Citat:
Ursprungligen postat av
Huggig
Ja vi vet att folk har olika matkulturer i olika delar av världen. Av vilken anledning skulle någon rösta på Trump för det tänker du?
Ingen här kommer rösta på Trump, varesig de vill eller inte, eftersom de flesta som spenderar tid på flashback inte ens har rösträtt i USA.
Aftonbladet, Expressen baserat på jounralistik från CNN, MSNBC har gått ut och dementerat att Haitier äter katter. Att detta är fake news. Även om det finns en uppsjö av bildbevis inte bara på att de äter katter, utan även människor. Igen, jag länkar till en annan video som jag hittade på 3 sekunder:
https://x.com/stillgray/status/1833229682428547421
Medan folk som hatar Trump skriker fake news, anser jag att de borde ta en titt i spegeln. Det är precis denna typ av förnekande som lett till att Sverige ser ut som det gör. När kommer folk att förstå att olika länder i världen har olika kulturer? När kommer man förstå att beteenden som t.ex. kannibalism fortfarande praktiseras ivrigt i vissa länder? När kommer man förstå att svarta kulturer domineras av häxeri (svart magi) och andra kulturellt betingade beteenden?
När kommer man förstå att dra in 20 000 sådana här invånare in i en stad med 60 000 kommer resultera i att Vodou, uppätande av husdjur, mord och även kannibalism kommer bli nya kulturella aspekter av staden? Det är simpel logik. Vare sig man gillar Trump eller inte.
Folk fattar inte det avgrundsdjupa skillnaden i våra kulturer utan tror att dessa människor är "precis som dem".