arkiverats för att tas fram när tiden är inne och då är risken att du är bortglömd.
Bra också om man ser till att skriva texten med tyngdpunkt på det som just denna tjänst efterfrågar så man inte kör exakt samma brev varje gång. Givetvis är grunden lika men när man beskriver sig själv så ta gärna med något eller några av de saker som förfrågas för just denna tjänst.
Om du inte redan har det, gör en linkedinprofil och se till att skaffa lite vänner och de viktigaste är då rekryterare inom din bransch. Inte heller fel om du försöker få till ett möte med någon av dessa där du kan presentera dig själv på ett bättre sätt, kanske över en lunch eller liknande.
Rekryterare vill ha många ”vänner” i sin bransch så de är öppna för att samla. Ju fler bra alternativ ju fler och ju bättre kandidater kan de skicka vidare till sina kunder.
jag har gjort så också. Ingen skillnad. Dessutom, när jag ringer dom i efterhand ber jag dom leta upp min ansökan och svara på vad de tycker om den, då borde de ju koppla ihop den med mig.
Det gör jag. Jag ber chatgpt skriva ihop något som fokuserar på vad tjänsten kräver, sedan redigerar jag och skriver om ca 40% av det då chatgpt inte är perfekt, men i kombination med varandra får vi till ett bra resultat, iallafall enligt mig.
Jag har linkedin som jag försökt fylla i enligt konstens alla regler även där. verkaar inte hjälpa.
har dessutom slutfört en kurs via cisco där man fick ett digitalt märke, vilket jag delade på linkedin (som arbetslös har jag inte råd med $150/cert.).
Jag delade även att jag sökte jobb inom it med alla mina kontakter vilka är väl runt 130 st. Ingen kommenterade och typ 2st gillade inlägget. Tycker det säger allt om linkedin.
Jag vet inte hur jag ska hitta "vänner" som är rekryterare. har lagt till itfolk på måfå men har inte resulterat i något.